Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

registratie bij douane?

Discussie gestart

towncar59

Ik vraag me wel eens af, stel dat ik meedoe met de lottery, staat dat dan ook geregistreerd bij de immigratie op de vliegvelden in de USA ?
Ik kan me voorstellen dat als je je inschrijft voor de lottery en je gaat daarna een keer als toerist naar de VS, dat de immigratiedienst op het vliegveld bedenkingen krijgt of je echt als toerist komt als ze zien dat je meedoet aan de lottery. Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen ?

Ron
#1 - 15-10-2004, 00:43 uur

roonlimburg

Ik vraag me wel eens af, stel dat ik meedoe met de lottery, staat dat dan ook geregistreerd bij de immigratie op de vliegvelden in de USA ?
Ik kan me voorstellen dat als je je inschrijft voor de lottery en je gaat daarna een keer als toerist naar de VS, dat de immigratiedienst op het vliegveld bedenkingen krijgt of je echt als toerist komt als ze zien dat je meedoet aan de lottery. Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen ?

Ron

Je wordt pas geregistreerd wanneer je uitgeloot bent en je hebt de papieren die je van de KCC krijgt ingevult en opgestuurd naar KCC. Met het terugsturen van die formulieren dien je een immigratieverzoek in. Vanaf dat moment loop je het risico dat je wordt beschouwt als een potentieele immigrant en kan men het idee krijgen dat je wel eens illegaal in het land zou willen blijven. Ik heb echter nog niet veel over dit soort problemen gehoord van Nederlanders. Ik kan mij voorstellen dat ze vooral opletten bij mensen uit derde wereldlanden, die hebben niets te verliezen. Overigens, wanneer je kan aantonen dat je nog gewoon een woning en inkomen hebt in Nederland zal men niet zo vlug moeilijk doen.
#2 - 15-10-2004, 14:30 uur

towncar59

Bedankt voor je antwoord, Roon. Klinkt heel logisch...

Ron
#3 - 15-10-2004, 19:19 uur

Chiefram

Toen wij de DV2004 gewonnen hebben en dus alle formulieren allang hebben teruggestuurd naar KCC weet men echt wel bij de douane (komputersysteem) dat wij immigration plannen hebben, maar ach... we zijn toch legaal bezig en zullen echt niet die laatste paar maanden de zaak verpersten door illegaal het land in te komen, terwijl de Green Card er aan zit te komen.

Wij zijn ook de US binnengegaan, terwijl wij al lang bekend stonden bij KCC ivm die DV2004 lottery...

Daarnaast hebben wij ook van de INS een officieel schrijven gekregen in 2000, dat wij in aanmerking komen voor family-sponsering en KCC heeft inmiddels ook deze stukken in hun bezit. Het is alleen een kwestie van afwachten wanneer wij hiervoor aan de beurt zullen zijn. Wij stonden/staan dus met 2 verschillende case-nummers in Amerika geregistreerd, nou dan weten ze echt wel dat je op alle mogelijke manieren het land probeert binnen te komen.

Maar nog nooit hebben wij hier enige hinder van ondervonden als wij als toeris de US binnen wilde komen.

Dus als je gewonnen hebt en geregistreerd staat, dan kun je gewoon zonder enige problemen de US in- en uitreizen zo vaak als je maar wilt.  ;)
#4 - 16-10-2004, 11:15 uur

heivalido

en toch kan ik de argwaan van de douane waar Ron op doelt wel voorstellen. Alleen zal het als je kan aantonen dat je echt alleen als toerist komt, toch niet echt voor grote problemen zorgen. Maar zodra jij op de vraag "current residence adres" "none" antwoordt  :D dan zullen ze je wel even apart nemen denk ik.
#5 - 16-10-2004, 11:51 uur

Bakvet

He, ik vind dit een heel goeie vraag van Ron en het is voor mij altijd de reden geweest om niet eens aan die loterij deel te willen nemen. Bovendien win ik toch nooit iets anders dan "hoofd"prijzen bij Readers Digest. :(

Ik heb vrienden in de VS die me wel eens uitnodigen voor een etentje of een familie-gebeurtenis, een explorer-trip of een festival. Het is belachelijk natuurlijk, over zo'n grote afstand. Meestal sla ik het af. Genoeg vrije dagen, maar ik ben Paardje Schijtgeld niet. Soms ga ik er wel voor de lol naartoe.

Je werkt in Nederland natuurlijk in de eerste plaats voor de regering , maar toch ook wel een beetje voor jezelf nietwaar? Dus mag ik er a.u.b dan een keer een vliegticket heen kopen? Dan wil ik natuurlijk niet dat de douane in Amerika tegen me zegt: "Sorry, maar u bent bekend als immigratie-bereidwillige,  en komt daarom het land niet in."

Het antwoord van Chiefram stelt me wat dat betreft toch wel enigszins gerust.
#6 - 17-10-2004, 03:36 uur
« Laatst bewerkt op: 17-10-2004, 03:46 uur door Bakvet »

heivalido


Je werkt in Nederland natuurlijk in de eerste plaats voor de regering ,
 :'(

Dan zijn we dus eingelijk allemaal ambtenaren  :'(
#7 - 17-10-2004, 12:42 uur
« Laatst bewerkt op: 17-10-2004, 12:43 uur door heivalido »

towncar59


Je werkt in Nederland natuurlijk in de eerste plaats voor de regering ,
 :'(

Dan zijn we dus eingelijk allemaal ambtenaren  :'(

Mmmm, daar wordt ik niet echt vrolijk van...dat is nou juist wat ik niet wil... ;D
#8 - 17-10-2004, 22:48 uur

heivalido


Je werkt in Nederland natuurlijk in de eerste plaats voor de regering ,
 :'(

Dan zijn we dus eingelijk allemaal ambtenaren  :'(

Mmmm, daar wordt ik niet echt vrolijk van...dat is nou juist wat ik niet wil... ;D

Ach jezelf overspannen ziek melden omdat je 2 parkeervergunningen moest opstellen kan ook zijn voordelen hebben.  :P :P :P :P heren en dames Ambtenaren op dit forum.......Geintje ;) ;D ;D ;D
#9 - 18-10-2004, 00:16 uur

Bakvet

Ach ik heb daar mixed feelings over. Ik werk in de particuliere sector en hier heb je net zo goed mensen die op voorspelbare tijdstippen opeens wekenlang ziek zijn of die telkens kort voordat ze kunnen worden ontslagen op wonderbaarlijke wijze tijdelijk van hun RSI genezen blijken te zijn of opeens weer een paar uur per dag mogen werken van de dokter.

Er zijn natuurlijk mensen die echt serieus ziek zijn, maar die gaat Balkenende nu aanpakken heb ik begrepen, en de 70-80% die misbruik maakt, die weet het vast wel zo te spelen dat ze nergens last van hebben.
#10 - 18-10-2004, 01:05 uur

Frank S

Ik meende zojuist een zin te hebben gelezen waarin zowel de woorden"Balkenende" als "aanpakken" stonden. Zal wel een maandagochtend-hallucinatie zijn...

Waar haal jij de cijfers vandaan dat 70-80% misbruik maakt?
#11 - 18-10-2004, 09:25 uur
« Laatst bewerkt op: 18-10-2004, 14:07 uur door FrankS »
Iedereen heeft recht op mijn mening.

heivalido

Het enige wat JP Balkellende  aanpakt is een glas water en zijn pillen van zijn moedertje  ;D ;D ;D hoe vaak zou het Gak bij hem thuis op controlle zijn geweest in die maanden dat hij ziek thuis zat. Als wij harde werkers hier op dit forum zoiets zouden mankeren dan zouden we na 3 dagen alweer aangepast werk moeten verrichten omdat de uitkering anders stopgezet zou worden of zo  >:( >:(
#12 - 18-10-2004, 21:08 uur

Forum Newbee

Vind deze vraag er goed want stel nu dat ze je terug sturen...dan kun je dus alles vergeten als je dus al in het proces zit begrijp ik dat goed? Rare jongens die maferikanen!
#13 - 26-11-2004, 22:53 uur

Jez


Daarnaast hebben wij ook van de INS een officieel schrijven gekregen in 2000, dat wij in aanmerking komen voor family-sponsering

WAT IS FAMILY-SPONSERING???
#14 - 28-11-2004, 18:09 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Dat wil zeggen dat je in Amerika mag wonen en werken (zonder Green Card voorlopig), als je direkte familie hebt wonen die Amerikaans staatsburger is/zijn.

Met familie bedoelt men je ouders, je kinderen of broers en/of zussen. Deze laatste groep is overigens wel de laatste groep van geaccepteerde familie, dus ooms, neven en nichten gelden niet!

Daarnaast moet je Amerikaanse familie bewijzen dat ze voldoende geld hebben om jou en je mee te nemen gezinsleden financieel kunnen onderhouden, omdat de staat helemaal niets voor je zal doen. Dus gaat het slecht, dan ben is je familie verantwoordelijk voor je.

Beter is gewoon met de DV lottery mee te doen! Dan ben je vrij in echt alles en van iedereen!!!  ;)
#15 - 06-12-2004, 19:50 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15