Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

rijbewijs

Discussie gestart

manja

Hallo Allemaal,

Missschien gaan wij  3 jaar naar Amerika wonen/werken.
Dat zal dan in Utah zijn.
Nu heb ik een vraagje over het rijbewijs.
Wij hebben hier allebei een rijbewijs.
Moeten wij  daar dan opnieuw een theorie en praktijkexamen doen om te mogen rijden?.
Mijn Engels is (nog) niet zo goed, de theorie zou dan een probleem kunnen zijn.

Groetjes Manja


#1 - 07-04-2006, 13:29 uur

FreezeM

Manja,

Zoek even het forum door, want het halen van een rijbewijs in de VS is echt een lachertje vergeleken met Nederland. En het is ook nog eens een stuk goedkoper :)
#2 - 07-04-2006, 14:20 uur

Rebecca

Mijn vriend heeft afgelopen zomer zijn rijbewijs opnieuw moeten halen in Salt Lake, omdat die van hemverlopen was. Hij heeft een schriftelijke test moeten doen, waar hij het theorie boek bij zich mocht houden!! Het kosste $ 25 en mocht hij zakken, dan kon hij het voor diezelfde $ 25 nog 2 maal proberen.
#3 - 08-04-2006, 11:25 uur
Onze blog-Bouwmanfamily
NBA Guru 2007!!

Patrick_NH

Veel DMV sites hebben hun theorieboek in pdf formaat (voor Acrobat Reader) op het web geplaatst.

Ook Utah heeft een handboek online:
http://driverlicense.utah.gov/pdf/dlhandbk.pdf

#4 - 08-04-2006, 15:46 uur
« Laatst bewerkt op: 08-04-2006, 19:05 uur door Patrick_NH »
I believe in the New Hampshire state motto: "Live Free Or Die"
http://newhampshireblog.blogspot.com

manja

Bedankt voor jullie reactie.
Ik heb nog ruim een jaar de tijd, als e.a doorgaat.
In die tijd kan ik vast het handboek doorspitten.
In ieder geval ga ik Engelse les volgen, hopelijk lukt het me dan
om dat boek te lezen/leren.

Groetjes Manja
#5 - 08-04-2006, 22:43 uur

manja

Dat handboek heb ik getracht wat door te lezen.
Dan begin ik me toch wel zorgen te maken of die theorie gaat lukken wat betreft de taal.
Mijn man zal overdag op zijn werk zijn, dus is het wel fijn als ik er alleen met de auto op uit kan.
Met mijn kennis van de Engelse taal + handen/voeten werk zal ik me wel verstaanbaar kunnen maken.
Daar maak ik me dan ook geen zorgen over. En eenmaal in Amerika zal ik me de taal wel beter/sneller eigen maken.
Maar die theorie voor het rijbewijs( meteen in het begin).....pffff, ik hoop dat dat gaat lukken!!.

Groetjes Manja
#6 - 09-04-2006, 00:37 uur

marleencolorado

Je moet even kijken wat de regels zijn in de staat Utah. De meeste staten laten je 90 dagen met je 'out of state' rijbewijs rijden. Als je daarna de test doet dan ben je al een tijdje in de VS en is je engels waarschijnlijk een stuk verbeterd en gaat de theorie wellicht makkelijker.

Succes! Marleen
#7 - 10-04-2006, 08:36 uur
Begonnen met een super leuke baan hier in Edwards, CO. Helemaal happy met mijn hubby

Glenwood

Ja je mag idd een bepaalde tijd gewoon met je nederlandse paspoort rijden. En over dat theorie examen hoef je je echt geen zorgen te maken. De vragen zijn super makkelijk ( het niveau van :' het stoplicht staat op rood, mag u doorrijden?') en gewoon in duidelijk Engels. Dat gaat je na een paar maanden Amerika echt wel lukken, trust me. Succes

Groetjes Florie

ps dat het praktijk examen ook zo makkelijk is hoef ik je niet te vertellen he? Rondje om de Mall en klaar. Niks invoegen, speciale verichtingen etc. -misschien verschild dit per staat maar zo was het in Glenwood, Colorado-

#8 - 27-04-2006, 15:56 uur

GoGriz

Ik heb mijn rijbewijs in MT behaald een tijdje geleden... het is echt wel een lachertje! niks om je zorgen over te maken, ook al is je Engels niet al te best.  Zoals anderen hier al gezegd hebben mag je inderdaad 90 dagen met je out of state rijbewijs rondrijden. 

Ik heb wel een internationaal rijbewijs aangevraagd in Belgie, ik ben niet zeker of ze een rijbewijs accepteren dat in een vreemde taal is - of heeft het nederlandse rijbewijs een engelse vertaling? 

Anyway...  het is altijd wel makkelijker om je rijbewijs onmiddelijk te behalen, omdat ze je regelmatig een identiteitsbewijs vragen (om alcohol te kopen, of om te betalen met een credit card enz).  Als je dan je buitenlands bewijs toont kijken ze altijd even raar op (hoewel ze mij nooit iets gewijgerd hebben). 
#9 - 27-04-2006, 19:42 uur

Patrick_NH

Glenwood,

Ik denk niet dat je alleen met een nederlands paspoort mag rijden zonder een (nederlands) rijbewijs in je bezit te hebben. Het examen is inderdaad op het niveau van: "het stoplicht staat op rood, mag u doorrijden?" en erg makkelijk maar in sommige staten mag je na een volledige stop zonder dat er verkeer aankomt door rood licht doorrijden om rechts of links afslaan .   ;)  De staat die Manja noemt: Utah is één van die staten die rechts afslaan door rood licht in bepaalde situaties toe staat.
#10 - 28-04-2006, 08:59 uur
I believe in the New Hampshire state motto: "Live Free Or Die"
http://newhampshireblog.blogspot.com

Mrjn

Hmmmm, ik dacht dat je in alle staten rechtsaf mocht als het licht op rood staat, behalve als is aangegeven dat het niet mag...
#11 - 28-04-2006, 11:12 uur

hollandranch

Glenwood,

Ik denk niet dat je alleen met een nederlands paspoort mag rijden zonder een (nederlands) rijbewijs in je bezit te hebben. Het examen is inderdaad op het niveau van: "het stoplicht staat op rood, mag u doorrijden?" en erg makkelijk maar in sommige staten mag je na een volledige stop zonder dat er verkeer aankomt door rood licht doorrijden om rechts of links afslaan .   ;)  De staat die Manja noemt: Utah is één van die staten die rechts afslaan door rood licht in bepaalde situaties toe staat.


mmm, links afslaan bij rood, dat mag niet, wel rechts, en ook dat is soms verboden, maar dan staat of hangt er een bord.
#12 - 28-04-2006, 12:17 uur

GoGriz

Links afslaan bij een rood licht mag in sommige gevallen wel hoor, als je links afslaat in een 1richtingstraat bijvoorbeeld
#13 - 28-04-2006, 15:23 uur

Patrick_NH

Glenwood,

Ik denk niet dat je alleen met een nederlands paspoort mag rijden zonder een (nederlands) rijbewijs in je bezit te hebben. Het examen is inderdaad op het niveau van: "het stoplicht staat op rood, mag u doorrijden?" en erg makkelijk maar in sommige staten mag je na een volledige stop zonder dat er verkeer aankomt door rood licht doorrijden om rechts of links afslaan .   ;)  De staat die Manja noemt: Utah is één van die staten die rechts afslaan door rood licht in bepaalde situaties toe staat.


mmm, links afslaan bij rood, dat mag niet, wel rechts, en ook dat is soms verboden, maar dan staat of hangt er een bord.

In sommige staten mag je onder bepaalde omstandigheden wel links afslaan bij rood. Idaho is een voorbeeld van zo'n staat.

Bron: http://www3.state.id.us/cgi-bin/newidst?sctid=490080002.K    

Statute 49-802
Section 3: Steady red indication

(B) Except when a sign is in place prohibiting a turn, a driver after stopping, facing a steady circular red signal, may turn right, or turn left from a highway onto a one-way highway after stopping.
#14 - 28-04-2006, 15:33 uur
I believe in the New Hampshire state motto: "Live Free Or Die"
http://newhampshireblog.blogspot.com

hollandranch

Glenwood,

Ik denk niet dat je alleen met een nederlands paspoort mag rijden zonder een (nederlands) rijbewijs in je bezit te hebben. Het examen is inderdaad op het niveau van: "het stoplicht staat op rood, mag u doorrijden?" en erg makkelijk maar in sommige staten mag je na een volledige stop zonder dat er verkeer aankomt door rood licht doorrijden om rechts of links afslaan .   ;)  De staat die Manja noemt: Utah is één van die staten die rechts afslaan door rood licht in bepaalde situaties toe staat.


mmm, links afslaan bij rood, dat mag niet, wel rechts, en ook dat is soms verboden, maar dan staat of hangt er een bord.

In sommige staten mag je onder bepaalde omstandigheden wel links afslaan bij rood. Idaho is een voorbeeld van zo'n staat.

Bron: http://www3.state.id.us/cgi-bin/newidst?sctid=490080002.K    

Statute 49-802
Section 3: Steady red indication

(B) Except when a sign is in place prohibiting a turn, a driver after stopping, facing a steady circular red signal, may turn right, or turn left from a highway onto a one-way highway after stopping.



Blijft een vreemd land, eigenlijk landen, denk wel dat deze regel wel erg uitzonderlijk is, omdat er ook nog een speciaal bord op dat moment staat, als een ambulance achter mij staat te bleren, ga ik ook door rood en maakt niet uit welke kant op. Denk voor nieuwkomers dat ze de rechtsaf regeling moeten onthouden want deze geld dacht ik in elke staat
#15 - 28-04-2006, 15:41 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15