Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

van amerikaans paspoort naar nederlands

Discussie gestart

Mariel22

ik heb een vraagje.. en wie weet kan iemand mij daar antwoord op geven.
het dochtertje van mijn zus is geboren in amerika en heeft een amerikaans paspoort. nu willen ze naar nederland komen, en mijn nichtje nederlandse laten worden, weet iemand hoe dit proces verloopt ? wat moeten we aanvragen enz.
mijn zus heeft de nederlandse nationaliteit , en mijn zwager is amerikaan.
kan ze zomaar bij de gemeente een nederlands paspoort aanvragen? of is er meer voor nodig ? ???

alvast bedankt!
#1 - 20-12-2004, 11:17 uur

Jez

Als ik haar was, zou ik de Amerikaanse nationaliteit houden.  Kan ze altijd nog terug naar Amerika. Volgens mij kan ze ook een dubbele nationaliteit nemen; dat kunnen de Marokkanen tenslote ook.
#2 - 20-12-2004, 20:15 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Poison ArroW

ik heb een vraagje.. en wie weet kan iemand mij daar antwoord op geven.
het dochtertje van mijn zus is geboren in amerika en heeft een amerikaans paspoort. nu willen ze naar nederland komen, en mijn nichtje nederlandse laten worden, weet iemand hoe dit proces verloopt ? wat moeten we aanvragen enz.
mijn zus heeft de nederlandse nationaliteit , en mijn zwager is amerikaan.
kan ze zomaar bij de gemeente een nederlands paspoort aanvragen? of is er meer voor nodig ? ???

alvast bedankt!
je kan verblijfsvergunning voor haar regelen, heeft me collega ook
#3 - 27-12-2004, 19:24 uur

Chiefram

Als ik die baby zou zijn en mijn ouders zouden mij ongevraagd mijn Amerikaanse staatsburgerschap afnemen door deze om te zetten in een Nederlandse nationaliteit, dan zou ik mijn ouders tot het allerhoogste gerecht slepen! Ik zou het ze nooit, maar dan ook nooit kunnen vergeven als ze mij dit recht zouden afnemen.
#4 - 28-12-2004, 16:39 uur

Jez

Woehahaha, ben het helemaal met je eens, Chiefram !  ;D ;D ;D
#5 - 28-12-2004, 20:56 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Haha, maar het zal je maar gebeuren dat je Amerika freak wordt later (net als de meeste van ons hier trouwens) en dan kom je er achter dat je eigenlijk Amerikaan was, maar je ouders je hebben laten omzetten naar Nederlander...

Dat zal vreselijk slikken zijn denk ik...

 :D
#6 - 29-12-2004, 00:50 uur

Mariel22

aha... tja. het zit allemaal wat ingewikkeld in elkaar, het gaat namelijk erom dat mijn en haar man uit elkaar gaan, :'( en om het voor mijn zus allemaal makkelijker te maken gezien haar dochter.. willen we dus haar nederlands laten worden.dan is het voor haar man ook moeilijker om juridische stappen te ondernemen omdat de kleine dan onder de nederlandse wet valt.. of zo.. zeg ik dat goed ??? ???
#7 - 29-12-2004, 13:14 uur

Ebelix

Mariel,

Als je zus nog in Amerika is denk dat ze het beste het dichtsbijzijnde Nederlandse consulaat in Amerika moet bellen en aan hun de vraag voorleggen en eventueel een Nederlands paspoort aanvragen.

Ik weet het niet zeker maar ik denk dat de dochter in aanmerking komt voor een dubbele nationaliteit.

Veel succes
#8 - 29-12-2004, 13:35 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Mariel22

mijn zus is inmiddels in nederland. maar ik zal het doorgeven dat ze bij het consulaat maar eens om info moet vragen..

thx :) ;D
#9 - 29-12-2004, 13:35 uur

xerxesc

Volgens my, vanuit de U.S. perspective, kan het citizenship, niet worden opgegeven tenzij de U.S. citizen, volwassen is; volgens mij heeft het kind dubbele nationaliteit!!  In het geval dat dit niet zo is, zou ik zeker maken dat ze/hij de U.S. nationaliteit behoudt, zij/hij moet de keuze maken om burgerschap op te geven, niet een van haar/zijn ouders...
#10 - 29-12-2004, 21:32 uur

Ebelix

mijn zus is inmiddels in nederland. maar ik zal het doorgeven dat ze bij het consulaat maar eens om info moet vragen..

thx :) ;D

Als ze al in Nederland is dan kan ze het ook navragen op het gemeentehuis van Den Haag. Dit gemeentehuis verzorgt alles voor de nederlanders in het buitenland en kan ook al je vragen beantwoorden.
#11 - 29-12-2004, 22:26 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Mariel22

thx!!  :-*
#12 - 29-12-2004, 23:31 uur

KKop

Het kind heeft dubbele nationaliteit:

1. De amerikaanse omdat ze in US geboren is
2. De nederlandse omdat haar moeder nederlandse is

Je hoeft geen paspoort aan te vragen om haar de nl nationaliteit te geven, die heeft ze al.  En reizen kan ze op haar us paspoort.  Maar als je dat perse wil: gewoon naar het gemeentehuis gaan en een nl paspoort aanvragen als voor elke andere nederlander.  

Opgeven van amerikaanse nationaliteit is niet aan de orde, ze heeft gewoon beide, en kan ze haar hele leven behouden als ze dat wil.



#13 - 30-12-2004, 23:22 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15