Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Solicitatie tour tijdens vakantie, FL + CA

Discussie gestart

Liberator

Ik ga in July 2.5 weken naar FL en daarna 2.5 weken naar CA om te soliciteren bij dochterondernemingen/divisies.
Mijn reisplannen worden dus gedicteerd door de solicitaties maar het is tevens ook mijn vakantie.
In FL wil ik Orlando gebruiken als uitvalsbasis, bij CA moet ik nog beslissen.

Wat reizen betreft zal ik dus een vlucht moeten boeken naar FL, Orlando en daarna naar CA (LAX?)
Ik ga van te voren even een internationaal rijbewijs regelen en ben bezig met creditcards te regelen.
Ik regel via de rabobank een mastercard en los daarvan wil ik een AMEX aanvragen.
Ik heb nog niets geboekt maar wil in principe low-budget plannen, 1 persoons studio ergens is goed genoeg.
Als je rondvraagt komen mensen altijd met 3 sterren resorts aanwandelen hetgeen alles wat mij betreft onnodig duur maakt.

Ik wil in CA en FL de eerste dagen qua verblijf zowiezo van te voren boeken + de vluchten.
Vervoer wil ik eventuel daar regelen want ik hoef niet perse iedere dag een auto te hebben.

Ieder advies omtrend mijn plannen word op prijs gesteld !!!
#1 - 05-05-2006, 07:56 uur
American Patriot living in Europe

hollandranch

Ten eerste klinkt het als een leuk, avontuurlijk plan, dus ga ervoor. Beste kan je een retourtje  Orlando boeken bij de bekende jongens als Martinair en waarschijnlijk kan je ook beter gelijk een fly-drive met hotel nemen voor de periode dat je in Orlando zit. Openbaar vervoer is niet echt goed in Amerika en brengt je vaak alleen op de hoofdwegen en het is er allemaal vrij groot. Orlando vind ik de Torromolinos van Amerika en zit overvol met Engelse touristen. Naar LA pak je gewoon een binnenlandse vlucht, een retour en vlieg je ook weer terug via Orlando, kom je toch bijna weer langs op de terugreis. Ook in LA ben je zonder auto niet veel. Succes, Hans
#2 - 05-05-2006, 08:38 uur

Jez

Ga je dit jaar juli? Dan zul je nog lelijk opkijken van de ticketprijzen! Niet alleen vlieg je in het hoogseizoen, ook vlieg je redelijk last-minute. Hoogstwaarschijnlijk zijn alle goedkope vluchttarieven al vergeven.........

Een internationaal rijbewijs heb je niet nodig, dus da's zonde van je geld.

Informeer ook even wat een vlucht met een stopover in Orlando kost. United vliegt bijvoorbeeld op allebei de bestemmingen en stopovers hoeven niet zo duur te zijn.

Hou er rekening mee dat als je in Amerika een auto huurt, je duurder uit bent vanwege de bijkomende verzekeringen. In Nederland boeken is nog altijd het goedkoopste gebleken. En je zult waarschijnlijk zien dat je vaker een auto nodig hebt dan je dacht.

Voor overnachting zul je gewoon even flink moeten internetten en kijken wat er voor jou het goedkoopste uit de bus komt.

Ga anders ook eens langs het reisburo en leg je wensen voor. Waarschijnlijk kom je dan al een heel eind.

Succes!
#3 - 05-05-2006, 08:47 uur
« Laatst bewerkt op: 05-05-2006, 09:11 uur door Jez »
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

visuar

Ik geloof dat je (theoretisch) niet mag job hunten als je het land in komt op het visa waiver program (wat je doet als je vanuit NL komt zonder een visum). Ik weet niet of je voor zoiets een visum kunt krijgen. Zo niet dan is geloof ik het advies om niks mee te nemen waaruit blijkt dat je gaat solliciteren. Mail je CV naar jezelf en druk deze af in een internetcafe wanneer je daar bent b.v.
#4 - 05-05-2006, 10:56 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

FreezeM

Spannend Liberator!
Je hebt het over dochterondernemingen/divisies, dat snap ik niet helemaal, dochterondernemingen/divisies van wat? Van Nederlandse bedrijven ofzo?
 
Dat Internationale rijbewijs heb ik nog nooit nodig gehad maar het is op zich wel handig om bij je te hebben. Je kan nooit weten, en het is nou ook niet echt een grote investering met 13 Euro :)
Denk inderdaad aan wat visuar zegt, wat je doet mag niet helemaal. Volgens mij had Chiefram (waar ben je?) een verhaal van iemand die de VS niet inkwam omdat ze een uitdraai van zijn CV in zijn tas vonden.

Stuur voor de vluchten een mailtje naar Exit reizen en vraag hun welke prijs ze kunnen bieden. Ze waren voor ons een paar keer de goedkoopste optie.

Succes!
#5 - 05-05-2006, 20:52 uur

Liberator

Ik ga niet zeggen welk bedrijf maar gezien mijn vorige posts zal dat wel duidelijk zijn.
CV etc. kan ik vantevoren opsturen,.. ook nodig om een afspraak te maken.
Enigste nadeel is dan dat ik niet ter plekke extra bedrijven aan mijn lijst kan toevoegen.
Ik kan ze zeker op internet zetten,.. maar de vraag is hoe download ik ze,.. ik heb geen laptop die ik mee kan nemen.
Is er aldaar een internet cafe waar je kunt printen ofzo ? Weet iemand dat zeker

Bij de divisie in CA hebben ze mensen nodig en vroegen ze rond voor mensen,.. helaas niet aan mij gevraagd maar de mensen die ze gevraagd hebben zeiden nee  ???
Mijn CV sluit redelijk goed aan bij hun,.. beiden zijn pas overgekocht door het bedrijf waar ik nu gedetacheerd werk.

Kunnen jullie mij een ruwe schatting geven welk bedrag enigzins normaal is als je low-budget verblijf zoekt etc.
Ik zoek een richtprijs om een idee te hebben of aanbiedingen ook echt aanbiedingen zijn.

Waarom raden jullie een retour via orlando aan ?
Ik kan toch
Schiphol -> McCoy International in Orlando FL
2.5 week later
McCoy International in Orlando FL -> LAX in Los Angeles CA
2.5 week later
LAX in Los Angeles CA -> Schiphol
#6 - 05-05-2006, 21:59 uur
« Laatst bewerkt op: 05-05-2006, 22:03 uur door Liberator »
American Patriot living in Europe

Dusza

Maak je werkelijk een kans om aangenomen te worden? Ik ken nog wel iemand die het zo gedaan heeft, maar dat bedrijf betaalde voor zijn vliegtuigticket. Voor hun is dat maar een peuleschil, zij hebben meestal ook nog 'corporate rates' waardoor ze grote korting hebben, en ik denk dat ze het ook nog als kosten kunnen inbrengen in hun belastingaangifte.
Als jij zegt 'mag ik komen', dan zullen zij niet neen zeggen, maar wat zijn  jouw kansen dat zij door heel de papieren mallemolen gaan (én die ook gaan betalen!), terwijl je mogelijk pas begin 2007 kan komen werken?
(ik bedoel dit niet negatief hoor, maar ik zou het erg voor je vinden als jij al die moeite zit te doen, en zij het niet serieus met je menen of afhaken op die kosten of op de lange termijn dat je er pas kan komen)
#7 - 06-05-2006, 00:11 uur

Amsterican

I guess we need to put Minute Men at all Points of Entry now!!! :D

Als je op een Toeristen Visum komt is wat je gaat doen gewoon illegaal!  Akin to the Flemish girl breaking the law regarding her visa in: Misbruik visum: werken met studentenvisum = de cel in!

Maar wees voorzichtig hiermee (als je op toeristenvisa het land inkomt).  Verder: Good Luck!! 


#8 - 06-05-2006, 09:28 uur
« Laatst bewerkt op: 06-05-2006, 09:35 uur door Amsterican »

FreezeM

Voor je vliegtickets raad ik je aan een offerte bij Exit Reizen te vragen en dan twee opties, met detour of het reisschema wat je zelf voorsteld. Dan kan je de prijzen vergelijken. Internetten en mooi printen kan je bijvoorbeeld bij kinko's.
#9 - 06-05-2006, 10:43 uur

hollandranch

Exit reizen is goed en Jan Doets ook, soms zelfs beter, succes
#10 - 06-05-2006, 10:53 uur

Liberator

Het hele solicitatie gedoe is helemaal off-the-record en kan niet bewezen worden tenzij ze mij betrappen tijdens het gesprek.
Ik mag daar zowiezo binnen wandelen voor een tour aangezien het dezelfde business unit is.
Het is voornamelijk een vakantie waarbij ik als ik toch daar ben even een babeltje maak.
De daadwerkelijke solicitatie dmv papierwerk heb ik al geregeld voor ik uberhaupt vertrek.

Of ze mij aannemen is natuurlijk maar een gok,.. maar aangezien ik niet veel keuze heb qua visa mogelijkheden etc en het mij niet echt iets extra's
kost wil ik de gok best nemen.

Ik heb de offerte van exit reizen gekregen en van een aantal anderen,.. de meesten willen je in een 3 sterren hotel/resort stoppen terwijl ik expliciet vraag voor iets simpels, geen onnodige poespas. Zo ook exit reizen. Ze waren waren het goedkoopst met het ticket dusver maar het scheelt niet veel met een andere reisburo. Exit heeft als nadeel dat hun voorstel inhoud dat ik opereer vanuit miami ipv Orlando maar wel arriveer in Orlando  :o
Het andere reisburo dat mij bevalt heeft voor een prijs van 1070 de tickets van Amsterdam naar CA, San Fransisco dan van SF naar Orlando FL en dan weer naar Amsterdam. CA en dan FL ipv andersom maar dat boeit mij niet,.. ik hoef dan wel niet te gaan rondreizen om uberhaupt mijn vliegtuig te halen.

Qua autohuur kom je overal uit op ongeveer 100 euro per week voor een economy auto.

Ik heb in zowel NL als Belgie rekeningen met creditcards geregeld,.. just in case.
Een AMEX moet ik nog aanvragen.
Internationaal rijbewijs haal ik donderdag.

maw ondanks het laate tijdstip verloopt de planning voorspoedig,.. het word geen goedkope vakantie maar wel een mooi imho,.. en wie weet,.. mischien de kick-off voor meer. Bij het bedrijf in CA vragen ze zelf mensen hier op de afdeling bij ons of iemand daar wil gaan werken dus de bereidheid om de papiermolen te doorlopen is er,.. de vraag is alleen of ik de gelukkige kan zijn. Je hebt het hier niet over een klein bedrijf maar over een onderdeel van een multinational die miljoenen binnen harkt per jaar.

Ik ben voor de duidelijkheid niet van plan daar te gaan werken met dit visum... ik kom gewoon weer terug.
Ik wil alleen een face-to-face meeting regelen als afronding van een eerder gestarte solicitatie procedure.
#11 - 06-05-2006, 22:13 uur
« Laatst bewerkt op: 06-05-2006, 22:18 uur door Liberator »
American Patriot living in Europe

FreezeM

Het hele solicitatie gedoe is helemaal off-the-record en kan niet bewezen worden tenzij ze mij betrappen tijdens het gesprek.

Amerika is op geen enkele grond verplicht je het land in te laten en niemand hoeft te bewijzen dat je niet aan de voorwaarden voldoet voor het Visa Waiver programma. Laten we het er inderdaad op houden dat je gewoon op vakantie gaat :)

Citaat
Of ze mij aannemen is natuurlijk maar een gok,.. maar aangezien ik niet veel keuze heb qua visa mogelijkheden etc en het mij niet echt iets extra's
kost wil ik de gok best nemen.

Ik vind het een stoere actie, en hoop echt dat er wat uit komt. Overigens staat het bedrijf waar je nu zit op mijn lijstje van bedrijven waar ik binnenkort open sollicitaties naar ga sturen.

Citaat
Ik heb de offerte van exit reizen gekregen en van een aantal anderen,.. de meesten willen je in een 3 sterren hotel/resort stoppen terwijl ik expliciet vraag voor iets simpels, geen onnodige poespas. Zo ook exit reizen. Ze waren waren het goedkoopst met het ticket dusver maar het scheelt niet veel met een andere reisburo. Exit heeft als nadeel dat hun voorstel inhoud dat ik opereer vanuit miami ipv Orlando maar wel arriveer in Orlando  :o
Het andere reisburo dat mij bevalt heeft voor een prijs van 1070 de tickets van Amsterdam naar CA, San Fransisco dan van SF naar Orlando FL en dan weer naar Amsterdam. CA en dan FL ipv andersom maar dat boeit mij niet,.. ik hoef dan wel niet te gaan rondreizen om uberhaupt mijn vliegtuig te halen.

Hotels hebben we bijna nooit via Exit reizen gedaan maar rechtstreeks bij het hotel.

Citaat
Ik heb in zowel NL als Belgie rekeningen met creditcards geregeld,.. just in case.
Een AMEX moet ik nog aanvragen.

Vorige week ging ik mijn Amex opzeggen omdat we de kaart te duur vinden. Kreeg toen aan de telefoon gekijk een aanbod voor anderhalf jaar de kaart gratis. Das altijd mooi meegenomen. Misschien een tip voor andere kaarthouders, bellen dat je wilt opzeggen vanwege de kosten :)

Citaat
maw ondanks het laate tijdstip verloopt de planning voorspoedig,.. het word geen goedkope vakantie maar wel een mooi imho,.. en wie weet,.. mischien de kick-off voor meer. Bij het bedrijf in CA vragen ze zelf mensen hier op de afdeling bij ons of iemand daar wil gaan werken dus de bereidheid om de papiermolen te doorlopen is er,.. de vraag is alleen of ik de gelukkige kan zijn. Je hebt het hier niet over een klein bedrijf maar over een onderdeel van een multinational die miljoenen binnen harkt per jaar.
Zou echt heel gaaf zijn wanneer het lukt! Je toont in elk geval de absolute bereidheid!

Citaat
Ik ben voor de duidelijkheid niet van plan daar te gaan werken met dit visum... ik kom gewoon weer terug.
Ik wil alleen een face-to-face meeting regelen als afronding van een eerder gestarte solicitatie procedure.

Heb je die sollicitatie uiteindelijk via P&O van je werkgever geregeld of heb je rechtstreeks contact opgenomen met de betreffende divisie?
#12 - 07-05-2006, 09:58 uur

Liberator

Citaat
Citaat
Ik ben voor de duidelijkheid niet van plan daar te gaan werken met dit visum... ik kom gewoon weer terug.
Ik wil alleen een face-to-face meeting regelen als afronding van een eerder gestarte solicitatie procedure.

Heb je die sollicitatie uiteindelijk via P&O van je werkgever geregeld of heb je rechtstreeks contact opgenomen met de betreffende divisie?

Ik heb contact opgenomen met Corp. Relations die ook expat dingen regelen en ze vertelden dat ik rechtstreeks contact met hun moest opnemen voor een local contract aangezien alleen Expat procedures centraal geregeld worden. Dus dit is de juiste methodiek.
#13 - 07-05-2006, 10:39 uur
American Patriot living in Europe

Jez

Vorige week ging ik mijn Amex opzeggen omdat we de kaart te duur vinden. Kreeg toen aan de telefoon gekijk een aanbod voor anderhalf jaar de kaart gratis. Das altijd mooi meegenomen. Misschien een tip voor andere kaarthouders, bellen dat je wilt opzeggen vanwege de kosten :)


Da's een goede tip, FreezeM! Wij hadden het er ook al over gehad om van de AMEX af te komen. Is inderdaad wel een beetje duur. Van de week maar eens bellen.

En Liberator, ik hoop van harte dat het je gaat lukken! Om met FreezeM te spreken, stoere actie!
#14 - 07-05-2006, 10:52 uur
« Laatst bewerkt op: 07-05-2006, 10:53 uur door Jez »
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

visuar

Succes Liberator! Mochten ze nog software engineers nodig hebben in CA hou ik me aanbevolen ;)
#15 - 07-05-2006, 12:14 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15