Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Solicitatie tour tijdens vakantie, FL + CA

Discussie gestart

ejbgrinder

Helaas kunnen Amerikaanse bedrijven je niet op legale wijze een baan aanbieden omdat je geen werkvergunning hebt. 

Het is mogelijk dat je "toevallig" tegen een bedrijf aanloopt dat je wil aannemen onder voorwaarde dat je een werkvergunning regelt.  In dat geval kun je het beste nu alvast maar plannen hoe je dat wilt gaan aanpakken.  Anders heb je straks misschien een aanbod maar daar heb je weinig aan.
#31 - 04-07-2006, 00:11 uur

FreezeM

Het gaat om divisies van het bedrijf waar hij nu al werkt waar hij gaat solliciteren.
#32 - 05-07-2006, 15:21 uur

ejbgrinder

Citaat
Het gaat om divisies van het bedrijf waar hij nu al werkt waar hij gaat solliciteren.

Opheldering misschien? 

Met "solliciteren" neem ik aan dat er sprake is van een werkgever/werknemer relatie in de VS, op W2 of 1099 basis.  Daar heb je een werkvergunning voor nodig. 

Een andere mogelijkheid is om tijdelijk te werken voor een divisie van een Nederlands bedrijf en gewoon in Nederland betaald worden.  Wellicht heb ik het verkeerd begrepen?
#33 - 05-07-2006, 20:50 uur

FreezeM

Citaat
Het gaat om divisies van het bedrijf waar hij nu al werkt waar hij gaat solliciteren.

Opheldering misschien? 

Met "solliciteren" neem ik aan dat er sprake is van een werkgever/werknemer relatie in de VS, op W2 of 1099 basis.  Daar heb je een werkvergunning voor nodig. 

Een andere mogelijkheid is om tijdelijk te werken voor een divisie van een Nederlands bedrijf en gewoon in Nederland betaald worden.  Wellicht heb ik het verkeerd begrepen?

Ik ga in July 2.5 weken naar FL en daarna 2.5 weken naar CA om te soliciteren bij dochterondernemingen/divisies.

Liberator gaat voor een  L-1 Intracompany Transferee
#34 - 05-07-2006, 22:19 uur

Liberator

Ik ben sinds 6 Augustus weer terug in NL/BE, 5 weken USA, Ben naar NY, FL, CA, AR, NV geweest

Ik heb op het moment de optie over te stappen naar de multinational waar ik werk (was contractor, niet rechtstreeks in dienst). Tevens ben ik in contact met de recruiting afdeling in de USA, het kost redelijk wat moeite om in contact te komen met die mensen. Als je niet doorverwezen word door management en op eigen houtje contact opneemt krijg je 0 op je rekest. Als daar iemand bereid is een visa te spronsoren dan kan ik gaan op een L1 visa. Alleen stja... welke manager wil al dat visa gezeur aan zijn kop he. Dat terwijl recruiting alle gedoe dan regelt dus het voor hun eigenlijk nauwelijks extra werk is. Ik krijg binnen 2 weken weer een telefoontje van de huidige status. Recruiting is op het moment in de USA mijn CV aan het 'etaleren' om een feel te krijgen voor de kansen/opties. Dus wie weet kan ik met een redelijke dosis geluk op een L1 vertrekken *knocks on wood*.

Langskomen voor een persoonlijk gesprek blijkt helemaal niet te hoeven, ze doen daar alles via teleconfrences ed. Ik heb anderhalf uur met recruitement aan de telefoon gehangen vanuit mijn suite in Las Vegas.

L1B Info:
http://www.workpermit.com/us/us_l1_alien_eligibility.htm
#35 - 11-08-2006, 08:50 uur
« Laatst bewerkt op: 11-08-2006, 13:12 uur door Liberator »
American Patriot living in Europe

Mrjn

Laten we open dat je cv mooie opportunities biedt. We blijven duimen!
#36 - 11-08-2006, 10:11 uur

Danny72

Kijk eens aan dat is nog een hele ervaring.

Ik heb 3 weken terug een mail gekregen over een uitwisseingsprogramma internationaal.
Echter heb ik hierop gereageerd en gezegd dat ik over 1,5 jaar pas belangstelling heb ivm afronden studie.
Het gaat ook om een dochterondernemingen die verspreid in de states zitten.
Er wordt al gelobbyed voor me, maar uiteraard moet ik eerst mijn studie halen (bachelor degree)

Misschien wel handig wanneer je jouw ervaring in 1 verslag zet (wat je moet regelen wat je het beste kunt doen etc.) en dan deze sticky maakt?

greezz danny 8)
#37 - 14-08-2006, 00:13 uur

FreezeM

Mij werd vorige week ook nog gevraagd of ik naar het buitenland wil.... alleen Afganistan... dat is het verkeerde buitenland. Mag ik vragen waar jij werkt Danny?
#38 - 14-08-2006, 09:56 uur

Danny72

@freezeM

Citaat
alleen Afganistan

LOL: jij heb pas leuke collega's ;D

Zonder gekheid. Ik werk bij Schenker (duits logistiek bedrijf) heeft 1100 vestigingen wereld wijd.
Schenker is onderdeel van DB (Deutsche Bahn) en BAX.

Dus Schenker is 1 van de 's-werelds grootste logistieke aanbieders.

www.schenkerusa.com

Zoals ik al aangaf zal het handig zijn om een sticky topic te maken, want ik neem aan dat ik niet de enigste ben die via een bedrijf naar het buitenland zal kunnen gaan.

Moge het zover zijn, dan probeer ik eerst een half tot 1 jaar uit om te kijken of me het ook echt bevalt.

greezz danny 8)
#39 - 14-08-2006, 13:31 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15