Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Trouwen?

Discussie gestart

inamerica08

Hey allemaal....
Ik hoope dat her met iedereen goed haar hier.
Nou over mij ik ben pas 22 en studeer in canada,
ben voor de zomer naar amerika gekomen op de visa waiver...(ben al vaker op deze manier gekomen) laatste keer drie jaar terug...
ik woon in ky omdat ik daar een baan kreeg aangeboden..maar voor de rest ken ik niemand....
Ik ben een beetje begonnen met verkennen...uitgaan..mensen leren kennen..etc.en vindt amerika een prachtig land...
ben overal geweest new york, cali, nashville, ky, enz...
Ik zou hier graag willen blijven...vooral omdat ik nu een goede kans heb sinds ik werk en geld op zak heb....en maar een klein poosje in studie heb afteronden...
Maar ik zou graag hier willen blijven...immigreren...
Ik weet dat de makkelijkeste(bijna enige manier is) om te trouwen(groene kaar)...heel veel mensen in ky doen dat...vooral buitenlanders...
meeste heb ik gemerkt spreken vantevoren af en zo....
Ik weet ook dat je twee jaar moet samenwonen, en dat zei moet bewijzen dat het bonne fide is...en dat ze je kan onderhouden financieel.
Zover ik weet is dit de enigste manier, behalve groene kaar loterij...en ik ben business adminstraiton major..dus een kans op een groene kaart baan na studeren met een bba is edelijk maar niet hoog.
Ik vind amerika veel leuker dan canada, haha kan het gewoon niet uit men hoof halen...zit er gewoon in...
Weet iemand wat de beste manier is in amerika...vooral voor jullie die hier zijn?
Bijv hoe je meisjes kan leren kennen..hoe dat ter werkt gaat... enzo..en wat als je wat muntjes hebt...is het een goed idee om het financieelwijs te doen..haar te laten weten dat je bijv haar zal onderhouden of zo...ik wil niet zeggen groene kaart trouwerij..maar het is er wel bij in...
want ik heb maar twee maanden op een visa waiver...en zou het graag willen afronden zo snel mogelijk...
Omdat ik daarna verver met school wil in amerika.
Weet iemand hoe je daarover heengaat..mensen leert kennen?
ik ken nog niet veel mensen hier...zijn er ook nog nederlanders in ky?
Groetjes allemaal....



#1 - 02-06-2008, 08:45 uur

bgroeneveld

Werken op een via waiver een een gevaarlijk spelletje, als je gepakt wordt, kun je wettig emigreren naar de VS wel op je buik schrijven.

En wat trouwen betreft: ja, hoe gaat dat. Ik ben altijd redelijk actief geweest, echt niet binnen gezeten, maar het heeft toch tot m'n 33e en een taxi in Washington DC geduurd voordat ik de ware ontmoet heb. Waarmee ik maar wil zeggen: je kunt plotseling tegen iemand oplopen op de meest ongewone plaatsen, of je kunt op 'jacht' gaan en genoegen nemen met Ms. 'Right now' om je groene kaart te krijgen. Lijkt me moeilijk.

Maar, de officiele weg bewandelen (dus niet werken op een visa waiver) is altijd de beste. Wil het bedrijf waar je werkt overigens niet een procedure voor je beginnen? Dat is duur en kost een tijdje, maar je kunt natuurlijk aanbieden om mee te betalen en vanuit Canada op afstand te werken.
#2 - 04-06-2008, 16:06 uur

inamerica08

Hallo bart, bedankt voor je antwoord, ben heel druk geweest, ik werk echter bij een gewone cafe, dat zou niet echt kunnen helpen, ik denk dat het best wel goed zal komen.
tja ik werk maar 20 uur per week in de keuken, veel mexicanen en zo, dus denkt niet dat nederlander het wordt uitgezet haha, hoewel je wel gelijk hebt.... maar ja het is een manier om toch mensen te onmoeten, maar ja ik hoop dat als iemand dit leest en goed advies of echter (ervaring heeft) op dit gebiedt (groene kaart) en trouwen) me advies kan geven ik ben slechts 22 en tja het is een redelijke kans voor mij dus ik kijk er naar uit, amerika is een prachtig land, en ik vermaak me echter wel.
En als er iemand in kentucky, (louisville) zit die nederlander is ( heb paar ontmoet), die graag nederlanders wilt onmoeten, zou ik graag dat iemand zijn haha, altijd leuk iemand weer uit nederland te zien.
#3 - 03-07-2008, 18:54 uur

FreezeM

Ik zou zeggen: studie afmaken in Canada en daarna als Intern naar de VS. Tijdens je intern zsm solliciteren en het bedrijf vragen je visum te sponseren. Als intern verdien je misschien geen grote $$$ maar je hebt ook geen verplichtingen (gezin). Je maakt veel meer kans dan iemand die vanuit Nederland solliciteert. Jij bent daar dan al, ze kennen je, je kan als intern blijven werken tot je werkvisum rond is. Je bent nog jong, en dat moet je niet onderschatten. Amerika is over vijf jaar ook een leuk land om je te vestigen. Wat ik me alleen niet kan voorstellen is dat je over vijf jaar nog illigaal met een paar Mexicanen in de keuken wilt staan ;)
#4 - 04-07-2008, 11:42 uur
« Laatst bewerkt op: 04-07-2008, 11:44 uur door FreezeM »

inamerica08

haha, ja je hebt gelijk....lol
#5 - 04-07-2008, 13:53 uur

Dusza

Die job vinden als je nog geen green card hebt lijkt me steeds moeilijker te worden. Als ik tegenwoordig leuke jobs zie, dan staat er heel vaak al expliciet bij geschreven dat je enkel mag solliciteren als je US citizen bent of al in het bezit bent van een green card. Dat ze dus niet aan sponsoring doen. En met de huidige recessie in Amerika lijkt het mij onwaarschijnlijk dat het nog moeilijker zal worden om er als buitenlander een job te vinden..
#6 - 05-07-2008, 20:49 uur

inamerica08

Hey daar, bedankt allemaal voor jullie replies...ik heb zojuist de beslissing gemaakt toch naar canada te gaan en studie afmaken (10 dagen voordat men visa waiver verlopen was)  ;D, er is te veel risk, want niks is zeker en mijn toekomst ligt aan de lijn, het duurt maar een jaar, want ik ben al vierde jaars.

En Dusza, je hebt gelijk, maar dat geldt vooral als je een zogenaamde "unskilled" labor doet, zoals bartender, cashier, kok.
Als skilled" meestal bezit je bachelor opleiding of hoger, (heel soms ook ascociate degree), kun je meestal iets beginnen, natuurlijk hangt het af van op wat gebiedt, maar je kunt dan wel tijdelijk bij een werken, of stage beginnen, maar dat kun je meestal alleen in persoon of via een bedrijf doen, denk niet dat je via zoekmachines daar makkelijk komt(wat echt jammer is) maar zo ver ik weet is gesponseerd worden door een werkgever voor een groene kaart echt heel zelder mogelijk behalve als je echt pdh of masters in een zelder vak hadt met ook ervaring dus dan spreek je over einstein haha.
#7 - 09-07-2008, 07:44 uur

FreezeM

Verstandige beslissing om eerst school af te maken.

 :afro:
#8 - 09-07-2008, 08:52 uur

inamerica08

 ;) ;D
#9 - 11-07-2008, 05:04 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15