Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

SSN of Green Card het belangrijkst?

Discussie gestart

Chiefram

Misschien wel een hele stomme vraag, maar op het moment dat je in Amerika aankomt als immigrant, want is dan het allerbelangrijkste dokument om aan de slag te gaan met zowel werk, auto, rijbewijs, etc... kortom: met het oppakken van het normale leven?

Is dat je SSN-card of je Green Card?

Als alles namelijk goed gaat krijgen wij binnen 3 weken na aankomst in de US de SSN-card opgestuurd. Maar ik heb begrepen dat de Green Card nog wel (maximaal) 9 maanden op zich kan laten wachten in het slechtste geval.
#1 - 21-09-2004, 09:21 uur
« Laatst bewerkt op: 21-09-2004, 09:22 uur door Chiefram »

PBBI

Nog gefeliciteert overigens met je greencard.
Het belangrijkste is je SSN, had je natuurlijk zelf ook kunnen verzinnen ;) . Er zijn talloze mensen die in Amerika werken etc. maar geen greencard hebben maar een ander (tijdelijk) visum.
Succes in de States.
#2 - 21-09-2004, 10:23 uur

Chiefram

Ik vermoede dat ook al, maar laatst las ik dat je pas een SSN kon krijgen op vertoon van je Green Card. Dat sprak weer een hoop andere verhalen tegen, dus vandaar die verwarring.

Maar dan komt alles toch nog op zijn pootjes terecht! Bedankt!  ;)
#3 - 21-09-2004, 11:44 uur

tornedoo

nee je hebt different catogories voor en ssn. je hebt ook een ssn voor geen gren card holders kijk maar op ww.ssn.com voor meer informatie en veel geluk en hartlijke gefiliciteerd!
#4 - 27-09-2004, 22:36 uur

tornedoo

sorry de website is fout het is http://www.socialsecuritynumber.com
#5 - 27-09-2004, 22:38 uur

tornedoo

als deze niet goed is kijk op een search engine er is wel een site die echt door de social security zelf is gemaakt en daar stond alles op alleen ik wet hem niet meer
#6 - 27-09-2004, 22:40 uur

roonlimburg

Ik vermoede dat ook al, maar laatst las ik dat je pas een SSN kon krijgen op vertoon van je Green Card. Dat sprak weer een hoop andere verhalen tegen, dus vandaar die verwarring.

Maar dan komt alles toch nog op zijn pootjes terecht! Bedankt!  ;)

In je paspoort krijg je een speciale stempel, die stempel is een tijdelijke Greencard die 1 jaar geldig is. Deze kan je dus gebruiken bij de aanvraag van een SSN en andere zaken.
#7 - 28-09-2004, 16:02 uur

Chiefram

Als je op het Consulaat in Amsterdam geweest bent voor het Interview en je case is goedgekeurd, dan houden ze je paspoort achter. Deze sturen ze aangetekend naar je huisadres met daarin een Immigrant Visa met geldigheidsdatum erin geplakt. Het ziet eruit als een extra pagina met persoonsinformatie, inkluisief een afbeelding van je pasfoto.

Als je vraag 33a & 33b van het DS-230 formulier (pag. 4 van 4) beiden als JA hebt ingevuld, dan zal het Consulaat ervoor zorgen dat je SSN hier ter plekke voor je wordt aangevraagd. Dit wil NIET zeggen dat je hier in Nederland je SSN-card krijgt, maar dat op het moment dat je Amerika binnenkomt automatisch je SSN-card wordt opgestuurd naar het door jou opgegeven (post)adres in Amerika. Dit moet je dan binnen 3 weken daar in huis hebben. Heb je het niet binnen 3 weken na binnenkomst in Amerika ontvangen, dan moet je even bellen.

Je hoeft dus NIET MEER in de dagen na aankomst zelf achter de aanvraag voor SSN aan. Dit was vroeger wel zo, maar is veranderd sinds kort. (Scheelt je weer een hoop ellende).  ;)

#8 - 28-09-2004, 18:18 uur

roonlimburg

Toch hoor ik van veel mensen dat ze inderdaad ook dachten dat de SSN automatisch werd opgestuurt, maar uiteindelijk bleek dus dat ze persoonlijk naar het SS  :o kantoor moesten om de kaart aan te vragen. Het visum dat in je paspoort zit is toch een inreisvisum? Bij de immigration op de POE krijg je nog een stempel in je paspoort dat als tijdelijke Greencard dienst doet.
#9 - 30-09-2004, 16:13 uur

Chiefram

Geen idee, alle verhalen die ik hoor en lees zijn allemaal zo tegenstrijdig dat ik het allemaal wel zie wat er op ons af komt. Ik ga het zelf maar aan den lijve ondervinden.  :-\

Ook heb ik deze week gemerkt dat zelfs de medische keuringen die je een week voor je interview hebt niet eender zijn. Sterker nog, ze verschillen zo ontzettend van elkaar dat ik me afvraag wat voor zin zoiets nog heeft.

Helaas gelden al deze tegenstrijdigheden voor zowal alles. Alles wat ik probeer uit te zoeken wordt door de ene instantie totaal anders verteld als door een andere instantie.

Neem nou alleen maar de 3-tal International Movers... Werkelijk niet te filmen!

De een zegt dat wij NIETS zelf mogen inpakken, omdat de douane in Amerika het onder geen voorwaarde accepteert dat er ook maar iets door de owner wordt ingepakt. De ander zegt dat dat helemaal geen probleem is.

De een zegt dat je zonder problemen eten/kruiden mee mag nemen, zolang alles maar onaangebroken is, terwijl de ander zegt dat men bij ontdekking hiervan de gehele kontainer zonder pardon naar Nederland terug zullen sturen.

Dit zijn allemaal ERKENDE internationale verhuisbedrijven, aangelsoten bij allemaal dezelfde verenigingen, instanties, etc...

Weet je, van mijn part flikkeren ze de hele kontainer in de fik, het zal mij allemaal een worst wezen. Ik slaap al helemaal niet meer, door deze tegenstrijdige adviezen die kant nog wal slaan. Het enige dat ze er mee bereikt hebben is dat wij nu hoofdpijn hebben gekregen en het helemaal niet meer zien zitten.

En dan heb ik het nog niet over het meenemen van de kat!

De een zegt dat de kat een Rabiersvaccinatie moet hebben, terwijl de ander zegt dat dit alleen voor honden is en niet voor katten.

De een zegt dat de kat een gezondheidsverklaring moet hebben, die niet ouder is dan 10 dagen, terwijl de ander zegt dat deze verklaring niet ouder mag zijn dan 3 dagen voor vertrek.

 ??? ??? ???
#10 - 30-09-2004, 18:54 uur
« Laatst bewerkt op: 30-09-2004, 18:56 uur door Chiefram »

xerxesc

chiefram,

sorry for the inconviences you're experiencing:

more solid info (government):

http://www.aphis.usda.gov/NCIE/pet-info.html

Cats must be free of evidence of diseases communicable to humans when they are examined at the port of entry. If the cat does not seem to be in good health, the owner may have to pay for an additional examination by a licensed veterinarian.

enne nog 63 dagen!!!!!!!!!! :)
#11 - 30-09-2004, 19:33 uur

roonlimburg

Geen idee, alle verhalen die ik hoor en lees zijn allemaal zo tegenstrijdig dat ik het allemaal wel zie wat er op ons af komt. Ik ga het zelf maar aan den lijve ondervinden.  :-\

Ook heb ik deze week gemerkt dat zelfs de medische keuringen die je een week voor je interview hebt niet eender zijn. Sterker nog, ze verschillen zo ontzettend van elkaar dat ik me afvraag wat voor zin zoiets nog heeft.

Helaas gelden al deze tegenstrijdigheden voor zowal alles. Alles wat ik probeer uit te zoeken wordt door de ene instantie totaal anders verteld als door een andere instantie.

Neem nou alleen maar de 3-tal International Movers... Werkelijk niet te filmen!

De een zegt dat wij NIETS zelf mogen inpakken, omdat de douane in Amerika het onder geen voorwaarde accepteert dat er ook maar iets door de owner wordt ingepakt. De ander zegt dat dat helemaal geen probleem is.

De een zegt dat je zonder problemen eten/kruiden mee mag nemen, zolang alles maar onaangebroken is, terwijl de ander zegt dat men bij ontdekking hiervan de gehele kontainer zonder pardon naar Nederland terug zullen sturen.

Dit zijn allemaal ERKENDE internationale verhuisbedrijven, aangelsoten bij allemaal dezelfde verenigingen, instanties, etc...

Weet je, van mijn part flikkeren ze de hele kontainer in de fik, het zal mij allemaal een worst wezen. Ik slaap al helemaal niet meer, door deze tegenstrijdige adviezen die kant nog wal slaan. Het enige dat ze er mee bereikt hebben is dat wij nu hoofdpijn hebben gekregen en het helemaal niet meer zien zitten.

En dan heb ik het nog niet over het meenemen van de kat!

De een zegt dat de kat een Rabiersvaccinatie moet hebben, terwijl de ander zegt dat dit alleen voor honden is en niet voor katten.

De een zegt dat de kat een gezondheidsverklaring moet hebben, die niet ouder is dan 10 dagen, terwijl de ander zegt dat deze verklaring niet ouder mag zijn dan 3 dagen voor vertrek.

 ??? ??? ???


Hahahaha, inderdaad om gek van te worden. Maar een ding kan ik je wel zeggen, de kruiden kan je rustig thuis laten die hebben ze daar ook wel, tenzij je kant en klare shoarmakruiden wilt hebben. En etenswaren en dergelijken stop je toch niet in een container?
Volgens mij is het zelf inpakken geen probleem zolang je maar een lijst hebt waar ieder dingetje opstaat, zelfs tandenstokers of koffielepeltjes. Aan de andere kant is het toch ook weer prettig wanneer professionele mensen de spullen inpakken toch? Of wordt daar een extra bedrag voor berekent?
#12 - 30-09-2004, 20:31 uur

Chiefram

chiefram,

sorry for the inconviences you're experiencing:

more solid info (government):

http://www.aphis.usda.gov/NCIE/pet-info.html

Cats must be free of evidence of diseases communicable to humans when they are examined at the port of entry. If the cat does not seem to be in good health, the owner may have to pay for an additional examination by a licensed veterinarian.

enne nog 63 dagen!!!!!!!!!! :)

63 dagen... Da's niet veel!  :-\
#13 - 30-09-2004, 21:14 uur

Chiefram

Citaat
Hahahaha, inderdaad om gek van te worden. Maar een ding kan ik je wel zeggen, de kruiden kan je rustig thuis laten die hebben ze daar ook wel, tenzij je kant en klare shoarmakruiden wilt hebben. En etenswaren en dergelijken stop je toch niet in een container?
Volgens mij is het zelf inpakken geen probleem zolang je maar een lijst hebt waar ieder dingetje opstaat, zelfs tandenstokers of koffielepeltjes. Aan de andere kant is het toch ook weer prettig wanneer professionele mensen de spullen inpakken toch? Of wordt daar een extra bedrag voor berekent?

Ik heb een vrouw! Die wil zelfs de volle vuilniszakken nog meenemen. Ze kan echt nergens afstand van doen...  >:(
#14 - 30-09-2004, 21:18 uur
« Laatst bewerkt op: 30-09-2004, 21:18 uur door Chiefram »

roonlimburg

Citaat
Hahahaha, inderdaad om gek van te worden. Maar een ding kan ik je wel zeggen, de kruiden kan je rustig thuis laten die hebben ze daar ook wel, tenzij je kant en klare shoarmakruiden wilt hebben. En etenswaren en dergelijken stop je toch niet in een container?
Volgens mij is het zelf inpakken geen probleem zolang je maar een lijst hebt waar ieder dingetje opstaat, zelfs tandenstokers of koffielepeltjes. Aan de andere kant is het toch ook weer prettig wanneer professionele mensen de spullen inpakken toch? Of wordt daar een extra bedrag voor berekent?

Ik heb een vrouw! Die wil zelfs de volle vuilniszakken nog meenemen. Ze kan echt nergens afstand van doen...  >:(

Hahahaha, volle vuilniszakken. Wel even eerst een lijstje maken waarop ieder stukje afval staat beschreven
#15 - 01-10-2004, 14:22 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15