Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Trouwen met een Amerikaanse man

Discussie gestart

Lynn

Hallo Allemaal,

Ben weer even terug mogelijk plannen mijn verloofde en ik het anders,
dat heeft veel met mijn verloofde te maken.
Mogelijk trouwen wij in Nederland.  Mijn vraag in het geheel  is van andere orde,
Ik  heb vernomen dat the health insurance in de usa niet te betalen is bijna.
Stel wij trouwen hier, kan  ik mijn man dan op mijn polis laten zetten en wanneer wij die verzekering dan omzetten naar Internationaal, is mijn man dan ook in de USA verzekerd?  Hoe zit het met de andere route om te trouwen met mijn  verloofde in de USA? Waar ze niet zo blij mee zijn maar wel mogelijk is?  Graag hoor ik meer.  Hartelijke groet van Marylinn (Lynn)
#1 - 23-10-2016, 05:39 uur

Yessica

Wat bedoel je met 'naar internationaal' omzetten? Bedoel je dat je tijdens VAKANTIE internationaal verzekerd bent? Want dat is natuurlijk niet hetzelfde als daar wonen. Het geldt zelfs niet bij een langdurig verblijf van (meen ik) meer dan 9 maanden. Sowieso zal hij ook ingezetende van Nederland moeten zijn.
Ik snap jullie bedoeling niet zo. Waar willen jullie wonen? Nederland? Of toch Amerika?  Maar waarom in Nederland trouwen dan? Hij mag vast beginnen dan met zijn ouders te vragen om hun geboorteregisters en deze ook laten legaliseren (voorzien van een apostille). Trouwen in Nederland heeft ook nogal voeten in aarde.  En houd er rekening mee dat jij ook aan inkomenseis moet voldoen.

Die andere route is simpelweg 'gewoon' op een toeristenvisum naar Amerika gaan en daar trouwen. Maar je issues blijven dan hetzelfde mbt kosten ziektekostenverzekering etc. Bovendien wordt het niet zo gewaardeerd en kunnen ze er later moeilijk over doen.
#2 - 24-10-2016, 07:30 uur



Lynn

Wij trouwen in Nederland, mijn as. man moet daarna terug naar de USA ivm zijn therapie die hij moet afronden.
Ik moet dan hier nog mijn zaken afronden, waarna ik mij bij mijn man voeg. Ik hoor ook alleen maar dus waarom niet vragen, hoe het zit met health insurance and so on. Dus mijn man komt niet hier wonen. Maar wij proberen uit te zoeken hoe het zit met verzekeringen. Dacht daar is ook vast  wel een antwoord op.
Groetjes Marylin
#3 - 24-10-2016, 18:40 uur

Pieter79

Jullie gaan je dus in de VS vestigen; dat betekent dat je daar je ziektenkostenverzekering zal moeten afsluiten. Het is mogelijk dat je tijdelijk een reis-ziektenkostenverzekering kunt gebruiken, maar tel er maar niet op dat dit al te lang is. Je (toekomstige) man zal al zijn eigen verzekering in de VS hebben, en jij zal je moeten laten toevoegen bij zijn verzekering of er zelf een afsluiten.

Ik neem aan dat hij werk heeft in de VS, met ziektenkostenverzekering als secundaire arbeidsvoorwaarden? Het is goedkoop om dan bij zijn verzekering in te schrijven. Als hij geen werk heeft of zelf een bedrijf runt is het bijna altijd behoorlijk veel duurder. Mocht hij geen werk hebben dan zie ik het moeilijk in voor je om de oversteek te maken (hij moet aan minimale inkomenseisen voldoen om jou over te laten komen).

Zoals Yessica al aangaf; het is veel eenvoudiger om in de VS te trouwen, vooral omdat het jullie intentie is je daar te vestigen.

Gr. Pieter
#4 - 24-10-2016, 19:01 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Yessica

Nee, als je man niet bij je komt wonen, kan hij ook niet op jouw verzekering. Daar moet hij ingezetene voor zijn. En al kon het wel, dan nog is het alleen voor nood- en spoedgevallen. Dat is dus geen optie. Jij mag jouw verzekering 9 maanden houden, als je langer dan 9 maanden wegblijft moet je je ook uitschtijven uit Nederland en vervalt je ziektekostenverzekering sowieso. Er is wel een globetrotterverzekering, maar als jij je in Amerika gaat vestigen ben je niet op reis dus denk ik niet dat je dan dekking hebt.

Toen ik in Amerika ging trouwen met mijn Amerikaanse man, had ik het volgende nodig:

- een legitimatiebewijs.

Nou, hele waslijst hè? ;-) Dat is wel even anders als je in Nederland gaat trouwen, zoals ik zei, laat hem zijn ouders vast hun geboorteakte opvragen en voorzien van apostille, want dat kan soms tijd kosten. Ik denk dat jullie het jezelf alleen maar lastig maken eerlijk gezegd.
#5 - 25-10-2016, 07:56 uur



Ikbenwalter

Wat ik me nog kan herinneren is dat voordat ik met mijn amerikaanse vrouw trouwde in de USA  ik gedekt was middels een reisverz. NADAT  ik getrouwd was in de usa heb ik me uitgeschreven in NL en vervielen alle dekkkingen,
Ik kon zonder problemen bij mijn vrouw op de ziektekosten gezet worden; maar zij had dan ookl zeer goede secondaire voorwaarden.
#6 - 08-11-2016, 05:57 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15