Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

verhuizen naar USA

Discussie gestart

avdb

Vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met het verhuizen van je spullen naar Amerika (beste manier van verhuizen, prijzen, kwaliteit, tijdsduur.. etc etc) ..... ???

grt

Arie
#1 - 13-02-2005, 01:42 uur

heivalido

De prijzen zijn erg verschillend, afhankelijk van volume, type container en bestemming (begane grond of 6e etage en zo) de tijdsduur duurt volgens onze verhuizer ongeveer 3 tot 4 weken. Wij maken gebruik van de Gruijter uit Zoeterwoude maar bijna alle grotere verhuizers verschepen naar de VS.
#2 - 13-02-2005, 02:17 uur

Chiefram

Wij hebben ook gebruik gemaakt van De Gruijter uit Zoeterwoude en zullen dat een volgende keer zeker weer doen. We hebben goede ervaringen met ze.

Het heeft bij ons ruim 2 maanden geduurd voordat de spullen aankwamen op plaats van bestemming. Een beetje lang, maar ja...

Wij hebben een volle 20 ft container genomen: kosten inklusief alles is ruim 5.000,- EURO

De Gruijter was hierin de goedkoopste.
#3 - 13-02-2005, 04:43 uur

avdb

Voor mij zit een container dr niet in aangezien ik niet erg veel grote spullen heb die over moeten. Zijn er ook (goedkopere) opties om kleinere hoeveelheden te verhuizen?

#4 - 14-02-2005, 05:31 uur

visuar

In een ander draadje schreven ik & heivalido:

Ik heb al vast besloten dat als ik ga winnen en heen ga ik bijna alles in Nederland achterlaat (= proberen te verkopen). Ik neem alleen wat kleding, boeken, DVD's en wat persoonlijke zaken mee (papieren, brieven, gekregen spulletjes met waarde, foto's etc.).

Dat moet met een paar dozen en FedEx/UPS/DHL wel lukken dan!

Alle meubelen, apparatuur (behalve hardeschijven) en witgoed etc. ga ik niet meenemen.... ze hebben daar tenslotte ook IKEA :P

Houdt je wel rekening met de douane regelingen mocht je beslissen om met Fedex/UPS/DHL te versturen, laat je van te voren goed informeren over de wetten en eisen. Zorg voor correct ingevulde inklaringsdocumenten anders kom je voor vervelende verassingen te staan van zo'n 200 tot 300 dollar per pakket of zending.
De kosten zijn niet goedkoop maar je bent wel aardig zeker van een goede aflevering in vergelijking met de gewone post. Let er wel op dat je de zwaardere pakketten goed steving inpakt, er worden veel handelingen mee verricht voor ze in de USA aankomen en een te zwakke verpakking leidt tot schades aan de inhoud. Veel succes.

En zie ook het volgende draadje: http://amerika.nedforum.nl/index.php?board=1;action=display;threadid=1032;start=msg7975#msg7975
#5 - 14-02-2005, 17:12 uur
« Laatst bewerkt op: 14-02-2005, 17:13 uur door visuar »
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

avdb

Dank voor de reacties!

Zal de eerdere threads hierover gaan lezen

grt

Arie
#6 - 17-02-2005, 00:04 uur

heivalido

heel veel succes met alles.
#7 - 17-02-2005, 21:38 uur

Frank S

Wij hebben ook gebruik gemaakt van De Gruijter uit Zoeterwoude en zullen dat een volgende keer zeker weer doen. We hebben goede ervaringen met ze.

Hoe vaak ben jij van plan naar de USA te verhuizen? ;D
#8 - 25-02-2005, 14:02 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Chiefram

Wij hebben ook gebruik gemaakt van De Gruijter uit Zoeterwoude en zullen dat een volgende keer zeker weer doen. We hebben goede ervaringen met ze.

Hoe vaak ben jij van plan naar de USA te verhuizen? ;D

Hahaha, ja... nu ik het ook zo terug lees, staat mijn opmerking wel heel erg stom hier op het forum, hihi...

Om je eerlijk de waarheid te zeggen, ik ga nooit meer emigreren met alle meubels erbij. Dit was eens, maar nooit meer! Wat een ramp om alles uit te pakken. Zoveel papier, karton en tape heb ik nog nooit in mijn leven gezien. Er kwam geen einde aan en de afvalberg was niet meer te overzien.
#9 - 01-03-2005, 04:28 uur

TigersFan

Wij hebben ook gebruik gemaakt van De Gruijter uit Zoeterwoude en zullen dat een volgende keer zeker weer doen. We hebben goede ervaringen met ze.

Hoe vaak ben jij van plan naar de USA te verhuizen? ;D

Hahaha, ja... nu ik het ook zo terug lees, staat mijn opmerking wel heel erg stom hier op het forum, hihi...

Om je eerlijk de waarheid te zeggen, ik ga nooit meer emigreren met alle meubels erbij. Dit was eens, maar nooit meer! Wat een ramp om alles uit te pakken. Zoveel papier, karton en tape heb ik nog nooit in mijn leven gezien. Er kwam geen einde aan en de afvalberg was niet meer te overzien.

Wederom de vraag: wanneer ga je weer emigreren dan? (Weliswaar zonder meubels?) ;)
#10 - 01-03-2005, 15:27 uur

Chiefram

Het is helemaal niet de bedoeling dat ik nogmaals ge emigreren, maar met 100% zekerheid kun je zoiets niet zeggen natuurlijk.

Als het aan mij ligt bijf ik de rest van mijn leven in Amerika wonen. Mocht ik toch ooit kunnen en mogen emigreren, dan wordt het of Canada (British Columbia of Alberta) of de Outback van Australie.  ;)
#11 - 01-03-2005, 16:33 uur

Loek

Het is helemaal niet de bedoeling dat ik nogmaals ge emigreren, maar met 100% zekerheid kun je zoiets niet zeggen natuurlijk.

Als het aan mij ligt bijf ik de rest van mijn leven in Amerika wonen. Mocht ik toch ooit kunnen en mogen emigreren, dan wordt het of Canada (British Columbia of Alberta) of de Outback van Australie.  ;)

Grappig.  Bij ons was Amerika tweede keus.  Eerste keus was Perth, Austraila.  Maar de immigratie wetten waren te streng voor ons  :-\
#12 - 01-03-2005, 16:43 uur

Chiefram

Ik denk zelfs dat Australia bij ons ook wel de eerste keus geweest zou zijn, Amerika als tweede Canada als derde.

Het lot heeft ons hier gebracht, omdat inderdaad Australie al helemaal niet haalbaar bleek. Ik kon er werken en wonen, maar voor maximaal 3 jaar en dan moest mijn werkgever alle registers opentrekken met bewijzen dat er echt, maar dan ook echt niemand in Australie was die mijn funktie daar kon vervullen in Australie.

En ja, gezien wij niet voor 3 jaar willen gaan emigreren maar voor altijd, was Amerika onze beste keus, ook al zou Canada ook wel gelukt zijn denk ik.
#13 - 01-03-2005, 16:47 uur

Mississippi

Om je eerlijk de waarheid te zeggen, ik ga nooit meer emigreren met alle meubels erbij. Dit was eens, maar nooit meer! Wat een ramp om alles uit te pakken. Zoveel papier, karton en tape heb ik nog nooit in mijn leven gezien. Er kwam geen einde aan en de afvalberg was niet meer te overzien.

Vraagje, wat vind je van de meubels die in de USA te koop zijn?
Mijn ervaring is dat het meubilair voornamelijk "klassiek" is.
Een reden om alles mee te nemen kan zijn dat er in Europa meer keus is.
Staan er in jouw kamer USA meubels ? (te zien via je website)

Ik heb natuurlijk alleen ervaring in MS  :-\

#14 - 01-03-2005, 21:37 uur
« Laatst bewerkt op: 01-03-2005, 21:39 uur door Mr Mississippi »

Chiefram

Om je heel eerlijk te zeggen vind ik persoonlijk dat de meeste Amerikanen een grote troep aan meubels in huis heeft. Allemaal rotzooi die wij zonder erbij na te denken direkt bij het grove vuil zouden zetten.

De meubels die je vaak in winkels ziet is erg verschillend. Er zijn zaken daar verkopen ze (zijn de Amerikanen schijnbaar gek op) allemaal Zangeres Zonder Naam meubels, met tierelantijntjes en krulletjes. Verschrikkelijk!!! Ik zou dood gaan als ik daarin zou moeten leven!

Er zijn echter ook zaken, maar meestal kleinere en wat duurdere winkels, die juist weer hele mooie meubels verkopen. Het is maar net wat je smaak is en wat je wilt uitgeven aan je interieur.

Voor ons persoonlijk is wonen en interieur erg belangrijk, dus wij zijn mensen die er graag wat extra's aan uit willen geven en niet 'zomaar' wat kopen omdat we iets nodig hebben.

Moeilijke vraag... in Nederland kun je ook 'troep' kopen, terwijl je er ook hele mooie meubels kunt krijgen zolang je maar de juiste winkels weet te vinden. En dat is hier ook.

Nee, wij hebben ons huis (de foto's die je op de website ziet) ingericht met onze Nederlandse meubels. Alles (behalve TV's, enzo) is meegenomen. Te zijner tijd zullen er wel wat zaken hier aangeschaft gaan worden, zoals een eethoek.

Crate en Barells (schrijf ik dat goed?) heeft wel leuke dingen zagen we...  ;)
#15 - 01-03-2005, 22:00 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15