Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Vraag over 2012 DV Lottery

Discussie gestart

RudyUSA

Hallo ik ben Rudy,

Ik heb me op 1 november ingeschreven voor 2012 DV Lottery  ;D
Maar heb nog een paar vragen hierover :-\

Moet je een vermogen hebben? want dat heb ik namelijk niet.   :'(
Heb ook gelezen dat je een adres in amerika moet hebben, maar ik heb daar geen familie of vrienden  wonen  :'( 

Maak ik nog wel een kans om een Greencard te krijgen, mocht ik wel die witte envelop krijgen?

Wie kan mij helpen.

Alvast bedankt.

Grt Rudy
#1 - 02-11-2010, 01:19 uur

Johan

Oke antwoord op je vragen:

Je moet zoveel vermogen hebben als nodig is om een bepaalde periode door te komen, als je uiteindelijk het geluk hebt de greencard te verkrijgen. Hoeveel dit precies is staat niet vast. De consul moet tijdens het interview het idee hebben dat jij het wel gaat redden in Amerika en je moet zeker de eerste 3 tot 6 maanden financieel onafhankelijk kunnen zijn. ik neem altijd als norm 10.000 euro.

Let op: dat is de norm met betrekking tot wat de consul wellicht ongeveer van je verwacht. De grote vraag aan jou is, heb je de juiste papieren om snel aan de bak te kunnen als je eenmaal mag vertrekken. Heb je genoeg geld om een autootje te kopen, want de kans dat je kunt lenen is niet onmogelijk maar wel erg klein. Heb je geld om daadwerkelijk te vertrekken uit Nederland? Etc.

Groot voordeel is, je hebt nog even dus kunt hard gaan sparen ;-)

Daarnaast wat betreft het adres: ja die moet je hebben! Als je er geen hebt gaat het feest niet door. Blijf maar rustig, het hoeft pas als je in de tweede ronde komt en dus jezelf kunt gaan voorbereiden voor het interview. Als het zover is neem je gewoon even contact met mij op. Ik kan je aan een USA adres helpen!
#2 - 02-11-2010, 02:51 uur

RudyUSA

Hallo Johan,

Nog bedankt voor je antwoord op mijn vragen en erg bedankt voor je aanbod.
Ik vind het echt supper van je dat je me aan een adres in de USA wil helpen.
Heb nu dus 1 zorg minder om wakker van te liggen, maar ik bekijk het positief want,
gisteren kende ik nog niemand in de USA en vandaag kreeg ik van jou te horen mocht het
zover komen je me aan een adres kunt helpen. Dit geeft mij een flinke zet en energie om verder te gaan.

Nu flink sparen voor het geld en laat die Grote Witte envelop maar komen.

Als ik ooit iets voor je terug kan doen laat het me dan weten.

Met vriendelijke groet,

Rudy
#3 - 02-11-2010, 13:52 uur

MissFluffy

Dit jaar worden er geen mail meer verstuurd naar huis voor de winnaars van de greencardlottery .Je zal vanaf mei zelf moeten controleren op de site of je gewonnen hebt .
#4 - 02-11-2010, 14:24 uur

RudyUSA

Hallo MissFluffy,

Ja dat klopt heb die pagina waar mijn Confirmation Number op staat uitgeprint.
Daarin staat ook de site op waar ik mijn nummer kan invoeren, dit kan pas tussen mei en juni van volgend jaar.
Bedankt voor de informatie.

Grt Rudy
#5 - 02-11-2010, 14:42 uur

MissFluffy

Graag gedaan en nu die papieren mooi wegleggen en zeker niet weggooien  ;) .Veel succes trouwens !
#6 - 02-11-2010, 16:50 uur

RudyUSA

Dankje, nee die brief bewaar ik goed en gooi die zeker niet weg.
En heb die nummer overal opgeslagen waar ik kon, ken het nummer al bijna uit mijn hoofd ;D :D

Grt Rudy
#7 - 02-11-2010, 17:15 uur

Johan

Nog bedankt voor je antwoord op mijn vragen en erg bedankt voor je aanbod.
Ik vind het echt supper van je dat je me aan een adres in de USA wil helpen.
Heb nu dus 1 zorg minder om wakker van te liggen, maar ik bekijk het positief want,
gisteren kende ik nog niemand in de USA en vandaag kreeg ik van jou te horen mocht het
zover komen je me aan een adres kunt helpen. Dit geeft mij een flinke zet en energie om verder te gaan.
Nu flink sparen voor het geld en laat die Grote Witte envelop maar komen.
Als ik ooit iets voor je terug kan doen laat het me dan weten.

Graag gedaan, en geloof me dat adres in de US is wel het minste waar je jezelf druk over hoeft te maken ;-) Zo gepiept! Nu hopen dat je erdoor komt. En inderdaad terecht merkt Miss Fluffy op dat je geen enveloppe meer binnenkrijgt maar zelf moet checken (online) of je erdoor bent gekomen. Desalniettemin heb je vanaf dat moment een US adres nodig.

Lees mijn verhaal eens op onze website! Wellicht steek je er wat van op. Extra info kan nooit geen kwaad!
#8 - 03-11-2010, 04:35 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15