Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Trouwen met mijn vriendin in amerika.

Discussie gestart

charifthemoose

Hallo allemaal,


Ik heb al een tijdje uitgezocht wat de beste manier voor mij is om naar mijn vriendin in de vs te gaan, en daar zo lang mogelijk dus te blijven.
Natuurlijk hadden we al plannen om te trouwen, maar omdat we allebei nog jong zijn en nog genoeg tijd hebben om dat te doen, hebben we trouwen naast ons gelegd en ons gericht op andere manieren.
Eerst dacht ik aan een studie in vs, omdat veel mensen mij dat aanraadde en ik zelf nog een studie moest volgen / afmaken.
Toen een vriendin van mijn vriendin met een suggestie aan kwam ( Trouwen in de vs ) en  zo een greencard aanvragen, natuurlijk weet ik dat dit niet 1,2,3 lukt en het een lang proces zal zijn.
Net als ieder ander zou ik graag de manier willen weten hoe ik dit het snelst kan doen, ik heb al veel opgezocht over de manieren en ben daar zelf niet uitgekomen.
Mijn vriendin en ik hebben elkaar 20 maanden geleden ontmoet, en we hebben nu 18 maanden een relatie.
Is de mogelijkheid er voor mij om naar de vs te gaan en met de benodigde documenten te trouwen, en dan in de vs een visa / greencard proces te volgen, of zou ik nadat ik getrouwd ben toch weer terug moeten keren naar Nederland ?
Of zou ik toch eerst een Fiance visa moeten aanvragen en daarmee het land in komen, en dan trouwen ? Als dat toch het geval zou zijn, hoelang duurt de procedure van een Fiance visa ongeveer ?

Alvast heel erg bedankt voor jullie antwoorden :)

#1 - 15-02-2010, 23:24 uur

charifthemoose

Edit :


Is er een manier voor mij om naar de v.s te gaan, daar te trouwen en een greencard proces volgen terwijl ik in de v.s kan blijven ?
Of moet ik dan toch nog terug naar nederland ?

Alvast bedankt voor jullie tijd.
#2 - 16-02-2010, 23:13 uur

hdeweert

Hallo
Raar verhaal, eerst besluit je om trouwen uit te sluiten als optie en even later zie je een huwelijk als oplossing.
Gebruik de zoekfunctie  van dit forum eens. Als je daar niets vind kun je de bij dit forum behorende website eens doorlezen
http://www.verenigdestaten.info/alginfo/visa.html
en de website van de Amerikaanse Ambasade .
http://thehague.usembassy.gov/
of de website van de Amerikaanse overheid.
http://www.uscis.gov/portal/site/uscis
lees anders hier het verhaal over trouwen in de USA.
http://verenigdestaten.info/alginfo/trouwen.html
of trouwen in Las Vegas.
http://verenigdestaten.info/alginfo/trouwenlv.html


Harm
#3 - 17-02-2010, 11:45 uur
« Laatst bewerkt op: 17-02-2010, 14:52 uur door hdeweert »

charifthemoose

Misschien heb ik het verkeerd uitgelegd, mijn vriendin en ik wouden altijd al met elkaar trouwen maar we zijn er eigenlijk nooit bij stil gestaan, omdat we allebei nog erg jong zijn en eerst onze studie etc etc af willen maken. Totdat ik dus te horen kreeg dat de makkelijkste manier voor mij om een greencard te krijgen, is door te trouwen.

Ik heb heel veel websites al doorgelezen en ik heb ook ervaringen van mensen aangehoord die verschillende procedures hebben meegemaakt, ik ben ruim een anderhalve week hard aan de slag geweest met het zoeken van informatie en ik  krijg veel verschillende antwoorden van mensen.

Is er een manier voor mij om met een visa waiver programma op het vliegtuig te stappen naar de v.s, daar te trouwen en dan een visa / greencard aan te vragen ?
of zou ik dan toch nadat ik getrouwd ben weer terug naar nederland moeten keren en een visa hier aanvragen, als dat het geval zou zijn, heeft iemand enig idee hoe lang deze procedure ongeveer duurt ?

Bedankt voor jullie tijd.
#4 - 17-02-2010, 17:42 uur

bgroeneveld

Theoretisch is trouwen op een visa waiver een wetsovertreding, je komt dan namelijk met een ander doel naar de VS dan alleen maar vakantie houden. Maar dat wil niet zeggen dat het sommige mensen niet gelukt is. Het blijft echter een gevaarlijke onderneming, want als ze eenmaal twijfelen, kun je wel eens een verbod krijgen dat je een jaar of tien de VS niet in mag.

De officiele weg bewandelen is altijd de beste, dat wordt dus een K1. Bovendien zit je met het feit, dat immigratie een voorrecht is, geen recht, je wordt dus als "schuldig" beschouwd en moet maar aantonen dat je "onschuldig" bent.

Ik heb begrepen, dat het ongeveer even lang duurt om te trouwen in de VS en dan een verandering van je status aan te vragen als de weg van een K1 te bewandelen. Ik heb een jaar gehoord, maar dat kan korter of langer zijn, hangt af van waar je de aanvraag indient en hoe snel (of langzaam) men daar werkt.

K1 heeft verder het voordeel dat je in Nederland de procedure kan afwachten en dus ruimschoots de tijd hebt om al je zaakjes te regelen voor je weggaat.
#5 - 17-02-2010, 18:56 uur

charifthemoose

Bedankt voor je antwoord.

Ik begrijp dus dat de beste manier om een greencard te krijgen dus eerst een K1 visa aan te vragen, dan naar de v.s te gaan en te trouwen, etc etc.
Is er ook een mogelijkheid om in de v.s te trouwen en dan terug keren naar nederland, en dan een visa aanvragen ?
Ik heb gehoord dat dat ook een mogelijkheid is, is dit waar ? En zou dit eventueel sneller zijn dan het aanvragen van een K1 visa ?
 
Ik wil dus zo snel mogelijk naar de v.s gaan, trouwen, en een greencard aanvragen, ik zou dus graag met mijn vriendin samen willen zijn tijdens dit proces ( in de v.s ).
Heeft iemand enig idee wat de snelste manier is om dit te doen ?

Heel erg bedankt voor jullie tijd   :afro:
#6 - 17-02-2010, 20:06 uur

bgroeneveld

Voor zover ik weet, maar ik ben ook maar een leek (heb vele jaren geleden op eigen krachten een groene kaart bemachtigd en ben daarna met een Amerikaanse getrouwd), kun je toch waarschijnlijk het beste K1 doorlopen. Je vriendin kan dan een tijdje naar Nederland komen, jij kan een paar keer op vakantie gaan (mag tijdens het K1 proces voor zover ik weet) en voor je het weet is het jaar om.

Of je hebt door het samenwonen zo genoeg van elkaar gekregen dat het allemaal niet meer hoeft. Misschien ben ik wat cynisch, maar ik heb ervaren -- lang geleden, toen ik nog jong en onbedorven was -- dat je zelfs al tijdens een korte vakantie zo op de minder prettige kanten van je wederhelft gedrukt wordt, dat je blij bent van elkaar af te zijn. Niet dat dat met jullie het geval zal zijn, natuurlijk, maar een stukje werkelijkheid meemaken is geen slecht idee.

Als het niet lukt, moge het je een troost zijn dat het de moeite waard is om op de ware te wachten. Ik ben al weer meer dan 27 jaar getrouwd! Eerste en enige keer, maar ik wist dan ook het verschil toen ik mijn vrouw tegenkwam.
#7 - 17-02-2010, 23:11 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15