Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Voldoen aan de eisen

Discussie gestart

Chiefram

Ik heb het vorig jaar ook zelf gedaan en het is inderdaad alles behalve moeilijk, maar het is zeker ZEER prettig om het er met mensen over te hebben die niet meteen zo  ??? kijken. en vragen wat je in hemelsnaam in Amerika wil gaan doen. Dat is toch een land vol met gekken met geweren en pistolen??? Gek word ik van die standaard reactie. Zelfs mijn moeder vond het leuk om te zeggen dat ze, als ik zou gaan, helemaal geen contact meer zou willen, maar dat was meer omdat ik 2 van haar kleinkinderen meeneem. En natuurlijk is ze wel weer bijgedraaid hoor. Maar over het algemeen dus ongelovelijk veel onbegrip als je verteld dat je naar Amerika zou willen emigreren

Ik heb hier zelfs een keer (toen wij nog in Nederland woonden) ruzie over gehad met mijn vrouw. We hadden ook besloten om er voor de volle 100% er tegenaan te gaan en zouden doorzetten, welke drempels ook genomen zouden moeten worden. Dit is een jarenlang proces hoor, de wil om echt te gaan emigreren is niet zomaar eventjes in een weekendje beslist, daar ben je (onbewust) al jaren en jaren mee bezig.

Effin, toen wij onze vrienden gingen vertellen dat we van plan waren om er alles aan te doen om Nederland te verlaten, hebben we ook de meest idiote, maar vooral de allerdomste opmerkingen moeten aanhoren van mensen die klaarblijkelijk niet uit hun Opel Kadett wereldje en garaniums voor de ramen durven te stappen. Wat een 'zielige' manier van denken hebben dan veel mensen en dan hun fantasie over Amerika, dat is echt niet met een pen te beschrijven. Inderdaad: het waren de domste en zieligste opmerkingen van mensen die nooit verder in hun leven zijn gekomen dan Nederland en met een beetje geluk een stukje Belgie hebben gezien, maar niet eens hun eigen land op de wereldbol konden aanwijzen.

De ruzie waar ik het over had is ontstaan toen achter mijn rug om vrienden mijn vrouw hebben geprobeerd mij zwart te maken als een super egoist. Nee, niet in mijn gezicht... toen ik er dus niet bij was. Ik wilde mijn zin doorzetten, ik had een obsessie met Amerika, ik was egoistisch, ik 'dwong' mijn familie mee te gaan in mijn eigen ondergang...

Gevolg: mijn vrouw hartstikke bang, huilen, wilde niet meer, durfde niet meer, etc...

Nu ze via onze weblog zien hoe goed wij het hebben gedaan en wat we in die paar maanden al allemaal hebben bereikt, weten ze zelf niet hoe snel ze Nederland willen verlaten. Ze zijn als een blad aan een boom helemaal omgeslagen.

Kun je dus nagaan, hoe standvastig ze wel niet zijn over hun eerder uitgesproken mening over Amerika! Het bewijs van domme opmerkingen en uitlatingen, zonder te weten over hoe of wat.
#16 - 27-08-2005, 16:37 uur

schorpioenvrouw

Het vertrekken naar de VS wordt door achterblijvers misschien raar gevonden.

Mijn situatie is, dat mijn vriend woonachtig is in de VS en elke keer als ik bij hem op bezoek ben wordt er aan mij gevraagd door de omgeving van mijn vriend wanneer ik nou eens in de VS kom wonen :o.
Er wordt vanzelfsprekend aangenomen volgens mij, dat iedereen wel in de VS zou willen wonen!!! Dus op mij wordt verwonderd gereageerd als ik hun vertel dat ik niet van plan ben om te verhuizen. In ieder geval niet in de nabije toekomst.

Citaat
Nu ze via onze weblog zien hoe goed wij het hebben gedaan en wat we in die paar maanden al allemaal hebben bereikt, weten ze zelf niet hoe snel ze Nederland willen verlaten. Ze zijn als een blad aan een boom helemaal omgeslagen.

Ik vind het hartstikke goed en fijn voor jullie dat het gelukt is, maar tegenover 1 succes verhaal staan misschien ook weer 5 mislukte verhalen.
#17 - 05-09-2005, 11:20 uur

TravelR


Hi allen,

Ik heb ook een vraagje over de eisen.
Dit omdat ik dus vorig jaar op t laatste nippertje de ambassade niet kon overtuigen dat ik genoeg werk ervaring had  :-[

Mijn situatie is het volgende:

Opleidingen:
Mavo D diploma
MTS e 1jaar
Ambi I1 computer deel certificaat
PDB geheel gevolgd maar elk vak 1 punt te kort
Diverse trainingen op Hewlett Packard produkten
+ diverse vrije tijd certificaten

Werk:
Momenteel zelfstandig op internet
mei '04 - mei '04 service engineer by printercare toen failliet
nov '00 - mar '04 service engineer by Coreneth toen failliet (momenteel contract ff niet vinden)
mei '00 - nov '00 Sales ass. laborant by Mondo minerals

Hiermee kon de ambassade mij nog niet plaatsen in een catagory die voldeed aan de werk eis.
Volgens mijn sponsor toen en de website van de overheid zou ik goed kunnen hebben gepast in "computer hardware engineer"
Helaas kon ik dit alleen nog voor elkaar krijgen als ik een Engels talige verklaring kreeg van Coreneth.
Omdat onze uit een gaan niet geheel zoepel is gegaan weigerde deze.

Als gevolg hiervan denk ik dus nu niet op werkervaring er door te komen en kijk naar een mogelijkheid via internet Highschool te halen.
Of eventueel weer een baan te krijgen en via daar een redelijk passende verklaring te krijgen.
Is een afgerond MCSE track ook geldig als leer qualificatie?
Iemand suggesties?
Voordat ik weer het gehele traject doorloop.
Je kunt je voorstellen hoe balen het was op t laatste nippertje  >:(

Greetz



#18 - 01-10-2005, 13:13 uur
« Laatst bewerkt op: 01-10-2005, 14:18 uur door TravelR »

RedBaron

Je hebt toch een Mavo diploma dat moet toch goed zijn of moet je naast je diploma ook nog 2 jaar werkervaring hebben??
#19 - 01-10-2005, 14:30 uur

TravelR


Hi,

Yeps t mavo diploma heb ik, maar dat telt niet gelijk als het high school diploma.

Greetz

#20 - 01-10-2005, 14:59 uur

RedBaron

o wat is dan een high school diploma?
#21 - 01-10-2005, 15:49 uur

TravelR


Hi again,

Wat ik er uit begrijp en hier op het forum las is een HAVO of hoger de norm hier voor.


Greetz

#22 - 01-10-2005, 15:51 uur

RedBaron

och nee dat meen je niet ik heb wel een VMBO diploma enja wel 2 jaar werk ervaring als part-time dus voor mij houd het op nu?
#23 - 01-10-2005, 15:56 uur

TravelR


Hang me nergens aan op en er komt vanzelf wel aanvulling neem ik aan van het forum.
Als VMBO te vergelijken is met MAVO dan valt de opleiding af.
En je werk ervaring zullen ze toetsen op:

http://online.onetcenter.org

En als ik het juist heb moet je dan in job zone 6.0 of hoger uitkomen.
Alleen hangt het hier dus net vanaf welke omschrijving de ambassade aan je werkomschrijving geeft.
Hier ging het bij mij dus mis met DV2005

Greetz
#24 - 01-10-2005, 16:04 uur

RedBaron

is denk ik zelfde als mavo alleen heb ik veel praktijk gehad op school en geslaagd vervelend om te lezen. Blijkbaar valt het voor mij dan af geen amerika voor mij dan  :'( :'( :'(
#25 - 01-10-2005, 16:10 uur

TravelR


Hey nooit er vanuit gaan dat het er niet in zit.
Iemand schreef als je het wil ga er dan voor en zorg dat je het voor elkaar krijgt.
Dat is dan ook waar ik nu inzit, eerst weer ziet voor elkaar te krijgen dat ik uit gekozen wordt en in die tijd ook zorgen dat ik er voor in aanmerking kom.
En wie weet plaatsen ze jou werk ervaring wel in het juiste hokje.
Wat helaas bij mij ook had gekunt  :-\

Greetz

#26 - 01-10-2005, 18:57 uur

RedBaron

Volgens wat ik heb opgezocht moet mijn MBO (12jaar in totaal) diploma goed zijn maar nu begin ik echt te twijfelen
#27 - 01-10-2005, 23:15 uur

TravelR


12 jaar zou idd genoeg zijn, dus dan hoef je geen zorgen te maken.
Maar dan is VMBO niet geheel gelijk aan MAVO.

Greetz

#28 - 01-10-2005, 23:29 uur

FreezeM

Mavo is voldoende. Het is een opleiding van 4 jaar waar 8 jaar basisschool aan vooraf zijn gegaan. Ik heb hier een vertaling + legalisering van mijn Mavo diploma liggen en voor de DV Lottery is het voldoende.
#29 - 02-10-2005, 13:44 uur

TravelR



Hi Freeze,

Ik heb een vraagje over t MAVO dilpoma.
Heb je dit na kunnen gaan of dit genoeg was?
En maakt het uit dat je een vertaling + legalisering hebt?
Dit had ik dus niet, maar de nederlands medewerker vertelde al meteen MAVO was niet voldoende.
Ik ben dus tot en met het gesprek geweest voor DV2005.
En ben dus afgewezen a omdat ik niet de voldoende opleiding had.
Hier dacht ik dus ook eerst dat 12 jaar genoeg was.
En daarna nog eens afgewezen omdat  ze mijn werk ervaring niet juist indeelde.
Als je High School ook simpel opzoekt voor vertaling komen ze aan met VWO/atheneum aan.
Dit kreeg ik ook om de ambassade te horen.
Graag zou ik dan ook mensen horen die inderdaad er door kwamen puur op de MAVO opleiding.
Als dit TOCH genoeg is ga ik sowieso nog ff met ze in overleg over de afwijzing en geef ik me gewoon ook weer op.

Greetz


 
#30 - 02-10-2005, 17:42 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15