Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Vraagje over visa / greencard

Discussie gestart

Frank S

Tijdsbestek, jaren omdat je eerst een baan moet gaan vinden hier in Nederland en voor een L1 moet je 3 jaren ( niet 1 zoals FrankS aangaf) werkzaam zijn bij het bedrijf. In totaal ben je dus zo 4 of meer jaren verder. Of je moet een bedrijf vinden met een Blanket L1 Petition toewijzing, dan is 1 jaar wel mogelijk.

Dit is niet juist. Officieel moet je van de 3 voorafgaande jaren 1 jaar buiten de USA gewerkt hebben. Dat hoeft niet eens in dienst van die werkgever te zijn geweest, zolang je maar onder aansturing van die werkgever gewerkt hebt. In mijn eigen bedrijf heb ik voorbeelden van een L1-transfer die binnen 6 weken geregeld is, dus zeker geen 4 of meer jaren. Nu heeft mijn werkgever wel een blanket L1, hetgeen het proces aanzienlijk versnelt, maar ook zonder die blanket L1 kan het binnen enkele maanden geregeld zijn.

Bovendien heeft een L1 niet specifiek betrekking op een bedrijfsovername in de USA (zoals op de PBBI-website staat aangegeven), maar op een situatie waarin een werkgever van buiten de USA ook een Amerikaanse vestiging heeft die minstens 1 jaar operationeel is.
#16 - 25-10-2006, 09:19 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

PBBI

Frank, misschien dat je beledigd bent door mijn opmerking dat wat je schreef niet juist was maar we praten in dit geval over iemand die nog op zoek zou moeten gaan naar een werkgever die bereidt zou zijn om hen naar de VS te sturen. Het heeft dan geen zin om het mooier te  maken dan het is. Officieel moet je 3 jaren te werk gesteld zijn waarvan 1 jaar in het buitenland, in dit geval zou dat dus zijn Nederland. Ze hebben nu een eigen bedrijf, ik weet niet of dat meetelt, dan zou het dus 3 jaren werken bij een werkgever zijn, dan ben je zo 4 jaar verder.
In principe is dit hele verhaal niet van toepassing, stel ze besluiten te gaan, moeten ze eerst een werkgever gaan zoeken die ook in de VS en met name Orlando zit omdat ze daar willen gaan wonen. Ik wil die sollicitatie brieven wel zien, ik zou graag bij u willen komen werken maar alleen als u mij naar uw kantoor in Orlando wilt sturen  ;D ;D , anders heb ik geen interesse. Dan moet die werkgever bereidt zijn op voorhand te besluiten ze later naar de VS te willen sturen etc. Je bent dan volgens mij ook al enkele jaren verder, ook als jij gelijk zou hebben, voor je dit allemaal doorgeworsteld hebt.

Omdat wij alleen werken met mensen die daar een onderneming  overnemen / kopen is de info op onze webiste alleen maar van toepassing daarop. Misschien in jouw ogen eenzijdig maar wij zijn geen visum adviseurs en ik wil daar ook niet aan beginnen  8), behalve dus bij overnames / koop.
Als ik het hele verhaal erop zet over L1 krijg ik elke week vragen voor info, dat moeten ze maar op dit forum lezen  cheer cheerb
#17 - 25-10-2006, 12:41 uur

Frank S

Ik ben niet beledigd, maar als je zegt dat ik onjuiste informatie plaats dan moet je dat wel terecht doen en zelf wel volledig en juist zijn. Je zit er weer naast als je zegt dat je 3 jaar te werk moet zijn gesteld, waarvan 1 in Nederland. Je moet in de afgelopen 3 jaar 1 jaar buiten de USA gewerkt hebben onder aansturing van de betreffende werkgever. Er is geen regel dat je al 3 jaar bij die werkgever moet werken.

Overigens ben ikzelf destijds bij mijn werkgever gaan werken om kans te maken op een L1. Dat heb ik tijdens de sollicitatie ook gewoon aangegeven. Dat was voor mijn werkgever geen aanleiding om mij niet in dienst te nemen.
#18 - 25-10-2006, 12:56 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

PBBI

Je hebt gelijk, je moet in de afgelopen 3 jaar minimaal 1 jaar gewerkt hebben voor de betreffende werkgever.

Citaat
Overigens ben ikzelf destijds bij mijn werkgever gaan werken om kans te maken op een L1. Dat heb ik tijdens de sollicitatie ook gewoon aangegeven.
Dat is denk ik ook geen probleem, maar Maybe wilt eigenlijk binnen een jaar (i.v.m. haar kind) in de VS zitten. Dit zou dus inhouden dat je moet gaan zeggen, je stuurt me over een jaar naar de VS of anders heb ik geen interesse in de baan en zoek ik verder. Dan moet je denk ik van goede huize komen en erg veel te bieden hebben. Als ik correct ben dan ben jij al 8 jaar hier mee bezig om het zo te sturen / regelen dat je naar de VS gestuurd zou kunnen worden. Je zult met me eens zijn dat de instelling, ik kom alleen hier werken als jullie me over een jaar uitzenden niet werkt.
#19 - 25-10-2006, 13:38 uur
« Laatst bewerkt op: 25-10-2006, 13:46 uur door PBBI »

maybe

stel ze besluiten te gaan, moeten ze eerst een werkgever gaan zoeken die ook in de VS en met name Orlando zit omdat ze daar willen gaan wonen.
Ik wil die sollicitatie brieven wel zien, ik zou graag bij u willen komen werken maar alleen als u mij naar uw kantoor in Orlando wilt sturen  ;D ;D , anders heb ik geen interesse.
Dan moet die werkgever bereidt zijn op voorhand te besluiten ze later naar de VS te willen sturen etc. Je bent dan volgens mij ook al enkele jaren verder, ook als jij gelijk zou hebben, voor je dit allemaal doorgeworsteld hebt.

Hahaha, sorry hoor, maar moet hier even om lachen omdat je precies opschrijft wat ik maar even achterwege had gelaten shiny wink
Maar zo zag ik het ook voor me en dacht: dat kŕn toch niet?? ::) ;)

Maar goed, ik heb jullie reakties aandachtig gelezen.
Ik hoef alleen niet persé "binnen een jaar" geemigreerd te zijn.
Ik snap best dat dat wel erg vlot is.
Ik had zelf gehoopt op 1,5 jaar hooguit 2 jaar.....

Nou heb ik hier nog een topic lopen wat inmiddels een beetje over hetzelfde gaat bloos
Daarin heb ik al aangegeven dat het me erg moeilijk lijkt om een baan te vinden bij een bedrijf dat ook en vestiging heeft in de USA en dat ons dan ook nog wil uitzenden (en dan ook nog naar Orlando)
Die kans lijkt me zoooo klein ::)

Bovendien...we hebben nu een eigen bedrijf waar mijn vriend ook veel zélf in werkt.
We zouden dan dus nog wat meer mensen in dienst moeten nemen zodat hij op zoek kan gaan naar die ene baan (waar ik het net over had)
Dat lijkt me nogal gecompliceerd.
Vooral ook omdat we ons bedrijf ook een beetje "verkoop-klaar" willen maken.....
En ik blijf erbij dat je op je 47-ste niet zo snel meer een baan vind als wanneer je 23 bent ofzo.
Bovendien heeft hij nogal specifiek werk gedaan (jŕren in de uitvaart)
Voordat we dit bedrijf begonnen heeft de praktijk al uitgewezen dat hij niet "zomaar" een andere baan vind.
Simpelweg omdat hij voornamelijk in die uitvaartbranche gewerkt heeft.

Pfff....we blijven positief hahaha ::)
Ik ben in ieder geval erg blij met jullie reakties steeds! :) :)

Bianca  cheer
#20 - 25-10-2006, 23:27 uur
« Laatst bewerkt op: 25-10-2006, 23:43 uur door maybe »

maartena

En ik zie het helemaal niet zitten om nog 2 jaar te wachten ofzo embarressed (onze zoontje is nu bijna 5,5 jaar. Voor een kind is emigreren toch het makkelijkst als je nog zo jong mogelijk bent, lijkt mij....qua aanpassen op school/de taal etc......)

Je zou kunnen overwegen om nu al met Engelse lessen te beginnen. Volgens mij kan dat best op een spelende manier, ik weet dat er boeken zijn over het tweetalig opvoeden van kinderen. Zo rond een jaar of 6 a 7 kan nog best, want die kinderen nemen nieuwe lesstof op als een spons, je zoontje zal binnen een jaar gewend zijn aan z'n nieuwe omgeving. Maar inderdaad, jonger is beter.... zo tegen een jaar of 10 hebben ze echt een vriendjes kring opgebouwd, en dan wordt het lastiger.

Citaat
Meer tips zijn altijd welkom! ;)

Tja, ik herhaal me even uit dat andere topic: Als 1 van jullie een werk visum weet te scoren, dan kan de andere partner alleen mee als het een getrouwde partner betreft. De VS kennen geen samenwonen/geregistreerd partnerschap of zoiets, alles is gebaseerd op het huwelijk en zo ook immigratie. Het is natuurlijk een persoonlijke beslissing verder, maar het is beter als je al getrouwd BENT zodra de beslissing valt voor een emigratie naar de VS. Nu weet ik niet of dat al zo is, maar omdat je het over "vriend" hebt ipv "man" wil ik je er toch even voor waarschuwen. :)
#21 - 26-10-2006, 20:46 uur
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both"
-- Benjamin Franklin.

Liberator

Ik ben niet beledigd, maar als je zegt dat ik onjuiste informatie plaats dan moet je dat wel terecht doen en zelf wel volledig en juist zijn. Je zit er weer naast als je zegt dat je 3 jaar te werk moet zijn gesteld, waarvan 1 in Nederland. Je moet in de afgelopen 3 jaar 1 jaar buiten de USA gewerkt hebben onder aansturing van de betreffende werkgever. Er is geen regel dat je al 3 jaar bij die werkgever moet werken.

Overigens ben ikzelf destijds bij mijn werkgever gaan werken om kans te maken op een L1. Dat heb ik tijdens de sollicitatie ook gewoon aangegeven. Dat was voor mijn werkgever geen aanleiding om mij niet in dienst te nemen.

Ik werk ook bij een multinational en heb ook eerlijk aangegeven dat ik naar de USA wil. Dit was ook bij mij geen reden om mij niet aan te nemen. Ik denk dat ze zelf ook beseffen dat ze dan iemand aannemen die zich uit de naad zal werken om zijn droom te kunnnen realiseren. Het is zoals Frank zegt idd zo dat je 1 jaar aaneengesloten voor de werkgever gewerkt moet hebben in de afgelopen 3 jaar "under managerial control". Echter in de praktijk heb ik gemerkt dat volgens de US gov "under managerial control" genoeg is maar meestal niet voor bedrijven. Je hebt het hier namelijk over de scheiding tussen inhuur en eigen mensen. Je snapt natuurlijk ook dat ze eigen mensen meer voordelen willen bieden dan externe krachten. Bij de multinational waar ik werk kom je alleen in aanmerking voor een L1 als je direct voor het bedrijf werkt. Het bedrijf moet namelijk ook bewijzen dat ze "managerial control" hadden, hoewel dit meestal geen probleem is heb je het wel over extra werk. extra werk = extra tijd en tijd = money.
#22 - 27-10-2006, 09:16 uur
American Patriot living in Europe

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15