Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Studeren in de V.S.

Discussie gestart

Liberator

Jij bent van plan om je Master te gaan doen in Amerika? Welke richting enzo ?

Master in Computer Science, heb nu een BCS en werk al bijna 2 jaar.
Het liefst werk ik 20 uur per week bij de multinational waar ik nu ook werk tijdens die studie
#16 - 11-10-2006, 07:17 uur
American Patriot living in Europe

Tompy

Jij bent van plan om je Master te gaan doen in Amerika? Welke richting enzo ?

Master in Computer Science, heb nu een BCS en werk al bijna 2 jaar.
Het liefst werk ik 20 uur per week bij de multinational waar ik nu ook werk tijdens die studie

Ja dat zou inderdaad erg fijn zijn... maar is een mooi studie, maar gaat dat ook lukken bij je huidige werkgever 20 uur werken en de rest studie?
#17 - 11-10-2006, 12:10 uur

Liberator

Mijn wil betreffende dit onderwerp kent weinig grenzen dus als 20 uur werken erbij moet dan moet dat maar,.. one way or the other. Als het zover komt zal ik zeker alles doen wat in mijn macht ligt om er een success van te maken. Ik daar vervolgens een stage plek of iets dergelijks proberen te vinden waar ze mij een visa willen sponsoren,.. dat is de hele insteek van mijn plan B.
#18 - 11-10-2006, 12:40 uur
« Laatst bewerkt op: 12-10-2006, 06:51 uur door Liberator »
American Patriot living in Europe

Tompy

dat is de hele insteek van mijn plan B.

En plan A is een Greencard winnen zeker?  2006-10

Maar dat zou inderdaad wel gaaf zijn. Nu dat het zo dicht bij kom wil je alleen maar snel beginnen en het duurt nog zeker 11 maanden voordat je daar heen gaat   :(
#19 - 11-10-2006, 14:55 uur

Liberator

En plan A is een Greencard winnen zeker?

Greencard winnen is meer een Plan Z. Ik schrijf mijzelf wel in maar ik verwacht hier niets van.
#20 - 12-10-2006, 06:53 uur
American Patriot living in Europe

Tompy

Wat is plan A dan ?
#21 - 12-10-2006, 17:42 uur

Liberator

L1B  :)
#22 - 18-10-2006, 14:35 uur
American Patriot living in Europe

hlrutten

Ik heb een vraag over studeren in Amerika. Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen.

Onze zoon wil graag een volledige college-opleiding doen in de VS. Hij zit in het laatste jaar van de HAVO en is daarom volgend studiejaar pas 17. Dat is een beetje jong en daarom hebben we twee alternatieven bedacht. Ik wilde graag hier de meningen daarover polsen.

Alternatief 1 is aan een HBO-instelling zijn propedeuse halen, maar we zien niet direct wat de meerwaarde daarvan is.

Alternatief 2 is eerst een jaar High School in de VS doen.

Of zou hij toch net zo goed wel meteen naar (community) college kunnen gaan?

Vast bedankt voor jullie reacties.

Henk Rutten
#23 - 22-10-2006, 03:14 uur

B-man

Ik heb een vraag over studeren in Amerika. Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen.

Onze zoon wil graag een volledige college-opleiding doen in de VS. Hij zit in het laatste jaar van de HAVO en is daarom volgend studiejaar pas 17. Dat is een beetje jong en daarom hebben we twee alternatieven bedacht. Ik wilde graag hier de meningen daarover polsen.

Alternatief 1 is aan een HBO-instelling zijn propedeuse halen, maar we zien niet direct wat de meerwaarde daarvan is.

Alternatief 2 is eerst een jaar High School in de VS doen.

Of zou hij toch net zo goed wel meteen naar (community) college kunnen gaan?

Vast bedankt voor jullie reacties.

Henk Rutten


Over het algemeen zou optie 2 een goede zijn maar als hij zijn HAVO-diploma straks al heeft (aangezien hij in het laatste jaar zit) is het zonde om hem een jaar High School te laten doen. Ik weet niet welke richting hij op wil maar het zou best goed kunnen zijn om hem inderdaad zijn P in Nederland te laten halen en dan het liefst op een engelstalige opleiding. Zo kan hij wennen aan het (denk)niveau en aan studeren en communiceren in het Engels zodat hij in de VS niet meteen in het diepe wordt gegooid. Persoonlijk zie ik dat wel als een meerwaarde omdat zijn kans van slagen in de VS dan waarschijnlijk ook groter zal zijn en de stap kleiner.

Mocht u nog vragen hebben over colleges zelf (aanmeldingen,kosten, etc.) dan kunt u die natuurlijk altijd stellen en er is ook al heel veel informatie te vinden op het forum.

B-man

B-man
#24 - 22-10-2006, 16:20 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

hlrutten

Over het algemeen zou optie 2 een goede zijn maar als hij zijn HAVO-diploma straks al heeft (aangezien hij in het laatste jaar zit) is het zonde om hem een jaar High School te laten doen. Ik weet niet welke richting hij op wil maar het zou best goed kunnen zijn om hem inderdaad zijn P in Nederland te laten halen en dan het liefst op een engelstalige opleiding. Zo kan hij wennen aan het (denk)niveau en aan studeren en communiceren in het Engels zodat hij in de VS niet meteen in het diepe wordt gegooid. Persoonlijk zie ik dat wel als een meerwaarde omdat zijn kans van slagen in de VS dan waarschijnlijk ook groter zal zijn en de stap kleiner.

Mocht u nog vragen hebben over colleges zelf (aanmeldingen,kosten, etc.) dan kunt u die natuurlijk altijd stellen en er is ook al heel veel informatie te vinden op het forum.

B-man

In aansluiting op bovenstaande suggestie wilde ik even melden, dat onze zoon het liefst general engineering wil gaan doen. Tot nu toe hebben we in Nederland een dergelijke algemene opleiding niet kunnen vinden. Als iemand een suggestie heeft, is die welkom. Het is namelijk wel één van de redenen dat onze zoon het liefst naar Amerika gaat.

Hoewel er nog geen beslissing genomen is, ben ik ondertussen wel verder aan het zoeken. Ik heb al de nodige informatie gekregen van 2- en 4-year colleges. Nu sturen ze bijna zonder uitzondering een verklaring over je financiële situatie mee, die je moet dan moet laten invullen door een bank. Nu zijn we hier in Nederland gewend, dat je gevraagd wordt een overzicht van je inkomen(s) op te sturen, eventueel met vermelding van vast lasten and that's it. Hoe lossen we dat op? Geven Nederlandse banken dergelijke verklaringen af en op wat voor voorwaarden dan?

Weer bij voorbaat dank voor de reacties.

Henk Rutten
#25 - 07-11-2006, 15:46 uur

Timmo

@Henk Rutten

Toen ik registreerde bij mijn huidige college moest je kunnen aantonen dat je over voldoende financiele middelen beschikt. Dat komt erop neer dat je de tuition kan betalen en dat je de living expenses e.d. van je kind kunt betalen. Stel je moet per semester $3500 betalen en de student gaat 2 semesters volgen (fall & spring). Je zult dus $7000 kwijt zijn aan college kosten, dan moet je dus nog kunnen aantonen dat je de living expenses kan betalen. Reken ongeveer $10,000 - $12,000 per jaar. In totaal zul je dus ongeveer $18,000 moeten beschikken (met een gunstige euro koers ongeveer $15,000).

Hoe moet je dit aantonen? Zorg ervoor dat je het geld op je bankrekening hebt, that's all. Dan ga je naar de bank en vraag je of je een bank statement kunt hebben waarop je saldo staat. Zorg ervoor dat deze gestempeld is! Om aan te tonen dat het om een geldig papiertje gaat (ik had dat een keer niet en toen werd het geweigerd, maar met een stempel was het later wel goed).

Hoe je aan het geld komt, maakt niet zozeer uit. Desnoods leen je het geld van familie en vrienden, als het maar voldoende is op de statement. Natuurlijk moet je wel zeker zijn dat als je het geld tijdelijk leent voor de statement, dat je in de toekomst wel de studie kunt betalen, maar dat lijkt mij logisch :)
#26 - 10-11-2006, 07:26 uur
College student weblog: http://usa.tripham.nl/

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15