hallo
Ik ben Unal ik ben 16 jaar (in oktober 17) en ik ben al sinds mijn 13de zeer geobsedeerd door amerika ik moet en ik zal er gaan wonen en werken.
ik ben de gehele dag met amerika bezig zelfs op school in mijn tussenuren ben ik bezig met kaarten tekenen van de staten en steden.
ik koop elke maand boeken en plattegronden waaraan ik enorm veel geld uitgeef.
Mijn ouders vinden het allemaal maar raar hoe kun je zo bezig zijn met 1 ding.
Voor mij is dit dus niet raar want ik wil heel graag naar amerika.
Ik wil over 2 jaar in amerika gaan studeren op de San Jose State university de opleiding urban developer.
Mijn tante woont er heel dicht in de buurt daarom valt mijn keuze op deze universiteit de eisen zijn hier ook niet zo heel hoog.
Ik ken mijn tante best goed en ze is ook erg van me geschrokken toen ik haar kon vertellen waar alle supermarkten en fast food restaurants te vinden waren in haar eigen buurt overigens erg doelloos.
Ze kon dit gewoon niet geloven want ik ben ook nog nooit in de vs geweest laat staan in San Jose.
Er is wel een probleem namelijk het verkrijgen van een studiebeurs en een studenten visum
Ik start dit jaar met de HAVO Natuur Techniek (4de jaar) mijn cijfers op school die zijn prima en ik ben altijd erg gestimuleerd op school.
Maar die verhalen die ik gelezen heb over het verkrijgen van visums en de greencard dat heeft mij behoorlijk afgeschrikt hoe moet ik mijn droom uit laten komen?
Heeft iemand ervaring met studeren in de vs en is dit uberhaupt wel mogelijk in mijn situatie
?
alvast bedankt