Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

studeren in de vs

Discussie gestart

veteo

Hallo allemaal ik ben een universitaire student in nederland ik wil binnenkort verder met mijn studie in amerika. Ik had een paar vragen, ik weet namelijk al waar wil studeren en wat de kosten zijn. Kan ik vanuit nederland studie financering krijgen? zo niet wel vanuit amerika, ik heb namelijk gehoord dat buitenlandse studenten in amerika ook studiefinancering kunnen krijgen en wat zijn de voorwaareden? nummer 2: kan je als geen green card holder of american citizen ook een resident van een staat zijn na een of twee jaar? als je daar hebt gewoont? en dus de in state tution betalen? of moet je echt een greencard hebben zelfs heb je daar een jaar of twee gewoont? en kan ik tijdens mijn verblijf ook een bank account openen? dat waren mijn vragen en dank je wel
#1 - 24-10-2004, 21:31 uur

xerxesc

Hallo allemaal ik ben een universitaire student in nederland ik wil binnenkort verder met mijn studie in amerika. Ik had een paar vragen, ik weet namelijk al waar wil studeren en wat de kosten zijn. Kan ik vanuit nederland studie financering krijgen? zo niet wel vanuit amerika, ik heb namelijk gehoord dat buitenlandse studenten in amerika ook studiefinancering kunnen krijgen en wat zijn de voorwaareden? nummer 2: kan je als geen green card holder of american citizen ook een resident van een staat zijn na een of twee jaar? als je daar hebt gewoont? en dus de in state tution betalen? of moet je echt een greencard hebben zelfs heb je daar een jaar of twee gewoont? en kan ik tijdens mijn verblijf ook een bank account openen? dat waren mijn vragen en dank je wel

Financial Aid is alleen voor Lawful permanent residents (green card holders) en U.S. citizens, in sommige gevallen, komen mensen die een lopende asylum of refugee status ervoor in de aanmerking.  

Misschien bestaan er wel scholarships (beurzen) die niets met U.S. government of State governments te maken hebben waar op buitenlanders ook aanvraag mogen doen.

om staats resident moet je in het algemeen of U.S. Citizen of green card holder zijn en een jaar of langer in de respectievelijke staat wonen (or with intent), maar voor educatie purposes moet je status of U.S. citizen of lawful permanent resident (green card) zijn, ongeacht hoeveel jaar je in de staat woont, als student ben je op een non-immigrant visa.

volgens mij zal je wel een bankrekening kunnen openen met een studenten visa.
#2 - 24-10-2004, 22:21 uur

Ebelix

Zolang het om een soort van uitwisselingsprogramma gaat kom je in aanmerking voor je studiefinaciering. Als je je ov kaart inleverd krijg je nog extra geld ook. Voor amerikaanse studiefinanciering (als die bestaat) kom je niet in aanmerking. Wel kan je proberen om een beurs los te weken bij de universiteit waar je wil gaan studeren. Je moet dan wel uitblinken in je studie of in sport.

Veel succes.
#3 - 24-10-2004, 23:24 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

veteo

zo dank u wel!
#4 - 25-10-2004, 23:21 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15