Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Trouwen met mijn vriend in Amerika??

Discussie gestart

elskeh

Ik heb sinds een jaar een relatie met mijn vriend in Amerika, we kennen elkaar nu 5 jaar.  Wij willen heel graag bij elkaar zijn en ook een toekomst met elkaar opbouwen. We hebben ook het K-1 visa aangevraagd, maar deze is helaas afgewezen om de kredietcrisis. Wij laten ons alleen niet tegenhouden hierdoor, want wat we hebben is echt liefde.

Alleen mijn vraag is wat de volgende stap zou kunnen zijn en op wat voor visum ik wel naar de USA zou kunnen gaan? Ik heb al veel gelezen, maar zoek iemand die persoonlijk ervaring hier mee heeft en mij hierover wat uitleg kan geven.

Groetjes Elske
#1 - 23-05-2009, 19:14 uur

bgroeneveld

Een K1 visum afgewezen om de credietcrisis? Dat lijkt me vreemd.

Waarschijnlijker is dat je vriend niet genoeg inkomen heeft om aan de norm te voldoen. Maar het schijnt mogelijk te zijn om anderen een papiertje te laten ondertekenen waarbij zij zich garant stellen. Kunnen zijn ouders, broers, zussen, tantes, ooms, neven en nichten niets doen? Of willen ze dat niet? (wat mij dan meteen argwanend zou maken over mijn toekomstige man/vrouw, maar ja ik ben nou eenmaal een oude cynicus).

#2 - 24-05-2009, 16:40 uur

FreezeM

Elske, ik snap ook niet helemaal waarom de aanvraag is afgewezen. Ik heb persoonlijk ook geen ervaring met deze procedure. Afhankelijk van het werk dat je vriend doet en de opleidingen die hij heeft, is het misschien veel makkelijker voor hem om hier naar toe te komen. De werkloosheid in de VS loopt flink sneller op dan hier in NL en ons land is iets toegankelijker.
#3 - 26-05-2009, 15:38 uur

margriet

hoi.  Mijn toenmalige vriend had toen wij wilden trouwen helemaal geen crediet, maar zijn zus heeft zich garant gesteld voor mij.  Alles is goedgekomen. Nu 10 jaar getrouwd.  Het is alleen zo dat zijn zus belasting papieren en zo heeft moetel laten zien en zo, en hun crediet is gechecked en zo.   Is soms een beetje gevoelig.  succes. groetjes margriet.
#4 - 28-06-2009, 22:20 uur

Pieter79

Hoi Elskeh,

Heeft je vriend geen werk? Wil zijn familie niet garant staan voor je??

Ik heb zelf kortgeleden de hele procedure doorlopen (I-129F) en woon nu met m'n Amerikaanse vrouw hier in de Midwest. Na welk onderdeel of punt ben je precies afgewezen? Ik neem aan dat je een de kans hebt gekregen voor een 'Motion to Reopen' of een 'Appeal'? Graag wat meer info, wellicht kan ik je nog wat tips geven (als het al niet te laat is voor je huidige aanvraag).

Gr. Pieter
#5 - 30-06-2009, 05:09 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Hizkia

Goedendag,
Ik ben Hizkia en er bloeit een liefde tussen mij en een Amerikaanse vrouw  ^-^ ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik niet om sta te springen naar de US te emigreren. Ik hou van Nederland  :D
Misschien kunnen jullie mij helpen met een vraag: Mocht ik in de VS trouwen met mijn vrouw voor de wet, geldt dit huwelijk dan ook in Nederland? Of kan ik in de VS voor de wet trouwen en in Nederland voor de wet trouwen? Ik zou graag in beide landen willen trouwen zodat haar familie en vrienden en die van mij beiden kunnen genieten van deze geweldige dag!
Bedankt, leuk forum trouwens en heel handig al die tips  ;)
Groetjes Hizkia
#6 - 20-01-2010, 12:59 uur

bgroeneveld

Volgens mij (maar ik ben echt geen deskundige, ben maar 1 keer getrouwd, in Amerika), kun je maar 1 keer 'echt' trouwen. Waarschijnlijk kun je beter in Nederland echt trouwen, in Nederland wordt dat soort dingen een stuk beter bijgehouden dan in de VS. Bovendien kun je in de VS makkelijker 'nep' trouwen, je vraagt gewoon geen 'marriage license' aan en dan is wat je doet niet echt geldig.

En je kunt natuurlijk altijd in het land waar je niet 'echt' getrouwd bent een feest organiseren en dat trouwen noemen.
#7 - 20-01-2010, 14:05 uur

Kentucky

volgens mij als je in USA trouwt moet je dit als je in NL bent bij de ambassade in Den haag in laten schrijven bij het bevolkingsregister

Wij zijn als NL-ers bezig geweest in in USA te trouwen en toen moesten we dat zo ongeveer doen. Uiteindelijk zijn we hier getrouwd en doorgereden naar Schiphol   ;D dus ik heb me er verder niet meer in verdiept en het is inmiddels 10 jaar geleden.

Succes
#8 - 28-01-2010, 18:45 uur
Vakantie in USA, kom naar de Hidden Cave Ranch
www.hiddencaveranch.com

hdeweert

Goedendag,
Ik ben Hizkia en er bloeit een liefde tussen mij en een Amerikaanse vrouw  ^-^ ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik niet om sta te springen naar de US te emigreren. Ik hou van Nederland  :D
Misschien kunnen jullie mij helpen met een vraag: Mocht ik in de VS trouwen met mijn vrouw voor de wet, geldt dit huwelijk dan ook in Nederland? Of kan ik in de VS voor de wet trouwen en in Nederland voor de wet trouwen? Ik zou graag in beide landen willen trouwen zodat haar familie en vrienden en die van mij beiden kunnen genieten van deze geweldige dag!
Bedankt, leuk forum trouwens en heel handig al die tips  ;)
Groetjes Hizkia
Hallo
Kijk voor info over trouwen eens op het bij dit forum behorende website.
Voor trouwen in Amerika.
http://verenigdestaten.info/alginfo/trouwen.html
voor trouwen in Las Vegas.
http://verenigdestaten.info/alginfo/trouwenlv.html


succes
Harm
#9 - 28-01-2010, 18:53 uur

Pieter79

Goedendag,
Ik ben Hizkia en er bloeit een liefde tussen mij en een Amerikaanse vrouw  ^-^ ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik niet om sta te springen naar de US te emigreren. Ik hou van Nederland  :D
Misschien kunnen jullie mij helpen met een vraag: Mocht ik in de VS trouwen met mijn vrouw voor de wet, geldt dit huwelijk dan ook in Nederland? Of kan ik in de VS voor de wet trouwen en in Nederland voor de wet trouwen? Ik zou graag in beide landen willen trouwen zodat haar familie en vrienden en die van mij beiden kunnen genieten van deze geweldige dag!
Bedankt, leuk forum trouwens en heel handig al die tips  ;)
Groetjes Hizkia

Is je Amerikaanse vrouw ook al in Nederland geweest? Ik ken eigenlijk geen verhalen van Amerikanen die in NL zijn gaan wonen door huwelijk, meestal gaat de Nederlander naar Amerika. Ik heb het hier indertijd ook met m'n Amerikaanse vrouw over gehad maar ze zou nooit naar Nederland willen verhuizen om de reden dat ze de taal niet spreekt.

Jij spreekt over trouwen, dat betekent dus wellicht dat je je neerlegt bij een verhuizing naar de USA??!

Gr. Pieter
#10 - 29-01-2010, 01:50 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15