Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Uitschrijven bij de gemeente

Discussie gestart

Mary

Ik ga op 11 februari a.s. naar Amerika. En mijn vraag is moet ik me hier uitschrijven? Hoe gaat dat ?

Groeten
Mary
#1 - 27-12-2005, 16:31 uur

Chiefram

Geen idee of hier verschillen per gemeenten zijn, maar toen wij gingen emigreren naar Amerika, moesten wij ons uitschrijven bij de gemeente. Dit konden wij online doen, maar niet eerder dan een weekje voor vertrek.

Het officieel uitschrijven heeft zo zijn voordelen. Je kunt ook weggaan zonder een woord te zeggen natuurlijk, maar als je een keer een officieel bewijs van emigratie moet overleggen, dan kan de gemeente waar je ingeschreven hebt gestaan en waar je je hebt uitgeschreven je (in ons geval kostenloos) zo'n officieel emigratiebewijs toesturen.
#2 - 27-12-2005, 16:55 uur

stinger

Wij hebben ons ook een weekje voor vertrek laten  uitschrijven,wij hadden namelijk hier op de antillen een bewijs van uitschrijving nodig om ons weer in te laten schrijven op Bonaire.Dus je weet maar nooit waar het goed voor is.Als je ooit weer terug zou gaan naar Nederland heb je ook een bewijs van uitschrijving nodig van de plaats waar je het laatst hebt gewoond(in het buitenland).
#3 - 29-12-2005, 00:23 uur

Verelle

Of je wel of niet moet uitschrijven hangt van de tijdsduur af die je weggaat. Als je dus van plan bent om te emigreren dan wel, maar als je zo rond de 7 of 8 maanden weggaat hoeft het niet. De bedoeling is dat wij een jaar weggaan en dus technisch gezien moeten wij ons ook laten uitschrijven, maar we schrijven ons toch niet in Amerika in, dus waarom zou ik mij dan hier uitschrijven. Ik bel morgen voor de zekerheid nog effies met het gemeentehuis.
#4 - 29-12-2005, 22:53 uur
In april terug naar Amerika

Chiefram

In Amerika kun je je ook niet inschrijven bij een gemeente.

Als je na een jaar weerterug komt, weet ik ook niet of het wel zo verstandig is om jezelf uit te schrijven. Het lijkt mij wel, want je kunt je na terugkeer weer net zo hard inschrijven natuurlijk. Hou je je woning al die tijd aan, dan denk ik ook niet of uitschrijven wel zinnig is.

Ben trouwens wel benieuwd wat het gemeentehuis morgen zelf zegt...
#5 - 30-12-2005, 00:28 uur

Verelle

Ik heb het aantal maanden geleden gevraagd, en toen zeiden ze dat als het langer was dan 7 of 8 maanden dat je moest uitschrijven. Maar ik doe het liever niet........, want onze basis blijft toch Nederland. Vandaar dat we de basisverzekering moesten aanschaffen. Hopelijk kunnen we nog wat zorgtoeslag terugkrijgen, moeten we ook nog invullen. Arggg..... :-[
#6 - 30-12-2005, 08:58 uur
In april terug naar Amerika

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15