Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Paspoort

Discussie gestart

Adriaan47

Kan iemand mij vertellen:..Hoe en waar ik op de vlugste manier mijn paspoort kan laten verlengen vanuit Dallas ?

Als het waar is dat ik persoonlijk daarvoor naar Houston moet vliegen dan geloof ik maar dat ik een Amerikaan ga worden.
#1 - 02-03-2007, 00:13 uur

Adriaan47

Ik bedoel natuurlijk...Paspoort VERNIEUWEN !!!!!!
#2 - 02-03-2007, 00:18 uur

Tink

Je leest eerst deze website van de NL Ambassade over hoe je paspoort te verlengen en dan maak je een afpsraak op het voor jou dichtsbijzijnde  consulaire kantoor, dat is Houston misschien? Levert daar je oude paspoort in en je nieuwe formulier met de belangrijke nieuwe pasfoto's die aan bepaalde nieuwe eisen moeten voldoen(staat allemaal op de website). Je betaald en na een week of 3-4 krijg je je nieuwe en oude paspoort thuis gestuurd met Fedex.

Paspoort verlengen:
http://www.netherlands-embassy.org/article.asp?articleref=AR00000181EN

Location near you:
http://www.netherlands-embassy.org/location.asp
#3 - 02-03-2007, 10:48 uur
if the Dream is Big enough - the facts don't matter

Adriaan47

Bedankt Tink...Dit vermoede ik al..Geesshhhh helemaal naar Houston ..dat betekend een vliegticket en een dag vrij nemen..wat een gezeur.

Waarom kan dat allemaal niet per post?

#4 - 02-03-2007, 15:20 uur

bgroeneveld

Kan niet per post, omdat er teveel fraude is in de wereld tegenwoordig. Vroeger ging dat nog wel, maar nu willen ze echt zien dat je bestaat.

Als je een Amerikaanse vrouw hebt, kom je in aanmerking voor de dubbele nationaliteit. (je mag de nationaliteit van je echtgeno(o)t(e) aannemen zonder het Nederlanderschap te verliezen). Ik weet niet hoe lang je al een groene kaart hebt, je moet die drie jaar hebben om Amerikaan te worden als je met een Amerikaans staatsburger getrouwd bent, vijf jaar als dat niet zo is. Als je nadat je Amerikaan bent geworden, je Nederlandse paspoort wilt verlengen, moet je één keer door een aantal hoepels springen (zie de website van de ambassade, buitenlandse zaken of bel het consulaat in Houston of de ambassade in Washington DC) en dan ligt de wereld voor je open.

Consulaten en (honorair) consuls kun je opzoeken op www.minbuza.nl
#5 - 02-03-2007, 19:09 uur

Adriaan47

Dit klinkt echt goed.
Ik heb nooit geweten dat ik Amerikaan kon worden zonder mijn Dutch nationality te verliezen.
Ik dacht altijd dat de Hollandse regering geen dual natrionality toestond en ik mijn Dutch paspoort moest inleveren.

Betreffende de post..wel ik heb voor 30 jaar altijd mijn paspoort in het buitenland vernieuwd per courier of per post.
Dit is echt de eerste keer ik dit persoonlijk moet doen.

Hartstikke bedankt voor je informatie
#6 - 02-03-2007, 19:20 uur

Adriaan47

Nog effe een vraag vanwege om Amerikaan te worden.

Ja ik ben getrouwd met een Amerikaanse maar van wanneer gaan die 3 jaar green kaart in?
Ik ben nu met een green kaart op probation en dit jaar in december heb ik mijn voorlopig permanent residency voor 2 jaar en wordt die dus pas echt permanent gemaakt.
Worden de drie jaar gerekend vanaf dat het oficieel permanent is of tellen de 2 jaar probation ook mee ?
#7 - 02-03-2007, 20:21 uur

bgroeneveld

Wanneer de Amerikanen vinden dat je waardig bent Amerikaan te worden, weet ik niet. Maar dat moet eenvoudig na te vragen/te vinden zijn. Met het Amerikaan worden, heeft Nederland natuurlijk niets te maken.

Gek, dat zoveel Nederlanders in het buitenland blijkbaar nog steeds niet weten dat met ingang van 1 april 2003 (geen grap!), de wet op het Nederlanderschap gewijzingd is. Je verliest nog steeds je Nederlandse paspoort als je vrijwillig een andere nationaliteit aanneemt. TENZIJ je de nationaliteit aanneemt van je man of vrouw.

Hoe je dat aantoont verandert af en toe, vraag als je zover bent, de jongste informatie op bij de consulaire afdeling van de ambassade in Washington, of bij je dichtstbijzijnde vertegenwoordiging.

Kinderen onder de 18 met minstens 1 Nederlandse ouder, zijn ook Nederlander, ongeacht waar ze geboren zijn en welke andere nationaliteit ze hebben. De eerste keer dat  ze na hun 18e dat Nederlandse paspoort verlengen, moet de Nederlandse ouder/moeten de Nederlandse ouders aantonen dat minstens 1 van hen Nederlander was op de 18e verjaardag van het kind.

#8 - 03-03-2007, 15:50 uur

Adriaan47

Thanks bgroeneveld..This is erg goede en waardevolle info om te hebben..dankje
#9 - 03-03-2007, 17:15 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15