Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Sponsorship

Discussie gestart

Fluffy

Hallo,

Ik heb een aantal vraagjes. Mijn vrouw, kind en ik zijn van plan te emigreren naar de VS. Dit willen we doen op basis van een sponsorship via een werkgever met een I-140 formulier. Ik heb een aantal sites nagekeken maar heb toch nog steeds een aantal vragen. Misschien dat jullie mij er mee verder kunnen helpen.

-- Het I-140, als het ingevuld is en ingediend is komt er denk ik meer papierwerk. Wat kan ik verwachten?
-- Ik heb een BA in Social Work en wil naast werken in de VS ook voor mijn PhD gaan, dit kan naast werk?
-- Als ik eenmaal toegelaten word, kan ik na verloop van tijd dan ook van werkgever veranderen en hoe?
-- Wat is de gemiddelde behandeltijd voor een I-140 formulier?
-- Stel ik woon en werk 5 jaar in de VS, kan ik mij laten naturaliseren? Of moet ik altijd een groene kaart behouden?

Graag hoor ik een ieder met tips e.d.

BvD


Sergei
#1 - 18-05-2005, 13:33 uur

FreezeM

- geen idee wat je verder voor papierwerk te wachten staat, krijg je vast van iemand anders antwoord op :)

- Studeren naast het werk is heel normaal in de VS, dus dat kan heel goed.

- Als je van werkgever wilt veranderen zal de nieuwe werkgever een nieuw I-140 formulier moeten invullen. Je visum is gekoppeld aan je baan. ALs je daar eenmaal bent kan je natuurlijk wel jaarlijks gratis meedoen met de Lottery. Win je die dan heb je nooit meer een ander visum nodig.

- In de maandelijkse Visa Bulletins vind je de behandeltijden. Niet schikken. http://travel.state.gov/visa/frvi/bulletin/bulletin_2507.html

Citaat
continued visa availability in the Employment-based categories cannot be guaranteed during the final quarter of FY-2005.  If demand continues at the current rate, it will be necessary to oversubscribe many or all of the Employment categories on a Worldwide basis.

- Volgens mij (correct me if I'm wrong) moet je vijf jaar met een permanente vergunning in de VS voor je je kan naturaliseren. En jouw visum valt daar niet onder. Win je een greencard met de Lottery, dan kan het wel.
#2 - 18-05-2005, 15:02 uur

Fluffy

Hey,

Thnx voor de snelle reactie.
Ik zit een beetje te kijken of het problematisch zal worden om als ik er zit van werkgever te veranderen, niet dat ik dat meteen van plan ben maar je weet maar nooit.

Dus alleen als je een groene kaart krijgt via de loterij. Hmmm, ik heb net gelezen dat er pas weer een is in 2006.

BTW, moet ik dat formulier invullen en onderteken of moet de werkgever dat voor mij doen? Ik zal nog even een leuke foto moeten maken. Helpt het dat je eerder een GC hebt gehad? De laatste keer dat ik er een had was in 1996..
#3 - 18-05-2005, 15:20 uur

FreezeM

Citaat
This form is filed on behalf of an alien, and not by the alien.
bron: http://uscis.gov/graphics/formsfee/forms/i-140.htm

Het maakt niet zo veel uit dat je al eerder een visum hebt gehad.

De Lottery is inderdaad 1 keer per jaar. Op dit moment worden de winnaar van de DV2006 bekend gemaakt. Aan het einde van dit jaar (november) start de inschijving voor DV2007 waarvan de winnaar dan weer in mei-juli 2006 bekend worden gemaakt. Het winnen van de Lotery is overigens de start van een procedure, nog lang niet het einde helaas. Je kan nog buiten de boot vallen en het kan ook langer dan een jaar duren. Geduld is een schone zaak...  ;)
#4 - 18-05-2005, 21:25 uur

Fluffy

Wat voor kans maak iemand die onder de EB-3 Skilled or professional workers valt?

Ik heb namelijk een BA in Social Work.
#5 - 21-05-2005, 15:50 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15