Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Plan B

Discussie gestart

hollandranch

Wij zullen aanvankelijk ook moeten huren. Ons huis in Nederland hebben we begin dit jaar alvast verkocht en zitten nu tijdelijk in een huurhuis hier. Daarmee zijn we tenminste vrij om te gaan wanneer we willen. Het liefst zouden we direct kopen, maar dat zal gezien (het ontbreken van) de creditrating er wel niet inzitten...

Je hebt geen creditrating nodig om een huis in Texas te kopen, ongeveer 1/3 aanbetalen en alle deuren gaan open, is ons ook gelukt en rond de 100.000 dollars is een hoop leuks te koop. Mocht het concreter worden kunnen we je misschien een beetje op weg helpen.
#16 - 13-09-2006, 11:33 uur

Frank S

Hmmm. Ik ben niet zo van aanbetalen en al helemaal niet 1/3. Ons inkomen is ruim genoeg om een flinke hypotheek te kunnen betalen. Is het een mogelijkheid om die aanbetaling anders te financieren?

Bedankt voor je aanbieding & hulp trouwens!
#17 - 13-09-2006, 12:15 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

hollandranch

Hmmm. Ik ben niet zo van aanbetalen en al helemaal niet 1/3. Ons inkomen is ruim genoeg om een flinke hypotheek te kunnen betalen. Is het een mogelijkheid om die aanbetaling anders te financieren?

Bedankt voor je aanbieding & hulp trouwens!

Denk dat je met een inkomen uit werk niet ver komt bij een bank in Amerika, want vandaag heb je werk en morgen sta je op straat, vooral met een nieuwe baan! Dus, je zal wel iets aan borg moeten bieden en dat kan een flinke aanbetaling zijn, want dan hebben ze het huis als borg.
#18 - 13-09-2006, 12:24 uur

Frank S

Maandag en dinsdag nog elk 1 sollicitatiegesprek. Men lijkt er vaart achter te willen zetten! 8)
#19 - 16-09-2006, 16:49 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

hollandranch

Maandag en dinsdag nog elk 1 sollicitatiegesprek. Men lijkt er vaart achter te willen zetten! 8)

Good Luck !!!
#20 - 16-09-2006, 19:29 uur

Frank S

Het gesprek vandaag was erg positief. Er zijn voldoende aanknopingspunten om verder te gaan. Men is nogal dol op Nederlanders met ervaring, want de Amerikaanse tak onze organisatie loopt (qua ontwikkeling) een aantal jaar achter op de Nederlandse. Op deze manier kunnen ze expansie "inkopen".

Morgen weer een gesprek, met een Nederlander die daar al zit (we kennen elkaar en hebben dezelfde baas gehad). Daarna nog een gesprek met de VP. Ik hoop dat het daarna alleen nog maar HR-gesprekken zijn om de details te regelen.
#21 - 18-09-2006, 16:49 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

hollandranch

Moet goed komen   cheerg cheerg
#22 - 18-09-2006, 17:05 uur

Dusza

Frank, dat ziet er werkelijk goed uit!!!
#23 - 18-09-2006, 20:45 uur

Frank S

Ook het tweede gesprek is zeer positief verlopen. Dit gaat er goed uitzien!! 2006-01
#24 - 19-09-2006, 15:34 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

hollandranch

Good Work   2006-01
#25 - 19-09-2006, 16:40 uur

visuar

Klinkt goed, succes! 2006-01
#26 - 22-09-2006, 10:06 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Danny72

Zeer interressante topic :D
Ik ga over een jaar ook aan de gang om het op die manier het te doen. Heb tegen die tijd mijn Bachelor Degree of Commerce en dan via mijn bedrijf daar gaan solliciteren, dus kan hier veel van leren   :D

Citaat
Ik was werkzaam als logistiek manager, maar mijn inschatting was dat ik me daarmee onvoldoende kon onderscheiden om in de USA kans te maken. Je zou dus kunnen zeggen dat ik met een redelijk lange planningshorizon heb gewerkt....

Alleen daar kan ik me niet in vinden aangezien (ik dan) duits, engels en NL praat en voor sea and air freight tussen de continenten Europa en de USA zal dat voor mij juist gunstig uitpakken.

Wat betreft de hypotheek.
Volgens mij is het ook mogelijk om hier een hypotheek op te nemen en daar wat kopen, alleen je moet toch daar in het begin zoveel mogelijk (behalve een mortage) lenen om je creditrating hoger te krijgen, want je begint met 450 geloof ik.

greezz danny 8)
#27 - 28-09-2006, 22:50 uur

hollandranch

Zeer interressante topic :D
Ik ga over een jaar ook aan de gang om het op die manier het te doen. Heb tegen die tijd mijn Bachelor Degree of Commerce en dan via mijn bedrijf daar gaan solliciteren, dus kan hier veel van leren   :D

Citaat
Ik was werkzaam als logistiek manager, maar mijn inschatting was dat ik me daarmee onvoldoende kon onderscheiden om in de USA kans te maken. Je zou dus kunnen zeggen dat ik met een redelijk lange planningshorizon heb gewerkt....

Alleen daar kan ik me niet in vinden aangezien (ik dan) duits, engels en NL praat en voor sea and air freight tussen de continenten Europa en de USA zal dat voor mij juist gunstig uitpakken.

Wat betreft de hypotheek.
Volgens mij is het ook mogelijk om hier een hypotheek op te nemen en daar wat kopen, alleen je moet toch daar in het begin zoveel mogelijk (behalve een mortage) lenen om je creditrating hoger te krijgen, want je begint met 450 geloof ik.

greezz danny 8)


Denk als jij in Nederland een hypotheek neemt op een Amerikaans huis en ook nog gaat emigreren dat de banken niet echt meewerken, ook omdat je officieel in Amerika woont als je gaat verhuizen, want belasting betalen in 2 landen kan niet, dus je moet je uitschrijven bij je gemeente. Je Credit is belangrijk, maar je kan wel als een gek alles op afbetaling kopen, maar volgens mij betaal je je straks scheel aan afbetalingen alleen maar voor een goede credit-history?!
#28 - 01-10-2006, 11:40 uur

hollandranch

Ook het tweede gesprek is zeer positief verlopen. Dit gaat er goed uitzien!! 2006-01


Nog Newz??  ::)
#29 - 03-11-2006, 10:38 uur

Frank S

Helaas nog niet. De gesprekken zijn zéér positief verlopen. Ik kreeg al de vraag of ik per 1 januari kon beginnen. Maar de zaak ligt nu op het bureau van de VP en die komt er niet echt aan toe...
#30 - 03-11-2006, 15:16 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15