Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Vakantie Amerika. Waar te beginnen voor info??

Discussie gestart

maybe

Hi,

'T is alweer een schandalige tijd geleden dat ik hier wat gepost heb bloos
Wij willen dus emigreren naar Amerika (Florida) en een paar maanden geleden heb ik daar heel wat vragen over gesteld en info over gezocht.
Inmiddels is het zover dat we bijna op vakantie gaan naar Florida (eindelijk! :D )
Nog 5 weken en dan vertrekken we voor 3 weken.
Nou wil ik dolgraag dààr proberen info te vinden over hoe en wat (betreft emigreren)
Maar waar begin ik?  ???
Klinkt misschien dom hoor bloos maar ik wil de kans dat we daar zijn gewoon aangrijpen.
Iemand tips voor ons??

Alvast hartstikke bedankt!!

Groetjes, Bianca cheer
#1 - 27-03-2007, 15:00 uur
« Laatst bewerkt op: 27-03-2007, 15:03 uur door maybe »

maybe

P.S.

We gaan dus naar de plaats waar we ook graag zouden willen wonen.....(we zijn er al meerdere keren geweest)
#2 - 27-03-2007, 15:04 uur

hollandranch

Hi,

'T is alweer een schandalige tijd geleden dat ik hier wat gepost heb bloos
Wij willen dus emigreren naar Amerika (Florida) en een paar maanden geleden heb ik daar heel wat vragen over gesteld en info over gezocht.
Inmiddels is het zover dat we bijna op vakantie gaan naar Florida (eindelijk! :D )
Nog 5 weken en dan vertrekken we voor 3 weken.
Nou wil ik dolgraag dààr proberen info te vinden over hoe en wat (betreft emigreren)
Maar waar begin ik?  ???
Klinkt misschien dom hoor bloos maar ik wil de kans dat we daar zijn gewoon aangrijpen.
Iemand tips voor ons??

Alvast hartstikke bedankt!!

Groetjes, Bianca cheer


Misschien moet je eerst duidelijk maken hoe je verder wilt, met welk visum???  Deze vraag is de algemeen om te beantwoorden!!  Als je denkt dat je in het wildweg kunt solliciteren dan eerst maar eens goed de forums doorlezen, want dat werkt niet, see ya
#3 - 27-03-2007, 15:46 uur

PBBI

Citaat
Nou wil ik dolgraag dààr proberen info te vinden over hoe en wat (betreft emigreren)
Veel succes. Dat is nu juist de plaats om het niet te proberen. Hoeveel van je familie, kennissen en vrienden kan antwoord geven als er een Amerikaan komt die ze vraagt hoe ze naar Nederland moeten emigreren??? Dit is dáár nog erger, bijna niemand dus. Of ze zeggen, geen probleem, gewoon hier gaan wonen en werken.
Welgemeend advies, maak eens een afspraak met een visum advocaat en ga daar eens mee praten.
#4 - 27-03-2007, 21:20 uur

maybe

Oké sorry, ik dacht dat we daar misschien wat verder konden komen dan hier (vanaf een afstand....)
Je weet wel, orienteren enzo
En nee, tuurlijk waren we niet van plan om zomaar in het wildeweg te gaan solliciteren (ben wel blond maar nou ook weer niet
zooo blond hoor ;) ;) )


Bedankt voor de reakties.


Groetjes, Bianca cheer
#5 - 27-03-2007, 22:26 uur
« Laatst bewerkt op: 27-03-2007, 22:27 uur door maybe »

Dusza

Oké sorry, ik dacht dat we daar misschien wat verder konden komen dan hier (vanaf een afstand....)
Je weet wel, orienteren enzo
En nee, tuurlijk waren we niet van plan om zomaar in het wildeweg te gaan solliciteren

Wat zoek je ginder dan juist voor info?
(kwestie van een zicht te krijgen op wat je juist zoekt, want dat is me nog niet zo duidelijk)
#6 - 28-03-2007, 11:22 uur

maybe

Ik weet het niet...... embarressed
We hebben hier in ieder geval een eigen bedrijf(je)
Ik weet dat het verdraaid moeilijk is om aan de beruchte Greencard te komen.
Ik weet het gewoon niet....we willen dolgraag naar Florida emigreren maar ik weet even niet meer hoe het aan te pakken...
Nou kunnen we natuurlijk zo'n nederlands bureau inschakelen, maar ik dacht: we gaan naar Amerika, dé plaats waar we willen gaan wonen nog wel, misschien komen we dààr dan wat verder.
Wilde die kans gewoon gebruiken (kom tenslotte niet dagelijks in de USA)

Ik begrijp trouwens dat het vaag overkomt, dat is het ook.
Het enige wat we zéker weten is dat we daar willen gaan wonen en dat je amper aan zo'n Greencard komt...
#7 - 28-03-2007, 23:11 uur

bgroeneveld

Heb je voor jezelf al eens goed doordacht WAAROM je naar de VS/Florida wilt? Is het omdat het "gras aan die kant van de heuvel groener is" zoals ze in de VS zeggen? Is het omdat je gewoon uit het natte kikkerlandje weg wil? Is het omdat je een excuus wilt hebben om je familie nauwelijks te hoeven zien? Is het de kriebel van "ik weet niet wat ik wil, maar dit is het niet?"

Het is erg belangrijk/nuttig om dat eens goed door te spitten. Als je zeker weet waarom je naar de VS wilt (en niet naar, zeg, Duitsland, Italie, Ierland, Roemenie -- allemaal EU dus een stuk makkelijker), dan kan alles een stuk duidelijker worden. En dan wordt een eventuele beslissing om toch maar in Nederland te blijven (of juist niet) een positieve keus en niet een negatieve.

Dat gezegd, ik zou gewoon op vakantie gaan, maar je oren en ogen openhouden. Ga eens praten met mensen die een soortgelijk bedrijf(je) hebben als jij/jullie. De meesten zullen best bereid zijn om een kopje koffie met een Nederlander te drinken (je weet toch dat we erg interessant zijn!?) en als je een tijdje met ze praat, zullen ze waarschijnlkjk niet alleen over de goede kanten, maar ook wel over problemen willen praten.

Een goed immigrant gaat niet over een nacht ijs, hoe beter je je voorbereidt, des te duidelijker wordt je beslissing.

Beschouw deze vakantie als een eerste stap, die het begin kan zijn van een reis van duizend mijl, zoals ze Chinezen zeggen. Een reis die of naar Florida, of naar Nederland, of wie weet waarheen kan leiden.

Succes.
#8 - 29-03-2007, 01:53 uur

hollandranch

Ik sluit me aan bij de wijze woorden van mijn voorganger. Misschien al aan een E2 visum gedacht??? Dus een bedrijf beginnen in Florida, zijn wel wat eisen aan, vraag eens aan Hans van PBBI?  Je praat nu al over een Greencard maar daar ben je nog lang niet, eerst eens een visum krijgen en meedoen aan de Lottery, good luck en een fijne vakantie
#9 - 29-03-2007, 06:00 uur

Adriaan47

If you have enough money... there are certain way's to stay in USA  aslong as you want.
Wen I say STAY than this means just only that..... and you need to know that legally you can not work.
You can get at the USA embassy a Visa for 10 years. ( B1 )
With a extension you can stay atleast one year.
After this you just make a small trip to the nearest neighbour country and re- entre USA and you can stay a other year.
You can keep this going till your visa expires ( 10 years ) than you can get again a new visa and everything starts from the beginning same way.
To get a workpermit ( greencard ) is a totally different story.
#10 - 29-03-2007, 22:43 uur

maybe

Hartstikke bedankt weer voor jullie reakties! :)

Heb je voor jezelf al eens goed doordacht WAAROM je naar de VS/Florida wilt? Is het omdat het "gras aan die kant van de heuvel groener is" zoals ze in de VS zeggen? Is het omdat je gewoon uit het natte kikkerlandje weg wil? Is het omdat je een excuus wilt hebben om je familie nauwelijks te hoeven zien? Is het de kriebel van "ik weet niet wat ik wil, maar dit is het niet?"

Het is erg belangrijk/nuttig om dat eens goed door te spitten. Als je zeker weet waarom je naar de VS wilt (en niet naar, zeg, Duitsland, Italie, Ierland, Roemenie -- allemaal EU dus een stuk makkelijker), dan kan alles een stuk duidelijker worden. En dan wordt een eventuele beslissing om toch maar in Nederland te blijven (of juist niet) een positieve keus en niet een negatieve.


Ik ben (dankzij reislustige ouders wink) al vanaf mijn jeugd meerdere keren in Amerika op vakantie geweest.
Het wordt de 5e keer dat ik samen met mijn partner (en onze kids) naar déze specifieke plek in Florida ga (mijn ouders hebben daar een tweede huis, vandaar wink)
Mijn vriend en ik denken al 8 jaar aan emigreren en hebben diverse landen "de revue" laten passeren.
Maar ons hart ligt nou eenmaal in Amerika.
Vraag me niet exact waarom, dat is gewoon een gevoel.
Zodra we daar aankomen heb ik het gevoel: ik ben thuis :)
Maar ik ben uiteraard wel realistisch, het moet mogelijk zijn. We hebben ook nog 2 kleine kids (bijna 6 jaar en net 1 jaar)
We hebben nu trouwens een bedrijf(je) in de bewaking.....

We blijven ons orienteren en tips blijven welkom wink
Tot nu toe alvast hartelijk bedankt!!!

Groetjes, Bianca cheer


#11 - 29-03-2007, 23:35 uur

hollandranch

Nogmaals lijkt mij de beste kans een E2 visum maar dan moet je zo'n 100.000 Dollars investeren en elke 5 jaar opnieuw aanvragen, dus je emigreert niet echt  ??? Werk vinden in de bewaking is onmogelijk omdat dit niet iets is waar een tekort aan mensen voor is. Nogmaals, succes
#12 - 30-03-2007, 03:59 uur

PBBI

Citaat
After this you just make a small trip to the nearest neighbour country and re- entre USA and you can stay a other year.
You can keep this going till your visa expires ( 10 years ) than you can get again a new visa and everything starts from the beginning same way.
ONZIN  ny-angry , dit soort opmerkingen zet mensen op het verkeerde been en dan krijg je weer dingen als ' ja hoor, dat kan wel want ik heb het zelf gelezen'  :'(
#13 - 30-03-2007, 12:28 uur

Adriaan47

Niks geen onzin PBBI...en ik heb het ook niet zelf gelezen...ik heb het zelf gedaan voor 3 jaar en ben daarna getrouwd met een USA citizen.
#14 - 30-03-2007, 14:29 uur

PBBI

De manier waarop je het schrijft doet iemand geloven dat het een eitje is en zonder problemen, nu dat is het beslist niet. Je hebt dit 3 jaar gedaan, hieruit begrijp ik dat je 3 jaar op een B1 visum in de VS hebt gezeten met uitzondering van een week of misschien 2 weken per jaar.
Dat dit misschien een aantal jaren geleden gelukt is, gefeliciteert. Nu lukt dat dus niet meer. En om zo stellig te schrijven dat dit 10 jaar volgehouden kan worden en dan weer gewoon vernieuwd kan worden, ONZIN  ny-angry en mensen op het verkeerde been zetten.
Dit zou nl. betekenen dat een gepensioneerd iemand gewoon in de VS kan gaan wonen met een B visum, als hij maar een week of wat per jaar even naar de Bahamas gaat. Nu, je zou veel mensen blij maken als jij dit kunt laten gebeuren. Ik kan je er zo een stuk of 5 aandragen die dit wel zouden willen.
#15 - 30-03-2007, 14:40 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15