Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Social Security Card bij emigratie naar de VS

Discussie gestart

Franske

Hallo allemaal,

Ik had al 't één en ander gelezen in de diverse fora over het aanvragen van aan SSN-Card na aankomst in de VS. En dat dit nogal wat vertraging op kan lopen om diverse redenen  :o

Nu kwam ik een site van de Amerikaanse overheid tegen waarop te lezen valt dat je die SSN-Card al bij de visa aanvraag in kunt dienen en daarmee de wachttijd flink kunt verkorten.

Op deze link http://www.socialsecurity.gov/ssnvisa/whatyou_need.htm staat precies wat je moet doen om dit voor elkaar te krijgen.

Op deze link http://www.socialsecurity.gov/ssnvisa/ staat nog veel meer informatie  ;D

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben...
#1 - 27-09-2009, 11:01 uur

Johan

Eigenlijk gaat het hier om een aantal vragen die je al moet invullen t.b.v. greencard procedure!
Die moet je dus al standaard invullen echter ik zal je alvast snel uit de droom helpen, een social security number ga je er niet mee krijgen ook al staat er van wel.
Nadat je de eerste keer door de douane bent gegaan met je visum en nadat deze is afgestempeld, waarmee het je bewijs van permanent residency is, ga je dus toch nog naar de social security office om je nummer aan te vragen anders kun je heeeeeeeel lang wachten op een nummer wat nooit gaat komen!

De logische vraag is dan natuurlijkwaarom je al een aanvraag doet op je papieren voor de greencard procedure, geen flauw idee helaas maar werken doet ut niet i.i.g.
#2 - 27-09-2009, 15:28 uur

Franske

Oke, da's dan lekker duidelijk van die Amerikaanse overheid. Als je dat niet weet, zit je dus inderdaad maar te wachten  :-\

Weet jij per ongeluk ook hoe lang deze procedure al in de lucht is? Als dat nl nog maar kort is, kan het misschien gewoon een aanloopprobleem zijn.

Wat dat betreft ben ik best blij met dit forum. Ik zal ook in de toekomst nog wel dingetjes opgooien, waarna jullie me meteen weer terug in de realiteit mogen brengen  ;)
#3 - 28-09-2009, 20:55 uur

Johan

Deze vraag staat al jaren op de papieren dus het betreft hier zeker geen aanloop problemen ;-)

En gooi mar erop die reacties ik reageer wel ;-)
#4 - 28-09-2009, 21:23 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15