Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

TROUWEN VERHUIZEN VERBLIJF IN USA

Discussie gestart

CC

 ??? ::)Ik ben verloofd met een american wij willen trouwen en in NYS wonen...maar nu??
Hoe gaat het in zijn werk waar moet ik rekening mee houden naast dat ik twee teenage meiden heb die ook mee moeten.JEETJE wat een gedoe  ik ben nu al dagenlang bezig info te verkrijgen maar dat is niet zooo makkelijk.
Ernaast wil ik graag weten hoe de kansen zijn op een werkvergunning en hoeveel een verschipping van de meubels wel niet zal kosten.

Tja jullie zien het al  verliefd zijn is makkelijk maar dan......Ik heb echt hup nodig van mensen die ervaring ermee hebben
En of je dan ook nog kinderbijslag ontvangt uit nederland  als je voor een gedeelte bent afgekeurd krijg je dat geld dan ook nog  etc etc

HELP HELP :-\ :-\ :-\
#1 - 07-06-2004, 21:49 uur

pvangool

Well I'm no expert at this but I can tell you what I've been doing so far.

I've been working in the US since 1999 using an H1B work permit. January this year I married an American citizen. I then applied for a Green Card using her as a sponsor.

The process is fairly straightforward. The sponsor has to provide proof that they can support you (Affidavit of Support, Form I-864)  and provide all sorts of other papers.

A few months after filing the application I had to go to the USCIS office in LA to get my Employment Authorization Card which now allows me to work anywhere (meaning I'm no longer  tied to an employer through the H1B).

My advice would be to have your fiance contact an immigration lawyer in the US to help out with the process. The whole thing cost my $3000.

Hope this helps.

Paul
#2 - 25-07-2004, 03:54 uur

Mmonod

Een heel gedoe. Ik ben in oktober 2002 in de USA getrouwd met een Amerikaan en heb een permanent visum aangevraagd. Na 1,5 jaar wachten en geen reactie hebben we nu een advocaat ingeschakeld. De immigratiedient (INS) werkt heel traag. Inmiddels heb ik mijn huis verkocht en de inboedel opgeslagen. Deze mag pas ingevoerd worden wanneer ik toestemming heb om permanent in de USA te blijven. Momenteel huur ik iets en de vakanties gebruik ik om daar naar toe te gaan of mijn man komt hier. Ik vind het moeilijk om zo lang te moeten wachten, omdat ik door wil met mijn leven. Hier in Nederland bouw ik niets meer op en ik kan in de USA ook nog niets opbouwen. Het is wachten, wachten, wachten :'( :'(
Wie heeft voor mij nog aanvullend advies ?
#3 - 02-08-2004, 10:53 uur

schorpioenvrouw

Er zijn verschillende websites waar veel antwoorden gegeven worden op eventuele vragen. Verder vind je ervaringen van andere koppels op die site, die de procedure al doorlopen hebben of er nog mee bezig zijn. Op die site duurde de langste procedure 7 maanden en de kortste slechts 29 dagen. Misschien toch de moeite waard om eens te gaan kijken.
#4 - 02-08-2004, 13:37 uur
« Laatst bewerkt op: 02-08-2004, 13:43 uur door schorpioenvrouw »

Mmonod

Er zijn verschillende websites waar veel antwoorden gegeven worden op eventuele vragen. Verder vind je ervaringen van andere koppels op die site, die de procedure al doorlopen hebben of er nog mee bezig zijn. Op die site duurde de langste procedure 7 maanden en de kortste slechts 29 dagen. Misschien toch de moeite waard om eens te gaan kijken. "

WIE WEET WELKE SITE DIT IS ??
#5 - 02-08-2004, 17:24 uur

schorpioenvrouw

Stom, Stom, Stom ::)

Moet ik natuurlijk wel de naam van de site vermelden.
Ik denk dat je veel kunt hebben aan www.usadutch.com.

In ieder geval veel succes ermee.
#6 - 03-08-2004, 13:30 uur

pvangool

Een heel gedoe. Ik ben in oktober 2002 in de USA getrouwd met een Amerikaan en heb een permanent visum aangevraagd. Na 1,5 jaar wachten en geen reactie hebben we nu een advocaat ingeschakeld. De immigratiedient (INS) werkt heel traag. Inmiddels heb ik mijn huis verkocht en de inboedel opgeslagen. Deze mag pas ingevoerd worden wanneer ik toestemming heb om permanent in de USA te blijven. Momenteel huur ik iets en de vakanties gebruik ik om daar naar toe te gaan of mijn man komt hier. Ik vind het moeilijk om zo lang te moeten wachten, omdat ik door wil met mijn leven. Hier in Nederland bouw ik niets meer op en ik kan in de USA ook nog niets opbouwen. Het is wachten, wachten, wachten :'( :'(
Wie heeft voor mij nog aanvullend advies ?

Gek dat het zo lang duurt voor je. Ik ben Jan 22, 2004 getrouwd en heb Aug 6, 2004 mijn interview voor de Green Card. Een advocaat is echt aan te raden. Het koste me een paar duizend dollar maar ze zorgen voor alles.
#7 - 03-08-2004, 19:19 uur

gary787

De wachttijd verschilt van staat tot staat.. Ik kreg op de dag dat ik mijn aanvraag indiende direct een werkvergunning. Daarna duurde het iets van twee jaar voordat ik de greencard kreeg ( dat wil zeggen, de stempel in mijn paspoort die bewijst dat ik permanent resident ben. De echte greencard kwam 5 maanden daarna pas.. ) Overigens heb ik ook een advocaat ingeschakeld die de hele procedure voor $ 1500 begeleid heeft en de papierwinkel gedaan heeft..
#8 - 08-09-2004, 01:01 uur

Shere Khan

Ja inderdaad! Het is heel wat werk naar Amerika verhuizen. Dat zijn trouwens ook mijn toekomstplannen, want mijn verloofde waar ik heel veel van hou is toevallig Amerikaan en woont in Amerika ( Oklahoma), als ik eraan denk raak ik soms nogal pessimistisch en gedemotiveerd. Maar Ja!  :'(

#9 - 29-10-2004, 21:28 uur

schorpioenvrouw

Waar woont je verloofde ongeveer Shere Khan als ik vragen mag. Mijn vriend woont namelijk ook in Oklahoma.
#10 - 02-11-2004, 09:35 uur

Chiefram

Oeps...  :-X

Als dat maar niet dezelfde is!  :-[ :-\
#11 - 02-11-2004, 09:59 uur

schorpioenvrouw

 ;D ;D ;D
Wie zal het zeggen  ;).
Als zij de hare niet kan bereiken op het moment dan zou dat zomaar kunnen zijn.
De mijne is namelijk op het moment hier!!!!
#12 - 02-11-2004, 10:05 uur

Shere Khan


Ja hoi schorpioenvrouw,

Ik denk niet dat het dezelfde is, maar goed hij woont op het moment in Broken Arrow, als het goed is ligt dat in de buurt van de stad Tulsa? Hij is oorspronkelijk van Pennsylvenia, maar hij woont nu daar vanwege zijn opleiding tot Youth-Pastor. Ik kan hem op het moment goed bereiken hoor, dus maak je niet druk beste schorpioenvrouw lol  ;D  ;)

Voor de zekerheid ook naam en persoonlijke gegevens weten???

Groetjes en veel succes in de toekomst
#13 - 02-11-2004, 13:11 uur

schorpioenvrouw

Hahahha..............natuurlijk maak ik me niet druk  8) ;D.

Tulsa dat ken ik.........als ik naar mijn vriend ga dan vlieg ik altijd daarheen. Broken Arrow had ik nog niet van gehoord.

Maare........ik ben blij dat je je verloofde goed kunt bereiken  ;).

In in ieder geval heel veel succes met je verhuisplannen.
Groetjes
#14 - 02-11-2004, 14:23 uur

Chiefram

Haha, eind goed... al goed!  :D ;)
#15 - 02-11-2004, 14:55 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15