Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reisverzekering

Discussie gestart

hollandranch

Op het moment dat wij gaan emigreren zijn we in Nederland uitgeschreven bij de Gemeente, dus officieel wonen we dan in Amerika  2006-05 We houden een zakenadres in Nederland, kunnen we nu nog wel verzekerd zijn in Nederland, gaat dus om een Reisverzekering of gaat dit een hoop problemen opleveren als er iets gebeurt en blijkt dan dat je niet verzekerd bent.
#1 - 13-09-2006, 08:46 uur

hannie

Ik weet dat je om een reisverzekering bij de postbank af te sluiten ,in nederland moet wonen.
Hoe dit bij andere verzekeraars zit weet ik niet.
Je zou ze even moeten bellen of mailen.
#2 - 13-09-2006, 09:26 uur

hollandranch

Ik weet dat je om een reisverzekering bij de postbank af te sluiten ,in nederland moet wonen.
Hoe dit bij andere verzekeraars zit weet ik niet.
Je zou ze even moeten bellen of mailen.

Heb je weleens een verzekeringsmaatschappij gebeld met een lastige vraag??   :'( Ik hoop dat iemand ervaring heeft met verzekeringen tijdens emigreren en tips heeft welke maatschappij hiermee het makkelijst omgaat.
#3 - 13-09-2006, 09:49 uur

hollandranch

Ook nu lijkt Oom verzekeringen ideaal met hun Global Traveller pakketen, kan je naast je Ziektenkosten ook gelijk een Reisverzekering nemen,

https://www.oomverzekeringen.nl/content.asp?pid=14


Lijkt bijna op Spam, maar is het niet, ken dit bedrijf alleen nog maar via Internet en hoop dat er mensen hier rondzwerven die ervaring hebben met deze club
#4 - 15-10-2006, 11:30 uur

hollandranch

Wel leuk, al mijn eigen vragen beantwoorden  ;D  Maar voor standaard ziektenkosten en/of reisverzekering kom je alleen in aanmerking voor het land waar je officieel woont, in ons geval per 9 december Amerika. Omdat we pas later een SSN krijgen is een verzekering afsluiten in Amerika nog niet mogelijk, dus kom je bij een Internationale verzekering, wel een dure oplossing maar moet maar even voor een jaar.
#5 - 05-12-2006, 13:38 uur

Tink

Omdat wij 'professionele' expats zijn ;-) hebben we hier vaak mee te maken gehad en hebben al heel lang geen adres meer in NL.

We hebben in situaties waar we van 1 land naar een ander verhuisden en in een tussenperiode  zaten altijd gebruik gemaakt van de zogenaamde expat verzekering. Als je Googled op expat and insurance kun je zeker wat vinden. IHI in Danmark en Lloyds in de UK hebben wij zelf goede ervaring mee.

Heb je gekeken naar de mogelijkheid een TIN number aantevragen? Die zou je wel kunnen gebruiken voor insurance. Ik heb zelf nog een H4 visa tot we ons Green Card ontvangen en heb dus ook geen SSN maar wel een TIN numner wat gelijk staat voor indentificatie aan een SSN alleen je mag er niet mee werken. M'n TIN nummer gebruik ik in alle gevallen waar anderen een SSN nummer invullen, Dit voorkomt moeilijke vragen en werkt prima.

TIN of ITIN staat voor Tax Identification Number. Je hebt het toch nodig omdat je ook je tax moet filen.

Zie ook http://www.irs.gov/businesses/small/international/article/0,,id=96696,00.html

--
Tink
#6 - 05-12-2006, 19:58 uur
if the Dream is Big enough - the facts don't matter

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15