Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wat als Amerika niet lukt?

Discussie gestart

xerxesc

Ik zou best kunnen overleven in Alaska. Dat lijkt me fantastisch en volgens mij mag ik me daar ook gaan vestigen, toch? Het is tenslotte Amerika! LOL! Alleen krijg ik absoluut mijn vrouw en zoon niet naar Alaska om te gaan wonen...



Yep Alaska is net als Illinois, een staat!!!!  Het is SUPER MOOI daar!!!
#16 - 17-02-2005, 18:10 uur

heivalido

Ik zou best kunnen overleven in Alaska. Dat lijkt me fantastisch en volgens mij mag ik me daar ook gaan vestigen, toch? Het is tenslotte Amerika! LOL! Alleen krijg ik absoluut mijn vrouw en zoon niet naar Alaska om te gaan wonen...



Yep Alaska is net als Illinois, een staat!!!!  Het is SUPER MOOI daar!!!

Vast wel maar mij veel te koud.
#17 - 17-02-2005, 21:54 uur

Ebelix

Ook wij zouden graag naar Amerika gaan, maar dan door eventueel het kopen van een bedrijfje. Als ik de verhalen lees over die greencard, dan is dat wel een tig-jaren plan ;) : en zo lang willen we nou ook weer niet wachten. :)
Helaas lees ik daar ( het overnemen van een bedrijf)  nog niet zoveel over op het forum ???
Wie o wie kan ons meer vertellen wat hun ervaring daarmee is.

Kijk eens op www.pbbi.nl. Hij surft ook rond op dit forum. Je kan je vragen hier stellen en hij zal ze beantwoorden. Verder zijn er op dit forum nog een aantal Nederlanders aktief die in Amerika wonen. Zij kunnen ook wel een aantal vragen beantwoorden.
#18 - 19-02-2005, 10:34 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

FreezeM

Wij kijken ook naar alternatieven maar zien die dan meer als een tussenstop. Dan zijn we hier maar weg en kunnen we blijven proberen on de US in te komen.  In mijn werkgebied (IT) is veel werk in Dublin dus dat is een mogelijkheid. Maar ja, lijkt me zo nat daar :) Canada lijkt ons ook wel wat.

Voor de mensen die het in Canada willen proberen: http://www.cic.gc.ca/english/skilled/assess/index.html Hier kan je kijken of je in aanmerking komt voor een Skilled Worker migratie. Een Engelse collega van me zei van de week nog dat hij Canada " The best of both worlds" vind. Hij wil ook graag naar Amerika maar Canada is "as close as you can get without actually living there". Zit wel wat in, op vakantie naar de US wordt en stuk makkelijker en goedkoper wanneer je in Zuid Canado woont. En veel dingen zijn in Canada "Europees". Maar dat is misschien juist voor sommige een reden om daar niet te willen wonen :)
#19 - 19-02-2005, 12:15 uur

Lida

Kijk eens op www.pbbi.nl. Hij surft ook rond op dit forum. Je kan je vragen hier stellen en hij zal ze beantwoorden. Verder zijn er op dit forum nog een aantal Nederlanders aktief die in Amerika wonen. Zij kunnen ook wel een aantal vragen beantwoorden.
Citaat

We weten dat we bv. via het PBBI een bedrijf kunnen kopen in Amerika. Waar het ons ook omgaat is verhalen te horen van mensen die dat ook hebben gedaan en zo hun ervaringen kunnen uitwisselen. Helaas krijgen we daar nog niet echt antwoord op.
#20 - 20-02-2005, 10:00 uur
« Laatst bewerkt op: 20-02-2005, 10:00 uur door Lida »

heivalido

Ik denk dat er gewoon weinig mensen op dit forum zijn die hier ervaring in hebben.  ::)
#21 - 20-02-2005, 11:33 uur

PBBI

Citaat
Ik denk dat er gewoon weinig mensen op dit forum zijn die hier ervaring in hebben.

Ik denk dat je hier gelijk in hebt, over het algemeen zitten er op de forums personen die of op zoek zijn naar een greencard of informatie willen over het visum traject bij trouwen of als ze voor een Amerikaans bedrijf willen gaan werken.  Hoe dit komt, daar kan ik alleen maar naar raden maar het heeft misschien te maken met het feit dat ondernemers (het overgrote deel van onze clienten) gewend zijn hun eigen boontjes te doppen en hiervoor niet de forums afstruinen. Hiermee wil ik niemand beledigen maar proberen een oplossing te geven voor Lida's opmerking. Je leest ook voortdurend over het zoeken naar werk en hieraan gerelateerde topics. Laten we wel zijn, de doorsnee Nederlander (no offense) is een werknemer en heeft geen behoefte om iets voor zichzelf te beginnen. Dit in tegenstelling tot Amerikanen.  

Ik geloof ook niet dat we ooit iemand hebben kunnen helpen die we via een forum 'ontmoet' hebben.  Maar omdat het toch een oplossing kan zijn om een visum te krijgen begeef ik me op de diverse forums.
Ik vind overigens dat je deze oplossing niet moet gebruiken als je geen affiniteit hebt met het ondernemerschap. Als je dat niet hebt hier in Nederland dan moet je er niet aan beginnen in een ander land, ook niet als laatste oplossing.  Of je moet voldoende financiële middelen hebben.

Als er specifieke vragen zijn over dit onderwerp dan zal ik ze met alle plezier beantwoorden.
#22 - 20-02-2005, 13:14 uur

ftwproductions

Wij kijken ook naar alternatieven maar zien die dan meer als een tussenstop. Dan zijn we hier maar weg en kunnen we blijven proberen on de US in te komen.  In mijn werkgebied (IT) is veel werk in Dublin dus dat is een mogelijkheid. Maar ja, lijkt me zo nat daar :) Canada lijkt ons ook wel wat.


Ik werk in Dublin ,en...............NAT,DRUILERIG,nee even zonder gekheid Ierland is behoorlijk Booming .Er valt goed geld teverdienen hier,zeker in de It alle grote bedrijven zitten in Dublin (Intel hp Sony ect) +callcenters.
Maar ook de bouw is erg aantrekkelijk (je moet alleen wel pools spreken)Ik werk hier als zelfstandige en verdien het dubbele als in Nederland.(alleen wel 50 uur per week)
Maar uiteraard heeft Ierland z`n nadelen DUUR!!!!en inderdaad regen ,somber .Infrastructuur loopt 20 jaar achter.Ik vertrek in April naar Amerika voor 2 jaar ,en ik zal Ierland niet missen(alleen het geld mischien)
Maar ik denk niet dat je Ierland als alternatief voor Amerika moet zien ,als je dat doet kom je bedrogen uit!

mvg Jeroen
#23 - 25-02-2005, 15:24 uur

persianBrit

Nieuw!
ik denk niet dat er veel mensen op dit forum zijn die al daarover willen gaan nadenken ..., maar ik denk dat toch dat een uitstekend alternatief Uk is (although it's completely different) en dan het liefst in het hartje van london dicht bij Kings cross of anders bij covent garden! (I know it's expensive  ;D

maar de beste keus is natuurlijk lekker in San diego of Florida wonen (beautiful weather, people are in a better mood than in London and Kings cross (trust me , I know) en zat mogelijkheden om je full 100% te geven in terms of studies, sports achievements and career.

oh ja... en natuurlijk enough entertainment!



#24 - 27-02-2005, 11:01 uur
« Laatst bewerkt op: 27-02-2005, 11:03 uur door persianBrit »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15