Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Verhuizing naar de VS

Discussie gestart

Chiefram

Wij gaan al over 33 dagen, maar zelfs daar zie ik al als een berg tegen op!

Ik wil namelijk NU verhuizen, ik loop hier toch alleen maar als een kip zonder kop rond en ben eigenlijk al helemaal in Amerika met mijn gedachten. Hoe eerder hoe liever, haha...

Het leek zo kort: binnen 3 maanden...

Nou... er komt geen einde aan die 3 maanden heb ik het gevoel!  :(

#46 - 30-10-2004, 09:34 uur

heivalido

Ik heb dat ook, dat merk ik aan het feit dat ik me hier nergens meer druk om maak. Een rotdag op werk en heel laat thuis door file's en zo. Normaal zou ik balen als een stekker maar nu kom ik lachend thuis met de kennis dat het nog maar een paar maanden duurt hahahahah :D
#47 - 30-10-2004, 11:04 uur

petratimmer

Hoi Chiefram

Ik heb het gehel onderwerp verhuizen met intresse zitten lezen. Wij moeten namelijk 5 dec a.s. ons verkochte bedrijf uit. Wanneer wij daadwerkelijk naar de vs verhuizen ligt o.a. aan de visa en de realisatie van het motel dat wij daar momenteel proberen te kopen. Ondertussen gaan wij in een vakantiepark wonen en wij willen onze spullen graag opslaan tot het moment dat we daadwerkelijk vertrekken. Ook wij hebben de gruijter en de haan inmiddels vandaag en gisteren op bezoek gehad en ik was eigenlijk beniewd hoe de verhuizing bij jou is afgelopen. Is alles naar wens verlopen?
Ik ben erg benieuwd

groet petra
#48 - 25-10-2005, 20:25 uur

Chiefram

Hallo Petra,

De Gruijter is een top bedrijf en wij hebben daar ontzettend goede ervaringen mee.

Met De Haan hebben wij een heel sterk negatief gevoel overgehouden. Naderhand hoorden we links en rechts dat De Haan je achteraf nog behoorlijk kan 'pakken', dit uit ervaringen met De Haan van anderen.

Desondanks bleek De Gruijter ook nog eens beduidend goedkoper te zijn dan De Haan. Ook weet De Gruijter waar ze het over hebben. De Haan heeft ons in bijna alles onjuiste informatie gegeven, welke haaks stonden op wat de andere verhuisbedrijven ons hadden vermeld.
#49 - 25-10-2005, 20:32 uur

petratimmer

Dank je Chiefram. I krijg van beide een offerte en zal je ervaring en hierin zeker laten meewegen. Ben benieuwd naar de offertes.

gr petra
#50 - 26-10-2005, 15:34 uur

petratimmer

Zo die verhuizbedrijven weten ook wat prijsverhogen is zeg!~!!!
Wij hebben ook een 20 voet container nodig voor ongeveer 20 kubieke meter spullen. Geen gekke dingen gewoon normale meubels die iedereen heeft met 2 kinderen.
De haan is inderdaad snel met de offerte. Binnen een week was ie binnen €8200,- En vandaag (na net geen 2 weken)kwam de Gruijter binnen €7500,- pfff ik vind het geld zat als ik zie wat anderen een jaar geleden betaalde. En dan is Warrenburg NY nog aan de oostkust... afgelopen week hebben we nog 2 bedrijven gehad. Stoof (top movers en Meta verhuizers. Maar eerlijk  gezegd is mijn vertrouwen erin een beetje minder dan de eerste 2. Deze laatste 2 beweren vrolijk dat je alles best zelf mag inpakken allleen moet je er natuurlijk geen packed by owner opzetten..???? en zo hadden beide nog meer van deze vaagheden. Ben benieuwd met wat voor prijzen deze dan komen aanzetten...
Ik ben bang dat dit een duur grapje gaat worden....Petra
#51 - 04-11-2005, 23:17 uur

Chiefram

Wow! Dan zijn de prijzen binnen een jaar met zeker 25% verhoogd!

Ik neem aan dat dit ook volledig inpakken door het verhuisbedrijf is en verder alles erop en eraan? Mijn hemel... wij waren vorig jaar zo'n 5,000 euro kwijt en moest alles nog een stuk over land (per trein) om in Chicago aan te komen. Dit ging toen ook om een 20 ft kontainer, ook al zat die tot de nok toe vol!

Overigens, ik ben nu met offertes bezig voor een verhuizing binnen de USA van Illinois naar Colorado. De kosten; $6,750 dollar, maar dan moeten we de kleine dingen die in dozen passen wel allemaal zelf inpakken. Ok, ook de auto van mijn vrouw zit erbij, maar dan nog...

Wij moeten dus binnen 1 jaar 2x uit eigen zak een dergelijke verhuizing betalen! LOL! Hier hadden we een nieuwe auto voor kunnen kopen!

#52 - 05-11-2005, 03:24 uur

Frank S

Wij moeten dus binnen 1 jaar 2x uit eigen zak een dergelijke verhuizing betalen! LOL! Hier hadden we een nieuwe auto voor kunnen kopen!

Of een tweedehands Hummer...
#53 - 05-11-2005, 10:02 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Kasj

Wij moeten dus binnen 1 jaar 2x uit eigen zak een dergelijke verhuizing betalen! LOL! Hier hadden we een nieuwe auto voor kunnen kopen!

Of een tweedehands Hummer...

hehehehe
wie het breedt heeft, laat het breedt hangen..
Success met de verhuizing Chief..
#54 - 05-11-2005, 10:36 uur
non-winner of the DV-2004, DV-2005, DV-2006, DV-2007 and DV-2008.

entering DV-2010 - 2014 because my wife thought USAFIS would be a good idea. (uhum)

wiepster

Zo die verhuizbedrijven weten ook wat prijsverhogen is zeg!~!!!
Wij hebben ook een 20 voet container nodig voor ongeveer 20 kubieke meter spullen. Geen gekke dingen gewoon normale meubels die iedereen heeft met 2 kinderen.
De haan is inderdaad snel met de offerte. Binnen een week was ie binnen €8200,- En vandaag (na net geen 2 weken)kwam de Gruijter binnen €7500,- pfff ik vind het geld zat als ik zie wat anderen een jaar geleden betaalde. En dan is Warrenburg NY nog aan de oostkust... afgelopen week hebben we nog 2 bedrijven gehad. Stoof (top movers en Meta verhuizers. Maar eerlijk  gezegd is mijn vertrouwen erin een beetje minder dan de eerste 2. Deze laatste 2 beweren vrolijk dat je alles best zelf mag inpakken allleen moet je er natuurlijk geen packed by owner opzetten..???? en zo hadden beide nog meer van deze vaagheden. Ben benieuwd met wat voor prijzen deze dan komen aanzetten...
Ik ben bang dat dit een duur grapje gaat worden....Petra

Wij gaan over ca 7 maanden weg, heb maar besloten dat ik niets meeneem.
Gewoon de kleding en persoonlijke spullen en de rest wordt verkocht.

Oversturen per container is my te duur :-X.
#55 - 05-11-2005, 14:48 uur

Chiefram

Dat wilde ik ook, gewoon alles in Nederland achterlaten. Voor dat geld wat je aan een verhuizing kwijt bent (je kunt toch geen dure elektrische apparaten meenemen), richt je hier je huis weer helemaal opnieuw in.

Met je eigen spullen is het ook nog eens vaak passen en meten hier, omdat alles in Amerika kleiner is dan in Nederland.

Maar ja... als je een vrouw hebt die aan elke schroefje en snippertje 'gebonden' is, dan heb ik niet veel te vertellen...  ???
#56 - 05-11-2005, 16:24 uur

Pieter79

Met je eigen spullen is het ook nog eens vaak passen en meten hier, omdat alles in Amerika kleiner is dan in Nederland.

 ??? Dit heeft wat meer uitleg nodig Chief!!
#57 - 05-11-2005, 17:21 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Chiefram

Uhhh, sorry... een beetje een verkeerde uitdrukking, omdat juist in Amerika alles groter is!

 :D

Ik bedoel dat in de meeste Amerikaanse woningen de muren en ruimtes om in te wonen heel erg krap of vreemd in elkaar zitten. Je kunt het beste hier meubels kopen die daar 'passen', want de Amerikaanse huizen (zeker de nieuwere woningen) hebben allemaal hoekjes en nisjes voor allerhande prullaria enzo.

Ik ben niet iemand die door de aannemer of ontwerper van het huis laat bepalen waar ik bijvoorbeeld de TV neerzet en welke grootte de TV moet hebben. Dat zijn dingen die ik zelf wel bepaal. Ook waar ik mijn boekenkast/planken wil hebben. Dat hoeft een aannemer niet voor mij te bepalen, met als gevolg: 'weg' hele grote muur, waar we geen moer meer aan hebben...

De 'stukjes' muur die dan overblijven zijn dan 'te klein'...

Dat bedoelde ik dus...  ;)
#58 - 05-11-2005, 17:45 uur

wiepster

Dat wilde ik ook, gewoon alles in Nederland achterlaten. Voor dat geld wat je aan een verhuizing kwijt bent (je kunt toch geen dure elektrische apparaten meenemen), richt je hier je huis weer helemaal opnieuw in.

Met je eigen spullen is het ook nog eens vaak passen en meten hier, omdat alles in Amerika kleiner is dan in Nederland.

Maar ja... als je een vrouw hebt die aan elke schroefje en snippertje 'gebonden' is, dan heb ik niet veel te vertellen...  ???
Ik ben blijkbaar een ander soort vrouw.....leuk excuus om alles nieuw te kopen??  ::).

Wel heb ik gemerkt dat de meubels ed die wij kennen, als je van strak design houd..niet of onbetaalbaar zijn in de States, overal zit wel een randje, tierelantijntje of krulletje aan....dus dat wordt zoeken.
#59 - 05-11-2005, 19:03 uur

petratimmer

Zo langzamerhand begin ik mij ook wel af te vragen wat goedkoper is. Mijn bankstel is al de deur uit. En wij moeten over 4 weken hier ons huis uit. (Wij wonen boven onze zaak en die is per 5 dec verkocht) Dus in de tussentijd moeten de spullen ook nog eens opgeslagen worden....a 100 per maand. Fijn....
Inmiddels is bij ons de papieren rompslomp ook begonnen. Verhusbericht , al die toeleveranciers  contracten opzetten. Dan begint ook de usa papierwinkel te komen. met dank aan Hans van PBBI (geintje) ;) Wij moeten daar een financierder hebben omdat we niet het gehele bedrag zelf kunnen ophoesten en deze willen ook weer van alles hebben. Ik las ergens dat ze in de USA lak hebben aan BKR in Tiel, maar ik moet anders wel een verkalring bij BKR aanvragen. Toch moet ik zeggen dat ik er met veel plezier aan begin. Elk papiertje 1 stapje dichter bij.
Maar om even terug te komen op die verhusbedrijven. Ik ben benieuwd waar de laatste 2 mee komen maar heb toch de neiging om het maar te gokken op een ietsje minder goede en dan maar zien waar het schip strand ;D. Ik vind 7500 euri toch erg veel geld...
#60 - 05-11-2005, 20:37 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15