Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Uitslag DV-2009

Discussie gestart

Pieter79

Weet iemand wanneer de eerste brieven weer rondgaan? Op de officiele site staat er nog helemaal niets over... Normaal gesproken begint medio april het hele circus weer maar zie en hoor er nog weinig van. Heeft iemand meer info of links??!
#1 - 09-04-2008, 17:13 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Veronica

Hoi,

Ik heb geen idee maar ik wacht met je mee. Heb dit jaar voor het eerst mee gedaan.
Weet iemand misschien wat de uiterste datum is waarop je wat ontvangen moet hebben? Dan weet ik wanneer ik niet meer vol spanning naar de brievenbus hoef te rennen.
#2 - 11-04-2008, 18:16 uur

texas freak

dacht dat de eerste brieven meestal in april beginnen, tot en met juni/juli ??
#3 - 22-04-2008, 19:20 uur

Dusza

De voorgaande jaren hoorde je inderdaad al vanaf begin april dat er winnaars waren. Maar dit jaar heb ik nog geen enkele winnaar gehoord uit Belgie of Nederland!
Wel al berichten van winnaars in Afrika en Oceanie...

National Visa Service (zo'n betalend bureau) bericht meestal ook over hun winnaars op hun forum, maar ik ga sinds einde maart daar elke week eens kijken en krijg telkens het bericht dat de website in routine onderhoud is. 'k Heb hun dan een mailke gestuurd met de vraag of hun routine onderhoud na meer dan een maand onderhand ten einde loopt, maar daar heb ik nog geen reactie op gekregen.  ;D

We zullen dus nog geduld moeten hebben. Zo lang we niet horen over andere winnaars is het niet erg dat we zelf nog geen notification letter ontvangen hebben zeker?

In prinicipe is het tot juni (soms ook nog juli meen ik mij te herinneren) dat je de brief kan ontvangen. Maar des te later je de brief krijgt, des te hoger je case number. En dat zou wel echt heel frustrerend zijn: een brief ontvangen met een zondanig hoog case number (40.000 of zo), zodat je weet dat je toch helemaal geen kans maakt.
#4 - 23-04-2008, 10:00 uur

RuCaJas

 ;D
Vandaag viel er bij ons een envelop op de deurmat van het KCC!!! Casenummer ergens voor in de 6000 dus ook nog laag ook nog! Kun je nagaan. Dit is de tweede keer dat we mee hebben gedaan en nu al gelukt! We hadden er eigenlijk al helemaal niet meer op gerekend en aan gedacht en zijn inmiddels ook een visumprocedure gestart voor Canada (ondernemersvisum). Nu zitten we dus in dubio. Wat gaan we doen?

We weten het nog niet. Eerst maar eens een nachtje over slapen.

Groetjes,
Ruud en Carola

P.S. weet iemand of je 2 visums mag hebben? (1 voor USA en 1 voor Canada)?

#5 - 23-04-2008, 16:39 uur
« Laatst bewerkt op: 23-04-2008, 19:43 uur door RuCaJas »

Pieter79

Proficiat!! Eindelijk weer winnaars hier op het forum! :)

Gr. Pieter
#6 - 24-04-2008, 17:51 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Yessica

Proficiat!! Eindelijk weer winnaars hier op het forum! :)

En die dan vervolgens twijfelen of ze niet naar Canada moeten gaan...grr..... :o
#7 - 24-04-2008, 20:36 uur



Stefan_USA07

Gefeliciteerd!!!  :afro:
Ik wacht nog steeds in spanning af!!
Succes er mee....

Gr. Stefan
#8 - 29-04-2008, 15:54 uur

ejb

De eerste brieven zijn dus alweer de deur uit! Dat worden weer een paar spannende maanden!

En Ruud en Carola, wel naar de States gaan hoor!
#9 - 01-05-2008, 23:29 uur



Anouk

*wacht**wacht**wacht*

*hoop**hoop**hoop**

*fingers crossed*


We zullen zien, gefeliciteerd aan degene die al wel gewonnen hebben.. Enne, Canada of USA? Die keus lijkt me duidelijk! :P
#10 - 05-05-2008, 00:08 uur

TigersFan

Via USAFIS, maar mijn case nummer weet ik inmiddels:

dat is tussen de vijf en zesduizend....

Strakjes KCC maar even bellen of ze alle documenten persoonlijk aan mij en niet aan USAFIS door sturen..
#11 - 06-05-2008, 12:35 uur

FreezeM

P.S. weet iemand of je 2 visums mag hebben? (1 voor USA en 1 voor Canada)?

Allereerst gefeliciteerd natuurlijk!
Een greencard voor de VS vereist dat je je er vestigd. Anders raak je hem weer kwijt. Het lijkt me dat dit ook voor Canada geld?
#12 - 08-05-2008, 09:59 uur

Baia

Citaat
je je er vestigd

Wow wat een kanjer van een dt-fout!  ;D
je vestigT ;-)
sorry moest er uit
#13 - 08-05-2008, 10:21 uur

Robtk

Wanneer is de trekking helemaal klaar ?
Ik heb nog niets gehoord, dus ga er maar vanuit dat het niks is geworden...

Overigens door stom toeval kan ik begin volgend jaar via een inter-company transfer waarschijnlijk een paar jaar naar Californie, dus via een omweg gaat het wellicht ook lukken!
#14 - 28-06-2008, 11:37 uur
Laatste US bezoeken:
- apr/mei 08: Las Vegas
- maart 08: SF & NYC
- juni 07: Las Vegas

Komende bezoeken:
 - zomer 08: Westkust
- winter 08: New England

RuCaJas

Volgens het VISA bulletin van juli zijn de winnaars inmiddels geïnformeerd. Er hebben 9,1 miljoen mensen meegedaan en 99.600 mensen zijn aangeschreven voor de volgende ronde. Daarvan zullen er dus 50.000 een visum krijgen. 226 nederlanders hebben er meegedaan.

Wij waren dus één van de winnaars. En ja wel we hebben de papieren inmiddels retour gestuurd naar het KCC. En nu maar wachten op het volgende bericht! ;D
#15 - 04-07-2008, 14:17 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15