Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Verplicht verhuizen?

Discussie gestart

peterheijn

Hoi!

Zit eraan te denken om me in te schrijven voor de green card lottery, of DV2011 of welk jaar dan ook.
Nou heb ik nog twee vraagjes:
1) Stel ik win de green card lottery, en ik onderga dat hele proces, betaal wat euro's (dollars), ben verder goed enzo, en ik krijg ook echt een greencard, moet ik dan verplicht binnen zoveel tijd verhuizen naar de VS, of daar een baan vinden of wat dan ook? Of blijft die gewoon jaren geldig, en kan ik na bijvoorbeeld 15 jaar eens gaan denken over emigreren naar de VS?
2) Kan je elk jaar meedoen, of is het een keer en dan 10 jaar wachten? (Dat lees ik op sommige plekken, maar op de officiële site zie ik het niet staan).

Ik ben heel benieuwd :)
#1 - 09-02-2010, 16:59 uur

MissFluffy

Je kan elk jaar gratis meedoen aan die lottery .Hoelang na jouw toekenning dat je Amerika binnen moet zijn is dacht ik, 6 maanden maar ben niet zeker dus je kan het zeker niet op zijn beloop laten en enkele jaren later binnengaan .

Groetjes,
#2 - 09-02-2010, 17:39 uur

Johan

Vraag 1:

Stel je hebt het interview op het consulaat en je komt daar, na medisch onderzoek en al het papierwerk, positief door dan krijg je een visum in je paspoort waarmee je binnen 6 maanden naar de V.S. moet om het om te zetten in een permanente verblijfsvergunning (greencard). Kortom dat visum is 6 maanden geldig. Als je dan dat visum hebt omgezet in een greencard dan moet je vanaf dat moment aantonen dat je van plan bent om jezelf permanent te vestigen in de VS. In principe mag je het land direct weer uit maar moet je binnen 6 maanden weer terug om jezelf permanent te vestigen. Doe je dit later maar wel binnen een jaar en kun je uitleggen dat het noodzakelijk was om er iets langer over te doen dan kun je ook nog binnen op je greencard. Ga je er langer over doen dan een jaar (dus 1 jaar na omzetting visum) loop je een zeer groot risico je greencard te verliezen. Wel kun je dan nog binnen dat jaar een re entry permit aanvragen waarmee je langer dan een jaar wrg mag blijven maar die kun je alleen aanvragen als je in de VS verblijft. Ook als je al jaren in de VS woont en meer dan een jaar het land uit wilt gaan moet je daar een re entry permit voor hebben.

Dus nee een greencard is niet permanent geldig als je jaren lang wegblijft. Maar is de VS je plekje geworden dan is het wel permanent tenzij je de regels voor een emigrant overtreed.

Kortom vanaf de dag van het interview heb je anderhalf jaar de tijd!

Vraag 2:

Je kunt ieder jaar meedoen met de loterij die volledig gratis is om mee te doen. Als je gehuwd bent (man - vrouw) mag je beiden een aanvraag indienen ieder jaar! Uiteraard moet je wel, als je wordt ingeloot, aan de voorwaarden voldoen!

Als je nog mee vragen hebt dan hoor ik het wel!
#3 - 09-02-2010, 19:45 uur

peterheijn

Bedankt voor de reacties! Het is me nu al wel een heel stuk duidelijker.
Rest me nog de volgende vraag, stel ik doe mee met 2012 (2011 is al dicht zag ik), en ik win die etc, kan ik dan bijvoorbeeld een jaar daarheen gaan, werken, studeren, etc, na een jaar weer terug naar nederland gaan, vervolgens de green card laten verlopen, en heel wat jaar later weer gewoon meedoen met de lottery?
#4 - 10-02-2010, 17:11 uur

MissFluffy

Ik denk niet dat je ooit uitgesloten zijt om deel te nemen .Alleen hoeveel maak je omdat de tweede keer te winnen en is het dan wel waard om dat op te geven . ;)
Ik denk dat je best meedoet wanneer je ook zeker bent als je daar kan blijven .

Groetjes,
#5 - 10-02-2010, 17:54 uur

Johan

Bedankt voor de reacties! Het is me nu al wel een heel stuk duidelijker.
Rest me nog de volgende vraag, stel ik doe mee met 2012 (2011 is al dicht zag ik), en ik win die etc, kan ik dan bijvoorbeeld een jaar daarheen gaan, werken, studeren, etc, na een jaar weer terug naar nederland gaan, vervolgens de green card laten verlopen, en heel wat jaar later weer gewoon meedoen met de lottery?

Ja dat kan maar realiseer je de impact van de hele procedure! Het kost flink wat geld als je door de loterij heen komt!
Niet iets wat je zomaar 2 keer zult doen!
#6 - 10-02-2010, 21:52 uur

Loek

Ik geloof dat je het winnen van de GC lotterij een beetje onderschat, zowel kwa kosten en hoe groot de kans is dat je wint.  Ik ken mensen die al meer dan 10 jaar meedoen en nog nooit bij de gelukkigen hebben gezeten.
#7 - 10-02-2010, 22:15 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15