Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Vakantie Amerika. Waar te beginnen voor info??

Discussie gestart

Adriaan47

whatever ...het was een simple eitje en had geen enkel probleem.
Ik deed dit zelfs met one way tickets.
Hebben ze dit in de laatste 2 jaar soms verandert?
#16 - 30-03-2007, 14:56 uur

maybe

Citaat
After this you just make a small trip to the nearest neighbour country and re- entre USA and you can stay a other year.
You can keep this going till your visa expires ( 10 years ) than you can get again a new visa and everything starts from the beginning same way.
ONZIN  ny-angry , dit soort opmerkingen zet mensen op het verkeerde been en dan krijg je weer dingen als ' ja hoor, dat kan wel want ik heb het zelf gelezen'  :'(

Het klonk mij eerlijk gezegd te mooi om waar te zijn, vandaar dat ik er niet echt op ingegaan ben.... bloos

Ik weet dat veel mensen vrij naief "even naar Amerika" willen emigreren, maar zo ben ik écht niet (meer)
Ik ben er al een tijd achter dat het verdraaid moeilijk (zo niet onmogelijk) is om daar te gaan wonen.

Groetjes, Bianca cheer
#17 - 30-03-2007, 21:22 uur

maybe

Nogmaals lijkt mij de beste kans een E2 visum maar dan moet je zo'n 100.000 Dollars investeren en elke 5 jaar opnieuw aanvragen, dus je emigreert niet echt  ??? Werk vinden in de bewaking is onmogelijk omdat dit niet iets is waar een tekort aan mensen voor is. Nogmaals, succes

Bedankt voor je reaktie!
Ik zal me eens wat meer nog gaan verdiepen in dat E2 visum (hoewel 100.000 dollar ook hier niet voor het oprapen ligt :o ??? )


Groetjes, Bianca cheer
#18 - 30-03-2007, 21:27 uur

maybe


Sorry, nog even 1 vraagje: stel dat we niet aan die 100.000 dollars komen om te investeren in een eigen bedrijf...
Dan zou mijn vriend dus daar werk willen zoeken (oké, ik weet het, ook niet simpel wink)
Maar wat voor visum krijg je dan?
En waarschijnlijk is dat een visum dat alleen voor hém geldt en niet voor mij en de kids vrees ik? (we zijn 8 jaar samen maar niet getrouwd)

Nogmaals bedankt alvast!!


Groetjes, Bianca cheer
#19 - 30-03-2007, 21:32 uur

Adriaan47

Sorry Bianca ..maar als je het echt niet wilt geloven van iemand die dit zo gedaan heeft dan kan ik dat ook niet helpen hoor ...wat voor ander bewijs heb je nodig? Ik zit gewoon hier lekker te liegen dus?

#20 - 30-03-2007, 22:15 uur

PBBI

Citaat
Sorry Bianca ..maar als je het echt niet wilt geloven van iemand die dit zo gedaan heeft dan kan ik dat ook niet helpen hoor ...wat voor ander bewijs heb je nodig? Ik zit gewoon hier lekker te liegen dus?
Je gaat mensen dingen aanpraten die er niet zijn  :'( ny-angry, levenslang op een B1 visum in de VS verblijven als je maar een week of 2 per jaar het land uitgaat, ONZIN. 

Stel dat iemand meedoet met de lotterij via een of ander bedrijf en dan de eerste keer wint, die kan dan volgens jouw instelling ook zeggen, als je met dat bedrijf in zee gaat win je de eerste keer, dat is zeker, zelf gedaan, ik lieg toch niet.
Je hebt gewoon geluk gehad, meer niet. Ik ken diverse mensen die zelfs met een visum aan de grens zijn teruggestuurd, op de emigratie beurs deze maand heb ik er nog 2 gesproken.
#21 - 30-03-2007, 23:08 uur

bgroeneveld

Toen ik een 25 jaar geleden mijn groene kaart mocht ophalen bij het Amerikaanse consulaat in Rotterdam, werd een echtpaar vlak voor me afgewezen. Ze moesten over een paar maanden maar terugkomen. En ondertussen mochten ze de VS niet in. Ondanks dat ze een bedrijf hadden, ook in Texas, als ik me goed herinner.

Het was toen dus al niet makkelijk. Na 9/11 is het alleen maar moeilijker geworden.
#22 - 30-03-2007, 23:26 uur

PBBI

Even een algemene opmerking over het E2.
Ik heb toevallig de treaty waaraan dit visum 'afkomstig' is hier liggen omdat ik bezig ben met een paar Amerikanen die naar Nederland willen emigreren. Zoals bij enkele misschien bekend, maar in de hele treaty wordt niet over een bedrag gesproken als investering en niet over .. werknemers. Het leuke  ??? is dat die Amerikanen helemaal niet aan bepaalde investeringen worden gehouden, het starten van een onderneming (BV) en een bedrijfsplan zijn al voldoende. Dus Hans, geen aanbetaling voor ranch, geen trailers, niks, alleen een BV en bedrijfsplan.
En we praten hier dus over hetzelfde verdrag, alleen op verschillende manieren ingevuld.
Dit is dus de reden dat er geen bedrag als $100.000 vaststaat, wij hebben ook wel eens iemand met $70.000 geholpen. Maar dan moet je wel voldoende extra achter de hand hebben. Anders heb je grote kans op een afwijzing.

Overigens is die $100.000 niet helemaal uit de lucht gegrepen. Als ik kijk naar de bedrijven die wij aanbieden dan kun je met een investering van $100.000 bedrijven kopen waarmee je $40.000 tot $60.000 per jaar kunt verdienen. Dit heb je nodig en dat weten ze bij het consulaat ook.
Met een investering van $50.000 kom je niet ver, hoewel veel mensen dat wel zouden willen. Ik zeg altijd zo, als je de kost daar niet kunt verdienen dan wil je helemaal niet wonen in de VS.
 
#23 - 30-03-2007, 23:47 uur

Adriaan47

PBBI...mischien heb je gelijk maar heb het nooit gezien als dat ik geluk had.
Ins en Homeland security waren volledig op de hoogte van mijn wereabouts en redenen om in de USA te blijven.
Zij wisten dat ik met een USA citizen ging trouwen en twee jaar moest wachten voor ik dat kon doen.
Zoals ik het kon bekijken waren ze gewoon blij met het geld waarmee ik binnen kwam en dan ook nog eens het geld lekker opmaken in USA ze konden hun geluk niet op.
Ik kan ook het probleem niet zien waarom een gepensioneerd persoon niet in USA kan blijven zoals ik heb beschreven.
Of de regels moeten verandert zijn in de laatste 2 jaar maar Amerika is bly als iemand zijn geld hier wil opmaken als een toerist met een B1 visa en hoevaker hij dat doet en met zo'n veel mogelijk jaren de beter.
Zolang je nu maar kan bewijzen dat je genoeg geld hebt om een jaar op je eigen te verblijven en hebt een plek om te wonen
waar ze je kunnen vinden dan volgens mij zal het hun een zorg zijn en doe je de economy alleen maar een favour.

#24 - 30-03-2007, 23:50 uur

maybe

Sorry Bianca ..maar als je het echt niet wilt geloven van iemand die dit zo gedaan heeft dan kan ik dat ook niet helpen hoor ...wat voor ander bewijs heb je nodig? Ik zit gewoon hier lekker te liegen dus?


Ik zeg niet dat je liegt.
Ik denk alleen dat jij dan geluk hebt gehad.

Kijk, wij hebben ook 2 kids die daar dan in Amerika naar school zouden gaan etc. etc.
Ik kan niet "op de gok" naar Amerika afreizen (op een B1 visum bedoel ik)
Dat gaat niet: eerst hier ons bedrijf verkopen, ons huis verkopen, kind van school halen....en dan het risico lopen dat alles niet doorgaat.
Mijn vriend en ik hebben niet alleen de verantwoordlijkheid voor onszelf, maar ook voor onze twee kids.

#25 - 30-03-2007, 23:51 uur

maybe


Sorry, ik zie net dat er nog twee reakties zijn geplaatst voor die van mij.
Morgen lees ik ze even, bedankt alvast!

Groetjes, Bianca cheer
#26 - 30-03-2007, 23:53 uur

Adriaan47

Bianca...mijn commentaar of advies whatever je het mag noemen had helemaal geen betrekking op jou.
Hoe kan je dat trouwens denken als je school gaande kinderen hebt?

Het was in het algemeen bedoelt en alleen voor mensen die in de USA willen verblijven zonder werk maar ook om te laten zien dat het wel degelijk mogelijk is om vanuit die positie  permanency te  kunnen verkrijgen.



Ik heb van het begin duidelijk gemaakt dat het verkrijgen van een werkpermit of permanent residency is een totaal different story.

Mijn eigen persoonlijk situatie was geen geluk maar een well calculated plan om eerst 3 jaar in de USA te verbijven zonder werkvergunning en daarna pas een werkvergunning aan te vragen en permanent residency te verkrijgen welke ik nu dan ook heb.
Er was totaal geen enkel risiko aan verbonden voor mij en van geluk was geen sprake.

#27 - 31-03-2007, 00:36 uur

PBBI

Citaat
Ik kan ook het probleem niet zien waarom een gepensioneerd persoon niet in USA kan blijven zoals ik heb beschreven.
Ik ken verschillende mensen die voldoende geld hebben om niet meer te hoeven werken en in de VS zouden willen wonen, maar een gepensioneerde visum zoals ze in een aantal andere landen wel kennen, dat hebben ze in de VS niet. Als ze dus zouden willen dat deze mensen geld bij hun komen brengen dan zouden ze dit wel invoeren.

Citaat
Er was totaal geen enkel risiko aan verbonden voor mij en van geluk was geen sprake.
Hier ben ik het ook niet mee eens, je hebt het risico genomen om bij binnenkomst teruggestuurd te worden (bij je jaarlijkse trip) en dat betekent meteen dat je visum ingetrokken wordt voor 5 of 10 jaar en dus 5 of 10 jaar geen toegang tot de VS. Dat risico heb je niet onderkend en het is goedgegaan, maar heel vaak gaat het fout, neem dat van mij aan. Ik werk al 10 jaar met mensen die in de VS willen gaan wonen, ik heb al heel wat verhalen gehoord, van henzelf en van de visa advocaten.
#28 - 31-03-2007, 00:50 uur

Adriaan47

PBBI ..if thats the case and if you are right..than every tourist whom wants to visite USA takes the risk to be send home.
Come on ...you can't be serieus about this..believe me there was NO risk.

I was even flying to USA with a ONE WAY airline ticket...I was send to emigration department by arrival as they would NOT let me true normal.

After showing my USA bank account and address were to stay in USA ..I was told to contact Home Security within 6 months and make a extension if I wanted to stay longer.

This was all there was to it .


#29 - 31-03-2007, 01:35 uur

PBBI

Citaat
than every tourist
Het laatste wat ik erover wil zeggen. Jij vindt dus dat iemand die jaren (in jouw eigen woorden is zelfs tientallen jaren mogelijk) in de VS woont op een B1 visum een tourist. Nu, in mijn ogen is dat geen tourist en ik denk dat de meeste Amerikaanse (zo niet alle) immigration officers het met mij eens zullen zijn. Je komt binnen op een touristen visum terwijl je er zeker woont (en misschien werkt), hoeveel meer wil je zo'n officer geven om je terug te sturen. Ik heb het niet over een toerist die enkele weken of maanden daar blijft, we hebben het nu over iemand die daar woont en zijn visum onder valse voorwendselen gebruikt om binnen te komen.
Zoals jij het schrijft hoef je helemaal niet het land uit, ook niet voor enkele weken (waar staat dat overigens vermeld?????), gewoon naar Homeland Security gaan en je kunt weer blijven.

Mijn zoon rijdt in een rode auto, zijn APK is verlopen, is bij toeval 2 keer aangehouden en heeft geen bekeuring gehad. 
Wat kunnen we hieruit concluderen, als je in een rode auto rijdt krijg je geen bekeuring als je APK is verlopen. ONZIN

PUNT

#30 - 31-03-2007, 11:11 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15