Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Voldoen aan de eisen

Discussie gestart

Chiefram

Als men zegt dat High School vergelijkbaar is met VWO/Atheneum, dan ben ik aan het dementeren geslagen! Wat een onzin is dat.

Wat moet University dan wel niet voor nivo zijn hier, wetende dat de Universiteiten in Europa wel even een iets ander (lees: veel hoger) nivo hebben dan de Universities in Amerika.

High School is gewoon een soort MAVO.
#31 - 02-10-2005, 17:48 uur

usaxtreme

Als men zegt dat High School vergelijkbaar is met VWO/Atheneum, dan ben ik aan het dementeren geslagen! Wat een onzin is dat.

Wat moet University dan wel niet voor nivo zijn hier, wetende dat de Universiteiten in Europa wel even een iets ander (lees: veel hoger) nivo hebben dan de Universities in Amerika.

High School is gewoon een soort MAVO.

ja zoiets dacht ik ook.
Het zijn dan wel andere "systemen" die ze hanteren maar je zou het zo kunnen vergelijken naar mijn inzien
#32 - 02-10-2005, 18:07 uur

TravelR



Thnx for the feedback.
Maar kan iemand mij dan vertellen waarom ik ben afgewezen?
Ben je dan echt afhankelijk van de persoon die je treft?? ???
Zijn er dus mensen alleen op MAVO doorgekomen?
Ik wil graag dat het zo is neem dat van mij aan.
Scheelt me weer in allerlei bochten wringen om te kwalificeren.
Maar nogmaals ik heb er gestaan, het enige wat ik er bij moet vertellen is dat ik het niet had vertaald etc.
Maar dit omdat ik HEEL kort voor het gesprek de bevestiging kreeg (net 2 weken) en de ambassade gebeld had om te vragen of het nodig was.
Wat niet het geval was als het Nederlands of Engels was.

Greetz

#33 - 02-10-2005, 18:45 uur
« Laatst bewerkt op: 02-10-2005, 18:47 uur door TravelR »

FreezeM

TravelR, heb jij het over een greencard na het winnen van de DV Lottery of over een andere visum aanvraag?
#34 - 02-10-2005, 20:43 uur

TravelR


Ik ben door het hele traject geweest van de DV2005.
Op gesprek geweest en dar kreeg ik te horen dat MAVO niet voldoende was.
Dit terwijl ik dus ook aangaf en van sponsor te horen kreeg dat dit voldoende zou moeten wezen.
Hun system voor werk ervaring checken lag er ook uit.
Dus ik moest terug komen maar ook mijn werk als service engineer bijna 5 jar werd niet goed bevonden omdat ze me niet in de juiste catagory plaatste.
Daarom ben ik nu aan het kijken hoe ik het snelst High School zou kunnen halen.
Of eventueel een werkgever die wel en Engels talige verklaring wil geven die voldoet.
Zodat ik ook gewoon weer mee ga doen.
Maar ik hoor dan ok graag van mensen die allen op opleidings niveau MAVO r dor zijn gekomen.
En of het idd uitmaakt als je het laat vertalen en beedigen.

Greetz

#35 - 02-10-2005, 23:33 uur

Chiefram

Ja, als je gesprek op het consulaat in A'dam heeft plaatgevonden (het Amerikaans Consulaat bedoel ik dan), dan MOET het vertaald zijn naar het Engels.

Ik kan mij niet voorstellen dat je als winnaar van de DV2005 door het Amerikaans Consulaat bent afgewezen als je je MAVO diploma laat zien en je werkervaring zoals je omschreef. Dit is bijna onmogelijk, tenzij er iets anders is voorgevallen.

Heb je de DV2005 werkelijk gewonnen en is je een 'case number' toegewezen door de INS? (Case number is het 2005DV000xxxx nummer).

Is het het Amerikaans Consulaat dat je heeft afgewezen, of een een of ander buro dat je inschrijving heeft geregeld of wilde regelen?
#36 - 02-10-2005, 23:40 uur

TravelR


Helaas echt waar, case nummer alles.
Ook wij (sposor en ik dachten dit is meer dan genoeg)  :-\
Kreeg HEEL laat het laatste pakket waardoor ik rechtstreeks met de ambassade heb gebeld of ales moest vertaald worden contracten diplomas etc.
Hierop kreeg ik dus te horen nee als het Nederlands of in het Engels is hoeft dit niet
Op de ambassade kreeg ik bij aanmelding door een Nederlandse medewerker te horen op opleiding red je het niet, MAVO is niet genoeg.
De ambassadeur zalje op je werk ervaring moeten goedkeuren.
Hier ging het helaas mis omdat hij kennelijk niet mijn werkervaring goed genoeg vond.
Dat is dan ook de reden dat ik graag van mensen hoor die er door zijn alleen op opleiding MAVO.
Dan heeft het voor mij ook zin om weer mee te doen.
En ja dit keer zal ik dan zekers diploma's en contracten laten vertalen.

Greetz

#37 - 03-10-2005, 01:07 uur

peperzout

Als reactie kan ik melden dat mavo meer dan voldoende is.
onze dochter en schoonzoon zitten nu in florida met greencard en ssn nummer en hebben nu een eigen bedrijf daar.
Onze schoonzoon had gewonnen en heeft ook alleen maar mavo dus dat klopt niet met jouw verhaal.
Het is wel zo dat hun alle papieren hebben laten vertalen met de nodige stempels en copy's.
Het geheel heeft op het consulaat 5 min. geduurd en hun hadden nog wel een verkeerd papier maar die konden ze de volgende dag afgeven.
Zie voor uitgebreide info
http://dutchinflorida.web-log.nl

Dus ik denk dat er andere dingen meespelen, de hoeveelheid geld dat je meeneemt, werkervaring en of politierapporten, etc etc.

P.s. Hoe was je medische controle was dat in orde.???
#38 - 03-10-2005, 01:10 uur
« Laatst bewerkt op: 03-10-2005, 01:12 uur door peperzout »

androb

Je hebt het ook steeds over een sponsor. Die heb je toch helemaal niet nodig bij de loterij?????? Of ben ik nu helemaal abuis!!!! Je snapt dat ik meteen weer aan het twijfelen ben over het laten inschrijven van man lief!!! Als de werkervaring zo moeilijk aan te tonen is. Werk ervaring zat!! Jaartje of 15 om precies te zijn maar staat werken met sociale verzekeringen wel op hun heilige lijst????
#39 - 03-10-2005, 10:00 uur

FreezeM

Ik snap iets niet hoor. Je hebt het namelijk steeds over je sponser? Daar is helemaal geen sprake van bij de Lottery.

De regels van de Lottery over opleiding zijn heeeel duidelijk:
A "high school education or equivalent" is defined as successful completion of a twelve-year course of elementary and secondary education...

Nou, dan is je Mavo dus voldoende. Reken even mee, 8 jaar basisschool + 4 jaar mavo = 12 jaar!!
#40 - 03-10-2005, 11:36 uur

TravelR



Regels zijn zeer duidelijk, alleen is het net hoe ze die toepassen.
Opleding gelikwaardig aan high school 12 jaar afgemaakt.
Ze hebben mij op de ambassade verteld dit moet minimaal HAVO zijn.
8 jaar lagere school daar zit dan de kleutrschool in.
Deze tellen ze niet mee.
Dit kan ook wel kloppen want het zoontje van mijn sponsor (kom ik zo op) die was 6 toen hij naar 1st grade ging, toen had hij kindergarten gehad.
Dan hou je bij ons 6 jaar lagere school en 4 jaar MAVO over.
Nogmaals ik verneem dan ook graag van mensen die het wel puur en alleen op MAVO hebben gered.
Mijn sponsor had ik geregeld voor het I134 dokument wat nodig is als je geen job aanbod hebt en ziet zeker bent of je financieel genoeg kunt aan tonen.
Ik had op dat moment € 6000.- maar voor de zekerheid hebben we ook dit dokument geregeld.
Zoals je kunt zien was alles eigenlijk goed geregeld behalve dat ik geen vertalingen had.
Maar dit omdat de ambassade mij zelf had verteld dat dit bij Nederlandse en Engelse stukken niet nodig was.
Wat werk ervaring betreft wordt dit opgezocht in hun onetcenter database.
De ambassadeur moet je dan in een catagory plaasten die ij passend vindt.
En hier geld dat de catagory/zone in 4 moet vallen zodat het je minimaal 7.0 punten(niet 6.0 dus) geeft.(dit heb ik ff nagekeken bij de beschrijving die ik mee had gekregen was ingedeeld in zone 3 6.0 < 7.0)
Dit omdat ze dan vinden dat je qua niveau ook bruikbaar bent.
Hier ben je dus toch een beetje afhankelijk wat ze daar met je doen.
Daar ging het bij mij dan ook nog mis.
En ja het ging hiet gewoon om de DV lotterij die ik dus geheel heb door gelopen.

Greetz

#41 - 03-10-2005, 14:07 uur
« Laatst bewerkt op: 03-10-2005, 14:15 uur door TravelR »

peperzout

Ik vind het nog steeds raar, jij praat over de ambassade en niet over het consulaat en over de ambassadeur???.
Ook lees ik niks over het geld wat je betaald heb op het consulaat, want dit moet je eerst doen voor dat je geholpen wordt en er is geen refund mogelijk, ook moet je eerst je medisch hebben gedaan en goedgekeurd zijn anders hoef je ook niet te komen.
Je schrijft over wie het wel met alleen mavo hebben gedaan zie mijn vorige reactie.
Ook dat jobaanbod is niet nodig bij de DV.

Wij zelf hebben de pech gehad dat de nummers niet ver genoeg doorliepen anders waren wij er ook gewoon door gekomen en ik kan niet een diploma laten zien want mijn scholen bestaan niet meer en de diploma's heb ik geen 35 jaar bewaard.

#42 - 03-10-2005, 16:01 uur
« Laatst bewerkt op: 03-10-2005, 16:26 uur door peperzout »

FreezeM

Wat een verhaal zeg.... echt balen dat je zo dicht bij bent geweest en dan geen Green Card! Ik ken dan alleen Heivalo (http://dutchinflorida.web-log.nl) die met Mavo een Green Card heeft gegeven. Misschien had hij meer werkervaring en was dat doorslaggevend.
#43 - 03-10-2005, 16:14 uur

peperzout

Ja Hein en Esther zijn gewoon met Mavo erheen gegaan en men kijkt naar de papieren of ze vertaalt zijn en er stempels op staan etc etc, dat is al wat ze doen gecontroleerd ben je al.
Alles wat je in de formulieren heb gezet is gecontroleerd het enige wat er hier gebeurt is dat ze die papieren die jij vermeld had nakijken, meer niet.
en een job hoef je helemaal niet te hebben want daar is de DV voor.
Men moet zeker zijn dat je genoeg geld heb om de eerste 3 maanden door te komen.
En geloof me de maatstaven daarvoor liggen niet erg hoog hoor.
maar ik zou graag zijn case nummer willen weten en dan hoeft hij niet de laatste 3 cijfers te geven.
 
#44 - 03-10-2005, 16:24 uur

Chiefram

Als je zowel op je MAVO en/of werkervaring bent afgewezen, dan begrijp ik het nog steeds niet. Je moet aan kunnen tonen dat je werkervaring hebt van minimaal 2 jaar aaneengesloten in de afgelopen 5 jaar. Er wordt met geen woord gerept over in welke 'klasse' je werkzaam moet zijn geweest.

Het tweede dat mij verbaast is dat men je een onvertaalde diploma hebben laten meebrengen. Ik ken iemand die dit ook had gedaan en werd teruggestuurd met het hele gezin en terug moest komen met een officieel beedigde vertaling van het schooldiploma.

Ik snap er dus helemaal niets van. Men stuurt je niet zomaar weg als je op gesprek komt op het CONSULAAT (inderdaad, je hebt het over Ambassade, maar die zitten in Den Haag en hebben niets met de DV te doen).

Hoe zijn inderdaad de medische keuringen enzo verlopen? Heb je die ook gehad?

Mocht je weer op gesprek moeten, je laat gewoon door je werkgever een Engelstalig briefje maken en ondertekenen met een 'ietsjes' verruimde funktie-omschrijving, zonder te liegen.

Overigens, je had het net over een 'puntensysteem'. Dit is alleen gebruikelijk als je een buro inschakeld die bekijkt of je voor een visum in aanmerking kunt komen.

Nogmaals, heb je ECHT een officiele brief gekregen van Kentucky Consular Center uit de USA met datum van afspraak om op het Consulaat in Amsterdam te komen? Dus niet van een een of ander Nederlands bemiddelingsburo?

Je moet dan allang door de molen gehaald zijn en goedbevonden, anders stuurt KCC je geen brief en laten ze je ook niet medisch keuren.

Er moet iets anders aan de hand zijn geweest denk ik...
#45 - 03-10-2005, 16:31 uur
« Laatst bewerkt op: 03-10-2005, 16:36 uur door Chiefram »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15