Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Trouwen in Amerika welke papieren?

Discussie gestart

SebasC

Als men wil trouwen in Amerika met een Amerikaanse.
Welke papieren heb IK nodig als Nederlandse ?

#1 - 06-01-2006, 01:20 uur
----..// http://sebasconthego.blogspot.com -..// The American Way Of Life Through The Eyes Of A Dutch Person.

Mary

Hallo SebasC ,

Ik denk dat je alleen een paspoort nodig hebt. Je hebt geen geboorteakte nodig om te kunnen trouwen zoals hier in Nederland.
#2 - 06-01-2006, 13:30 uur

Skydriver

En als 2 willekeurige Nederlanders in Amerika willen trouwen dan??? ;)
Ff serieus; welke papieren moeten we dan vanuit Nederland meenemen? of helemaal geen?
#3 - 06-01-2006, 13:33 uur
« Laatst bewerkt op: 06-01-2006, 16:24 uur door truckman »
The USA....What else?

FreezeM

Wij zijn afgelopen Oktober getrouwd op Hawai'i. Je hebt alleen elkaar, je pasporten en iemand die je trouwt nodig. Er is in de staat Hawai'i geen bloedtest/geboorteakte/getuigen/wachttijd of wat dan ook verplicht. Bij thuiskomst laat je eerst in de gemeentelijke basisadministratie van je gemeente opnemen dat je getrouwd bent. In Den Haag is de verwerkinstijd zo'n 5 weken. Daarna kan iedere inwoner van Nederland het huwelijk bij de gemeente Den Haag laten registreren een een Nederlands trouwboekje opvragen. Dat is vaak makkelijk bij hypotheekaanvragen ed. Dat laatste is niet verplicht.

Aangezien Sebas met een Amerikaase gaat trouwen, in Amerika, en daarna in de VS wil blijven zullen er meer voorwaarden zijn waar ik geen ervaring mee heb.
#4 - 08-01-2006, 19:27 uur

Claudia

Ik weet niet of jullie in Amerika of nederland gaan wonen, maar om jullie huwelijk ook in nederland legaal te verklaren moet je hier in nederland wel naar het gemeentehuis met een geboorteakte van je partner en die akte moet dan weer voorzien zijn van een appostille van de staat waar je partner vandana komt. Ook heeft je partner een bewijs nodig dat zij nog niet getrouwd was. Dit kun je in nederland halen op de amerikaanse ambassade en dat weer naar ministerie van buitenlandse zaken sturen om legaal te laten verklaren. Als jullie in Amerika blijven wonen hoeft dit mischien allemaal niet, maar voor het geval jij zelf nog in nederland woont lijkt me het wel handig om je huwelijk legaal te laten verklaren.

Wij zelf hebben gekozen om in nederland te trouwen, ook een heel gedoe, maar nu weten we zeker dat het hier allemaal in orde is.
#5 - 12-01-2006, 14:28 uur

vanhal

Dus voor mijn zekerheid (mijn vriendin en ik zitten eraan te denken in Las Vegas te gaan trouwen), er zijn geen geboorte akte, huwelijksakte of andere nederlandse papieren nodig om te kunnen trouwen in Las Vegas?
#6 - 30-08-2006, 12:12 uur

GoGriz

Sommige staten verplichten de vrouw om bloedtesten uit te voeren.  Als man heb je volgens mij inderdaad alleen een identiteitsbewijs nodig.   Je green card aanvraag is natuurlijk een heel ander verhaal.
#7 - 30-08-2006, 15:31 uur

vanhal

Bloedtesten om te kunnen trouwen? Hoezo dat?
#8 - 30-08-2006, 16:10 uur

hollandranch

Dus voor mijn zekerheid (mijn vriendin en ik zitten eraan te denken in Las Vegas te gaan trouwen), er zijn geen geboorte akte, huwelijksakte of andere nederlandse papieren nodig om te kunnen trouwen in Las Vegas?

Wij hebben voor ons huwelijk in Las Vegas vorig jaar, Uitreksels meegenomen uit het bevolkingsregister maar bleek onnodig, paspoort was voldoende, maar vraag het aan een willekeurig Gemeentehuis en men weet het niet of de meningen zijn verschillend.
#9 - 30-08-2006, 19:07 uur

GoGriz

Bloedtesten om te kunnen trouwen? Hoezo dat?
Blijkbaar willen ze zo nazien of de vrouw ingeent is tegen ziektes die bij een eventuele zwangerschap het kind in gevaar zouden kunnen brengen. Raar maar waar :)
#10 - 30-08-2006, 21:17 uur

MissFluffy

Ik ben ook in de VS gehuwd .Zelf hebben mijn man en ik geen enkel officieel document meegebracht naar VS .We hadden voorheen informatie gaan inwinnen bij onze notaris en die vertelde ons om het huwelijk rechtsgeldig te maken hier in Belgie ,dat we een  huwelijkscertificaat met een apostillezegel moesten hebben .Voor we konden huwen moesten we een bloedonderzoek doen.Ons bloed zou onderzocht worden op verschillende seksuele geslachtziektes( de wederhelft moest op de hoogte gesteld worden indien er één van die ziektes zou worden vastgesteld) en er zou ook onderzocht worden of we niet familie waren van elkaar.Met het document /apostillezegel (die werd toen bij de gouverneur aangevraagd ) zijn we na onze vakantie naar het gemeentehuis geweest en hebben daar een trouwboekje gekregen waarin vermeld stond dat het huwelijk plaatshad in.... .Het document met de apostillezegel hebben we nadien ook terug gekregen .

Groetjes,Nancy
#11 - 30-08-2006, 21:39 uur

Kokopelli

Wij zijn in 2000 in Florida getrouwd, alleen met een paspoort. Wel hadden we ook de bovengenoemde papieren met apostillezegel nodig. Die kregen we niet gelijk mee, want die moeten uit d hoofdstad van de betreffende staat komen. Zijn later naar Nederland verzonden. Daarmee konden we in Nederland het huwelijk laten registreren in het gemeente huis. Bloedonderzoek was niet nodig. Getuigen hadden wij ook niet nodig, maar dit kan per staat verschillen.
#12 - 31-08-2006, 14:04 uur
Lees hier ons verslag van 2009! Met een camper door het Zuidwesten.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15