Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Voldoen aan de eisen

Discussie gestart

Chiefram

Dan ben ik toch blij dat ik twee keer opde MAVO ben blijven zitten, waardoor ik wel door de DV selektie heen ben gekomen...

 ;)






<grapje>
#61 - 03-10-2005, 22:17 uur

TravelR

Maar strikt genomen kan het MAVO diploma ook niet voldoen aan 12 jaar opleiding gelijk aan High School.
Want lagere school is maar 6 jaar dus met vervolg op HAVO kom je idd netjes op de 12 jaar.

Letterlijk van mijn vertaling:
(MAVO) is a four-year secudary school course, prior to which eight years are spent in primary education, including two years in an infant class.



Freez,

Mag ik je vragen waar je dat hebt laten doen.
Dan doe ik dat met de mijne ook gewoon.
Zal morgen nog wel ff bellen met het consulaat kijken wat die hier op te zeggen hebben.
Ik ben reuze benieuwd of dit idd zo wordt geaccepteerd.

En chief blijkt dat ik toch net één jaartje te kort ben blijven zitten op de MAVO lol

Greetz



#62 - 03-10-2005, 22:40 uur

Chiefram

Gewoon lekker slecht je best doen op de MAVO, twee keer blijven zitten en je voldoet aan de strenge eisen om voor een Green Card in aanmerking te komen!!!

:)

#63 - 04-10-2005, 00:34 uur

Heivalido

Nou, zit ik hier dan in Spring Hill, Florida met mijn Mavo diploma. Verder hadden Esther en ik SAMEN nog minder dan die 6000 euro om aan te tonen en toch zit ik hier nu lekker in de states. Dus in ons geval was de Mavo wel voldoende en die 6000 euri was helemaal geweldig geweest als we die hadden om aan te tonen.
1 ding weet ik wel zeker, aan de eis voor minimale werkervaring voldeed ik ZEKER niet dus ik moet wel goedgekeurt zijn op mijn Mavo  ::)

Beetje vreemd
#64 - 04-10-2005, 01:55 uur
Vanuit Vlissingen, Zeeland, Nederland.
http://dutchinflorida.web-log.nl

Chiefram

Hehe, eindelijk iemand voor TravelIR met een duidelijk antwoord, waarop hij zat te wachten.

:)
#65 - 04-10-2005, 02:35 uur

FreezeM


Freez,

Mag ik je vragen waar je dat hebt laten doen.
Dan doe ik dat met de mijne ook gewoon.


Ik heb dat bij de Informatie Beheer Groep laten doen http://www.ib-groep.nl. Wij wilden het snel hebben en zijn daar naar toe gegaan maar het kan ook via de post. Behalve een vertaling hebben we er ook een Apostille stempel op onze diploma's laten zetten. Meer info over die Apostille stempel en het verdrag vind je hier http://www.state.gov/m/a/auth/c1267.htm
#66 - 04-10-2005, 10:55 uur
« Laatst bewerkt op: 04-10-2005, 10:56 uur door FreezeM »

androb

Als ik het goed begrijp hangt het totaal van de persoon die je treft af of je een greencard krijgt als je niet overduidelijke bewijzen kan laten zien. Toch lastig hoor, kijk als ik win is het totaal geen probleem maar bij manlief zijn we dus afhankelijk van de bui op het consulaat. Nu kan ik best lief glimlachen  ::) maar ja, die medische keuring enz enz kost zeker niet niks vooral als je met z'n 4-tjes wil vertrekken. Altijd jammer dat er zo'n onzekerheid overblijft. Ach ik heb nog een hele dag om na te denken of ik het aandurf  ;D
#67 - 04-10-2005, 14:10 uur

TravelR


Yeps dit zijn geluiden die ik graag hoor.
Heivalido ik neem aan dat jij het diploma ook had vertaald?
Mag ik vragen hoe bij jullie de omschrijving was?
Ik kreeg het consulaat vandaag niet te pakken, maar zal die nog zeker ff proberen te bereiken hierover.
En ja zekers vreemd dat het voor DV2005 mis is gegaan  :-[


#68 - 04-10-2005, 15:23 uur
« Laatst bewerkt op: 04-10-2005, 15:30 uur door TravelR »

Chiefram

Ik weet dat Heivalido zijn diploma ook heeft vertaald. Hopelijk leest hij dit nog op tijd om je te laten weten hoe het is omschreven.

Ik vind het echt ontzettend balen voor je dat je in feite buiten de deur bent gezet, terwijl je gewoon er doorheen had moeten komen. Ik zou echt helemaal freaken als ik in jou schoenen stond.

Maar even een andere vraag. Je had het over 'haast' en alles moest snel gebeuren. Je had maar twee weken de tijd...

De eerste brief van KCC waarin staat dat je geselkteerd bent, daarin staat toch al welke bewijsstukken je allemaal moet meenemen? Daarin staat ook dat je alvast moet gaan beginnen om alle bewijsstukken te verzamelen, zodat wanneer je de tweede brief krijgt met de datum wanneer je op het Consultaat wordt verwacht, je in iedergeval alles al hebt.

Tussen die eerste en tweede brief zit minimaal een half jaar!

Waarom heb je dan tot het allerlaatst gewacht? Nu zie je dat het fout is gegaan. Echt zonde!

In de maand dat jij je afspraak had bij het Consulaat, had je de zaak nog recht kunnen trekken. Jou nummer wordt aan het eind van diezelfde maand weer teruggestuurd naar KCC door het Consulaat en mag er de maand erop iemand anders met (in feite) jou visa aan de haal. Je kunt dus niet een maand later alsnog terug naar het Consulaat om het alsnog in orde te krijgen, want je nummer is 'voorbij'.
#69 - 04-10-2005, 15:41 uur

TravelR


De haast was meer met afsprak maken voor medische keuring.
Ik had ruim van te voren het consulaat opgebeld met de vraag over vertalingen.
Hier werd mij dan ook keurig verteld dat dit niet nodig was.
Wat bij mijn dan ook weer vraagtekens zet bij antwoorden die je daar krijgt, temeer omdat de beschrijvingen die je krijgt niet altijd even duidelijk zijn.
Waaom ik dus ook voor de zekerheid over de vertalingen belde.
Dit omdat ik nogal wat werkgervers contracten en diploma's(incl. certificaten) had.

Ik zet dan ook een beetje min vraagtekens bij de toetsing etc.
Want de nederlandse medewerker vertelde mij terplekke ook dat MAVO niet als opleiding kon gelden en dat de ambassadeur dus op werk gebied moest gaan kijken.
Wat een vertaling hier dus aan kan toevoegen snap ik niet geheel.
Het blijft tenslotte MAVO.

En ja geloof me het was ZEKERS balen als een stekker zeker als je nu hoort dat er mensen met MAVO door komen  ???
Maar opgeven is het laatste wat ik doe al zal ik een Americaanse moeten trouwen  :P

Greetz

#70 - 04-10-2005, 15:50 uur

Chiefram

Ik vind dit echt sneu voor je.

Wij kregen een echte Amerikaan aan de bali, die geen woord Nederlands kon (of wilde kunnen, zoals de Fransen). Vandaar dat de beeidigde vertalingen geeist werden.

Overigens ken ik iemand die zijn diploma ook niet vertaald had (de rest van de dokumenten weer wel) en werd teruggestuurd om het alsnog te laten vertalen: beedigd vertalen!

Er is nog iemand (heb ik ergens gelezen) die ook geen vertaalde diploma had, maar die mocht het persoonlijk ter plekker 'eventjes' vertalen!!!

Dubbele regels dus...

Vaak kloppen de regels die in de brief van KCC staat niet altijd. Er worden zaken letterlijk tegengesproken, dat weer verwarring veroorzaakt. Ook sommige antwoorden die op de officiele website van de INS staan, stroken niet met de gehanteerde regels op dat moment. Geloof me, ik heb ook vaak getwijfeld. Hier stond dit, maar daar stond dat en daar zegt men weer iets anders dat het eerste weer volledig tegensprak. Ik heb daarom van ALLES bewijs meegenomen, omdat ik niet wilde dat ze mij te pakken zouden nemen op het interview in Amsterdam. Ik was wel erg goed voorbereid toen en kan zowat de helft aan bewijzen weer mee terug naar huis nemen. Het maakte wel indruk merkte ik, want ik kreeg nog de opmerking dat ik veel te veel aan bewijsstukken had meegenomen.
#71 - 04-10-2005, 19:49 uur

TravelR


Dat maakte in mijn geval niet vel uit.
Ik had ook alles netjes zelfs in 3 voud gekopieerd.
Het enige wat ik dus niet heb gedaan (en waarschijnlijk deze prachtige kans heeft gekost) was vertalingen van diploma en werk contracten.
Hoewel het laatste toch een rekbaar begrip was waar ze me zouden plaatsen.
Maar ik ga nog eens informeren bij het consulaat en schrijf me gewoon weer in  ;)
Kijken of het geluk idd met de domme is.
Ik was al dol gelukkig dat het lukte meteen de 1ste keer

#72 - 04-10-2005, 20:11 uur

Chiefram

Morgen kun je je weer inschrijven, toch? Dan gaat het weer 'open'...

Succes!!!
#73 - 04-10-2005, 20:16 uur

TravelR


Yeps moet nog ff foto's regelen maar ech lang zal ik er niet over heen laten gaan

thnx

#74 - 04-10-2005, 20:24 uur

TigersFan

Een collega gaat mijn fotootje scannen. (Moet ik hem even aan de tand voelen over al die specifieke requirements waaraan die moet voldoen... De uitleg uitgeprint en herhaaldelijk doorgeplozen...Ben er (bijna) klaar voor.... 8)
#75 - 04-10-2005, 20:24 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15