Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Op naar Amerika!

Discussie gestart

wdutch22

Hallo allen,

Wat een onderschatte gebeurtenis, permanent verhuizen naar Amerika!
Ik begrijp hoe lastig het is en heb toch een paar vragen, aller eerst onze situatie:
Gezin, bestaat uit vier personen, ouders beide 51 jaar  een dochter van 20 en een zoon van 23.
Wij hebben een vermogen van 100.000 tot 200.000 dollar om te inversteren (E2 visum).

Wanneer wij dit visum aanvragen als ouders zijnde, kan een van ons een bedrijf runnen en de ander een andere baan nemen. Wij zouden beide in Amerika kunnen wonen en werken, onze kinderen eerst niet.
Omdat één van ons een andere baan neemt, zou het mogelijk moeten zijn om via die weg een greencard houder te worden.
De USCIS zegt daarover: Green card through family: a family member of a green card holder, this includes spouses and unmarried children of the sponsoring green card holder. Dus als ik het goed begrijp, is de sleutel tot een permanente verhuizing van het gezin mogelijk in de volgorde -> E2 visum -> echtgenoot(te) zoekt een baan -> Vraagt greencard aan -> vraagt daarna greencard aan voor echtgenoot(te) en kinderen -> We zijn allemaal greencard holders.

Nu is mijn vraag, maakt het uit wat voor een baan de echtgenoot(te) heeft om een greencard te bemachtigen? Of kan je bij wijze van spreken ook een serveerster zijn? En hoelang duurt het proces vervolgens eer je een greencard krijgt, zodat je die ook kan regelen voor de rest van het gezin? Terwijl wij naar Amerika gaan, blijven onze kinderen in Nederland. Wij verpachten hier ontroerendgoed. Dat genereerd een constant inkomen.

Dan nog een vraag, wat voor visum heeft mijn zoon nodig als hij als Nederlander naar Amerika zou willen gaan om te gaan werken bij the US army? Je hoeft daar geen American citizen voor te zijn, dat is alleen een vereiste bij bepaalde rangen,

Ik hoor heel graag van u allen!

 :afro:
#1 - 31-08-2016, 18:13 uur

bgroeneveld

Beetje optimistisch.  Verblijfsvergunningen krijg je niet zomaar in de VS, groene kaarten al evenmin. En waarom wil je zoon zo graag in het Amerikaanse leger? Is het Nederlandse leger niet goed genoeg? Overigens: voor de Amerikaanse strijdkrachten moet je minstens een groene kaart (werk- en verblijfsvergunning) hebben. Bij het Franse Vreemdelingenlegioen heb je meer kans!

Zomaar een baantje zoeken is ook erg moeilijk, lees maar eens na wat alle voorwaarden zijn voor een H-1B visum, E visa, enz. Zie de officiele website van de regering https://www.uscis.gov/ Andere websites zullen veel meer beloven en zeggen dat zij alles 'wel even' zullen regelen, maar dat is duur en biedt geen enkele garantie.

Beste raad: ga praten met OF een goede Amerikaanse immigraite advocaat. OF zoek een bemiddelingsbedrijfje (er is er minstens 1 in Nederland,  vele in Amerika).

Amerika is al lang geen echt immigratieland meer. Als het om het Engels gaat, kijk dan naar Ierland, of England (zolang het VK nog in de EU zit). Of zoek elders in de EU.

#2 - 02-09-2016, 01:43 uur

Jez

De USCIS zegt daarover: Green card through family: a family member of a green card holder, this includes spouses and unmarried children of the sponsoring green card holder.

Kijk ook even naar de definitie van "children". Kinderen zijn kinderen tot ze 21 worden. Boven 21 jaar gelden ze als volwassen en maken daardoor geen deel meer uit van het gezin zoals bedoeld om ze op dezelfde greencard te krijgen. Aangezien dit proces niet iets is dat binnen een paar weken is afgerond, zullen je beide kinderen te oud zijn om mee te kunnen en zullen ze zelf een procedure moeten starten.

Bedenk ook dat als je op een E2 visum gaat, dat visum alleen geldig is zolang je het bedrijf voert waarvoor je het hebt verkregen. Als je stopt met het bedrijf, vervalt je visum. Ik weet niet of de regel dat je minimaal 3 Amerikanen te werk moet stellen nog steeds geldt, maar die zou ik ook even nakijken.

Dat je in Nederland inkomsten genereert is niet van belang. het gaat erom wat jij kan toevoegen aan de Amerikaanse economie. Voorbeeld: mijn schoonvader wilde na zijn pensionering emigreren, om bij zijn zussen te kunnen wonen. Hij had een goed pensioen, was zelfvoorzienend, maar kreeg toch geen visum.
#3 - 02-09-2016, 10:47 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

wdutch22

Het is inderdaad erg optimistisch en zal waarschijnlijk jaren duren eer zo iets verwezenlijkt kan worden. Toch is het een correcte manier voor een totale verhuizing. Toch?

De reden dat hij naar the US army wil is omdat hij in Nederland ook dient. Hij is sport sergeant en wil dat in Amerika doorzetten. Daarnaast zorgt het dienen in the US army direct naar US citizenship. Ik hoopte dat er hier wat ervaring daarover was!

Het klopt dat kinderen worden gezien tot 21 jaar. Maar volgens mij niet als je greencard houder bent en je kinderen wil later emigreren toch? Dan wordt er nergens gesproken over 21 jaar grens.

Daarbij komt mijn vraag: Als iemand een E2 visum krijgt, mag zijn of haar partner werken, alle banen en overal. Kan je op die manier ook altijd via een werkgever een greencard krijgen wat de baan dan ook maar is?

#4 - 03-09-2016, 14:09 uur
« Laatst bewerkt op: 03-09-2016, 14:12 uur door wdutch22 »

bgroeneveld

Als houder van een groene kaart mag je inderdaad familieleden 'invoeren'. Maar dat proces kost jaren.

En als je als houder van een groene kaart in het Amerikaanse leger zit, dan kun je inderdaad sneller Amerikaans staatsburger worden. Maar je kunt ook naar Irak of Afghanistan gestuurd worden.

Ik herhaal mijn raad: ga eens met ECHTE deskundigen praten. Eventueel tijdens een paar weken vakantie in de VS. Dan krijg je advies van ECHTE deskundigen en leer je het land een beetje beter kennen.

Succes.
#5 - 03-09-2016, 14:54 uur

jetusa

 
Citaat
Wij hebben een vermogen van 100.000 tot 200.000 dollar om te inversteren (E2 visum). /quote]

Wordt er niet een veel hoger bedrag vereist als investering?
#6 - 08-09-2016, 17:20 uur

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15