Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Verhuizing naar de VS

Discussie gestart

Chiefram

Dat wilde ik ook, gewoon alles in Nederland achterlaten. Voor dat geld wat je aan een verhuizing kwijt bent (je kunt toch geen dure elektrische apparaten meenemen), richt je hier je huis weer helemaal opnieuw in.

Met je eigen spullen is het ook nog eens vaak passen en meten hier, omdat alles in Amerika kleiner is dan in Nederland.

Maar ja... als je een vrouw hebt die aan elke schroefje en snippertje 'gebonden' is, dan heb ik niet veel te vertellen...  ???
Ik ben blijkbaar een ander soort vrouw.....leuk excuus om alles nieuw te kopen??  ::).

Wel heb ik gemerkt dat de meubels ed die wij kennen, als je van strak design houd..niet of onbetaalbaar zijn in de States, overal zit wel een randje, tierelantijntje of krulletje aan....dus dat wordt zoeken.

Precies! Het is in de USA inderdaad echt zoeken naar iets dat geen tierelantijntjes en/of krulletjes heeft... zeker als je van strak en modern houdt. Wij hebben ook al heel wat meubelzaken hier afgestruind, opzoek naar wat nieuwe meubels, maar geloof me... er zijn zaken bij met duizenden en duizenden meubels, waarvan er niet een klein stukje bij zit dat aan onze smaak voldoet!

Het verbaasde me dan ook dat we een zaak hebben gevonden die precies een eethoek had die aan onze eisen voldeed en die hebben we dan ook gekocht, maar moesten wel $6500 dollar ervoor neertellen. En dan nog waren 4 van de 8 stoelen voor de halve prijs...

Nu maar hopen dat het onbeschadigs door de verhuizing heen komt...
#61 - 05-11-2005, 21:07 uur

petratimmer

Vandaag kwam de derde offerte binnen Stoof moving. OOK 7500 euro..... ???. En bij deze moeten we alles wat niet breekbaar ook nog eens zelf inpakken..  :-\Jaja. En de meubels moeten we daar in de VS ook nog zelf in elkaar zetten.  >:(Bij de Gruijter zat dat er allemaal bij..Met andere woorden deze kon zo de prullebak in. Ik geloof dat we een jaar te laat gaan...
#62 - 08-11-2005, 19:34 uur

Chiefram

Het is overal duurder geworden... Ik schrok echt van de prijzen die jullie hebben gekregen, maar... mocht je voor de Gruijter gaan, probeer er een behoorlijk bedrag vanaf te pingelen. Wij hebben dit NIET gedaan, omdat we niet wisten dat dat kon. Maar iemand anders van dit forum die ook met De Gruijter in zee is gegaan (en net als ons hele goede ervaringen heeft met De Gruijter) heeft er toch een behoorlijk bedrag vanaf gekregen.
#63 - 08-11-2005, 19:42 uur

petratimmer

Dank je Chiefram, Ik denk dat wij voor de Gruijter gaan, maar wij zullen dit zeker gaan doen. De haan is nog duurder en daar lees ik nogal wat negatieve dingen over en die laatste had ik al helemaal geen vertrouwen in en levert nog minder diensten voor hetzelfde geld als de Gruijter. Ook voor opslag. De Gruijter vraagt 5 euro per meter (20 meter) en de eerste maand gratis. Die laatste vraagt 125 3euro per mnd voor opslag en 180 magazijnkosten eenmalig. ja tuurlijk. Helaas kunnen wij niet zonder opslag omdat we 5 dec hier uit moeten en dan in een chalet hier in dorp gaan bivakeren tot de verhuizing.
#64 - 08-11-2005, 23:49 uur

petratimmer

Chiefram vraagje. Was bij jou uitpakken en uitladen ook onderdeel van het pakket van de gruijter. Zij beween namelij dat daar het prijsverschil inzit. gr petra
#65 - 11-11-2005, 03:24 uur

Chiefram

In Nederland heeft De Gruijter ALLES, maar dan ook echt ALLES ingepakt en (grotere) meubelstukken uit elkaar gehaald. Wij hebben echt niets, maar dan ook helemaal niets hoeven te doen.

In Amerika hadden wij nog geen huis en hebben onze spullen door het verhuisbedrijf laten opslaan in een storage, tot dat we een huis hadden gevonden.

Het klopt dus wel wat ze zeggen: wij hebben zelf alles uitgepakt in Amerika. Maar goed, ik denk ook niet dat je je spullen door een verhuisbedrijf wilt laten uitpakken, omdat je dat allemaal zelf wilt doen. (Meubels weer in elkaar laten zetten is een ander verhaal. Dit moesten wij natuurlijk ook allemaal zelf doen).

Het is wel mooi dat het verhuisbedrijf natuurlijk alle dozen en meubels in de juiste kamer/vertrek plaatst in jullie nieuwe huis in Amerika.
#66 - 11-11-2005, 17:29 uur
« Laatst bewerkt op: 11-11-2005, 17:30 uur door Chiefram »

petratimmer

dank je chiefram
#67 - 11-11-2005, 20:45 uur

petratimmer

inmiddels is offerte nummer 3 binnen en die was NOG duurder, dus linea recta naar de prullebak. Het zelfuitpakken van meubels etc verlaagd de prijs ook niet echt. 300euro. Nou dan laat ik ze het lekker in elkaar zetten en uitpakken. Ik heb nog diverse malen met de gruijter en de haan gebelt maar meer  dan die 300 krijg ik er niet af. Dus hebben wij inmiddels een keuze gemaakt, voor de Gruijter. Die wekte toch het meeste vertrouwen en de verhalen die heb gelezen zijn ook eigenlik alleen positief. Van verhuisbedrijf nummer 4 hebben we na 3,5 week nog niets binnen. Vorige week nog een keer gebelt en daar zij een vriendelijke mevr dat ik dezelfde middag zou worden terug gebelt...... 5 dagen laten nog niets.
Ik hoef die offerte dus al niet meer, als dat al zo begint...
#68 - 19-11-2005, 12:51 uur

Chiefram

Ik denk dat je met De Gruijter & Co. een heel goede keus hebt gemaakt. Ik weet het eigenlijk wel zeker.

 ;)

Ja, het is onbegrijpelijk dat er verhuisbedrijven kunnen bestaan die niet eens de moeite nemen een offerte te maken! Echt niet te geloven. Hoe kunnen die in hemelsnaam werk binnen halen op deze manier? Het is niet een mierenverhuizing, nee... het is een Internationale verhuizing van enige duizenden euro's!

Wij hebben hier precies hetzelfde: 5 bedrijven gevraagd om een offerte te maken voor verhuizing van Illinois naar Colorado en tot op de dag van 3 verhuizers geen enkele reaktie. Ja, twee ervan belde op dat ze binnen 2 dagen kontakt zouden opnemen, maar vervolgens nooit meer iets van gehoord. De 3e heeft al helemaal niets laten horen.

En dan heb je het over verhuiskosten van iets meer dan $6,700 US dollar. Zo'n 'werkje' wil je als bedrijf toch wel graag binnenhalen denk ik. Ik vraag me dan ook af hoe dit soort bedrijven aan opdrachten komen, als ze al niet eens de moeite nemen om te reageren op een aanvraag.
#69 - 19-11-2005, 15:10 uur

Dusza

Ja, het is onbegrijpelijk dat er verhuisbedrijven kunnen bestaan die niet eens de moeite nemen een offerte te maken!
Misschien hebben zij het momenteel zo druk dat ze jouw verhuis er echt niet bij willen? (hoogst onwaarschijnlijk)

En dan heb je het over verhuiskosten van iets meer dan $6,700 US dollar. Zo'n 'werkje' wil je als bedrijf toch wel graag binnenhalen denk ik. Ik vraag me dan ook af hoe dit soort bedrijven aan opdrachten komen, als ze al niet eens de moeite nemen om te reageren op een aanvraag.
Misschien hebben zij contracten met een aantal grote bedrijven om de verhuizingen van hun werknemers te doen? 'k Weet dat de firma waar ik vroeger voor werkte ook zo'n contract had met een bedrijf. Zij hadden vestigingen wereldwijd, en ik denk niet dat er ooit een week voorbij ging zonder dat er verhuizen waren. Als je dan zo een paar klanten hebt, dan is die particulier hier en daar enkel maar om de gaatjes op te vullen...
#70 - 19-11-2005, 19:28 uur

Chiefram

Daar heb ik alle begrip voor, maar dan nog kun je als bedrijf toch wel de moeite nemen om dit even aan de klant te laten weten??!!

Als nu iemand gaat verhuizen binnen de US, dan zal ik zeker die drie bedrijven NIET adviseren, maar wel die andere. Wij hebben gekozen voor Atlas Van Lines en dit schijnt een zeer goede te zijn. Als inderdaad alles naar wens is gegaan achteraf, dan zal ik het zeker niet nalaten dit bedrijf te promoten/aan te raden als iemand binnen de USA gaat verhuizen.

het zelfde doe ik eigenlijk ook met De Gruijter & Co. Die hebben echt werkelijk fantastisch werk geleverd en kwaliteit! Super aardige en hardwerkende mensen (verhuizers), schoon, ordelijk en ze gaan met je spullen om, alsof het hun eigen spullen zijn. Ze hebben veel lol onder elkaar, maar werken echt keihard door. Ook hoe ze de kontainer inladen is echt profesioneel.

Dan zal ik altijd op dit forum (of op een andere manier) mensen op dit bedrijf attenderen.

Als dus die andere 3 bedrijven even keurig netjes zouden hebben gezegd dat ze geen interesse hebben in onze verhuizing, om welke reden dan ook, dan weet je iets. Maar niet bellen en zeggen dat je aanvraag binnen is en dat ze binnen 2 werkdagen kontakt met je zullen opnemen om dan vervolgens niets meer te laten horen. Of helemaal niets te laten horen.

Die bedrijven zijn bij mij voor altijd afgebrand, ook al verhuis ik nog 30 keer binnen de USA. (En die kans zit er wel in, mij kennende) haha

#71 - 19-11-2005, 23:42 uur

petratimmer

Daar ben ik het helemaal mee eens. Als een bedrijf geen intresse heeft om de verhuzing te doen, waarom komen ze dan toch langs. Ik neem aan dat die mederwerker die langskomt toch ook betaald wordt. En hij haalt op deze manier geen klant binnen. Ik vind het eigenlijk onbeschoft zelfs.
Als je een bedrijf zoekt en je hoort van diverse kanten goede geluiden... mond op mond reclame is tenslotte de beste. Ik heb uiteindelijk gekozen voor De Gruijter omdat ik 2 bedrijven had met hetzelfde prijskaartje waarvan ik van de een goede en van de ander minder goed ervaring lees.
#72 - 20-11-2005, 01:15 uur

Dusza

Chief, PetraTimmer, jullie hebben volkomen gelijk hoor!
Ook ik kan me ergeren aan zo'n praktijken (die je ook in België tegenkomt,). Ben er voldoende mee geconfronteerd geweest toen we volledig zelf de coördinatie van onze nieuwbouwwoning deden.
Ik probeer dan altijd naar 'excuses' te gaan zoeken voor die mensen, maar het meest faire zou zijn als ze gewoon duidelijk aangaven dat ze om reden x of y jou nu niet verder kunnen of willen helpen.
#73 - 20-11-2005, 09:52 uur

Ingetje

Hoi,

Wij zijn volop bezig met onze voorbereidingen van onze verhuis eind dit jaar.
Wij denken eraan om een container (20FT)te versturen en zo onze spullen mee te kunnen nemen.
Ik heb hier wel al wat dingen gelezen over bedrijven die dat doen, maar nou hadden we zelf ook nog wat opzoekwerk gedaan en kwamen we uit bij Ronex.
Die heben ons een prijs gegeven voor een 20FT container voor 3200 euro, dit is wel zonder documenten, weet niet precies hoeveel documenten er nodig zijn ...?
heeft iemand ervaring met dit bedrijf? Ik vind het zeker wel een goede prijs maar vraag me toch af of er dingen zijn die ik niet weet. Hoe zit het verder met verzekering ed van onze spullen?
Voor de rest hadden wij nog enkele andere bedrijven benadert via email, waaronder de Gruyter, maar nog steeds niks gehoord.
Weet iemand hoelan op voorhand je best zo een container regelt? Wij willen graag in september of october onze spullen daar hebben.
Alle info en tips welkom  :)
Bedankt
Inge
#74 - 26-05-2006, 13:34 uur

Dusza

Inge, ik geloof dat jij uit België kwam?
Bij ons maakt het bedrijf gebruik van Gosselin (http://www.gosselin.be/)

Ik dacht dat het papierwerk niet altijd zo simpel is om te doen, en het probleem is dat, indien er iets niet in orde is zoals de Amerikaanse douane het graag heeft, zij heel jouw container blokkeren in de haven. Gevolg: jij hebt je spullen niet, maar erger nog: jij moet staangeld betalen per dag dat jouw container daar blijft staan, ook al is het de douane die beslist dat hij nog niet vrijgegeven kan worden omdat alle papieren niet zijn zoals zij willen... 
#75 - 26-05-2006, 15:33 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15