Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

verhuizen naar USA

Discussie gestart

Jez

Ik schrik me altijd de rambam als ik iets per post naar Amerika stuur. Laatst een kalender met een agenda, gekocht voor ca. 17,50, portokosten: 30 euri per express, iets van 18 normaal. Ik weet niet hoe jullie dat doen, maar ik vind het nogal!
#31 - 24-04-2005, 22:14 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

PetraVS

Dat haalt nog niet bij mijn twee pakjes brownie mix, van de VS naar Nederland: $6 voor de pakjes, $25 om ze te verschepen  :o.
#32 - 25-04-2005, 00:06 uur

Chiefram

Ik schrik me altijd de rambam als ik iets per post naar Amerika stuur. Laatst een kalender met een agenda, gekocht voor ca. 17,50, portokosten: 30 euri per express, iets van 18 normaal. Ik weet niet hoe jullie dat doen, maar ik vind het nogal!

Ik stuurde laatst een grote pot Skippy pindakaas op naar Nederland, omdat mijn nichtje en neefje die zo lekker vinden en moest 44 dollar betalen, hahaha...

Ik hoop alleen niet dat ze het zo lang laten staan dat er straks de schimmel op komt te staan, haha
#33 - 25-04-2005, 00:07 uur

Mississippi


Ik stuurde laatst een grote pot Skippy pindakaas op naar Nederland, omdat mijn nichtje en neefje die zo lekker vinden en moest 44 dollar betalen, hahaha...


Heb je die pot met FedEx of DHL verstuurd of zo  ;D ;D

#34 - 25-04-2005, 20:18 uur

Chiefram

Met FedEx...  ;D
#35 - 25-04-2005, 21:19 uur

wiepster

Is het niet mogelijk om gebruik te maken van pakettenpost en je spullen gewoon in dozen te doen en aan iemand in de VS te richten? Ik verstuur regelmatig care packages en kado's naar de States ... Volgens mij ben ik dan veel goedkoper uit en heb ik stukken minder rompslomp ... of niet? ???

Ik ga volgenhd jaar verhuizen en neem idd ook alleen persoonlijke spullen van mij en mijn dochter mee.
Ik verstuur alles op in de grote bananendozen, verkrijgbaar bij de meeste supermarkten, gewoon per post.
Niet allemaal tgelijk, maar regelmatig en dan is er niets aan de hand.
Ik werk al een eeuwigheid op een groot postkantoor en door de jaren heen, heb ik dit heel veel mensen zien doen die terugkeerden of emigreerden .

Dit is de goedkoopste manier, via zeepost, doet er ca 6 tot 8 weken over. Houd er wel rekening mee dat post naar de States niet verzekerd is, mocht er wat gebeuren met je pakket.
Waardevolle spullen wel verzekerd opsturen met Priority, duurder, maar te verzekeren!! ;)

Ook vanuit de States gewoon verzenden via het postkantoor, scheelt stukken met Fedex of UPS.
Als ik in Florida ben en teveel spullen heb gekocht, dan verstuur ik het gewoon per post naar huis, dus ook geen last van douane op Schiphol ed.

#36 - 01-05-2005, 10:20 uur

Peggy

Ik ga ook binnenkort verhuizen naar de USA. Ook ik neem niet teveel mee, maar wel wat waardevolle persoonlijke zaken en schilderijen etc. Ik vroeg me af of je importtax moet betalen over je spullen als je het zelf regelt, of als je het via een verhuizer regelt.
Heeft iemand hier ervaring mee? Het is niet veel meer dan een kuubje of 2.
Ben benieuwd. Ik hou me aanbevolen voor goede tips.
peggy
#37 - 24-05-2005, 16:22 uur

visuar

Het schijnt niet te hoeven als het officieel gelabeled is als dat je immigreert etc. Ik weet niet of je dat zelf kan doen (een van mijn onduidelijkheden nog). Maar alle grote (internationale) verhuis bedrijven of post bedrijven (DHL, FedEx, UPS etc.) moeten je daar vast meer over kunnen vertellen.

Als ik ga neem ik zelf alleen mijn verzameling DVD's, boeken, CD's en foto's etc. mee. Dat ga ik niet over zee (met een container) doen omdat dit makkelijk 2500 euro kost en de container dan voor 90% leeg zit.

Ik zou verwachten dat het ook via DHL/FedEx/UPS etc. kan, doe een zoek hier op het forum op dat soort woorden en je moet nog wel 2 draadjes van mij vinden waar we het er over hebben.
#38 - 24-05-2005, 16:54 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Ebelix


Als ik ga neem ik zelf alleen mijn verzameling DVD's, boeken, CD's en foto's etc. mee. Dat ga ik niet over zee (met een container) doen omdat dit makkelijk 2500 euro kost en de container dan voor 90% leeg zit.


De oveige 90% volstoppen met drop, babi pangang, nasi  en senseo pads voor Chief.  ;D
#39 - 24-05-2005, 18:35 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

visuar

Hahaha, en voor mezelf ;) Ik ga die babi pangang ook wel missen volgens mij. Samen met nog wat andere Hollandse dingen. Oh well, kan niet alles hebben!
#40 - 24-05-2005, 23:53 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Chiefram


Als ik ga neem ik zelf alleen mijn verzameling DVD's, boeken, CD's en foto's etc. mee. Dat ga ik niet over zee (met een container) doen omdat dit makkelijk 2500 euro kost en de container dan voor 90% leeg zit.


De oveige 90% volstoppen met drop, babi pangang, nasi  en senseo pads voor Chief.  ;D

HAHAHA... Lief dat je aan mij denkt!!! LOL!  :D ;)
#41 - 25-05-2005, 00:54 uur

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15