Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

vraagje dv-2006

Discussie gestart

heivalido

Onze fotograaf heeft gewoon de foto`s speciaal gemaakt naar de eisen die op de documenten staan. Geen enkel probleem.  :D
#46 - 13-10-2004, 22:57 uur

roonlimburg

De fotograaf waar wij onze pasfoto's hebben laten maken heeft gewone portret foto's van ons gemaakt en deze gebruikt om pasfoto's op maat te laten maken.



Dus waarschijnlijk aan de onderkant een stukje eraf?
De fotograaf waar ik altijd ga heeft de eerste keer gewoon netjes met de digitale camera een foto van 5cm x 5cm gemaakt, en vorig jaar een foto met die nieuwe afmetingen, landscape dus.
Ik denk dat ik voor DV2006 maar gewoon weer de vierkante pasfoto's laat maken en die rechtstreeks om cd-rom laat zetten, ik neem aan dat de foto niet eerst afgedrukt hoeft te worden en dan weer ingescant zolang het maar aan de voorwaarden van afmeting en het maximaal aantal bits voldoet.
#47 - 14-10-2004, 15:04 uur

enny

Als de foto's niet aan hun qualificaties voldoen dan zeggen ze je dat en dan kan je ze nog een keer sturen.
Wij hebben gewone pasfoto's bij de fotograaf laten maken, en mijn zoon heeft ze gescant en opgestuurd zodanig dat het  aan de voorwaarden van afmeting en het  maximaal aantal bits voldeed.
#48 - 15-10-2004, 02:08 uur
« Laatst bewerkt op: 15-10-2004, 02:09 uur door enny »

roonlimburg

Als de foto's niet aan hun qualificaties voldoen dan zeggen ze je dat en dan kan je ze nog een keer sturen.
Wij hebben gewone pasfoto's bij de fotograaf laten maken, en mijn zoon heeft ze gescant en opgestuurd zodanig dat het  aan de voorwaarden van afmeting en het  maximaal aantal bits voldeed.

Klopt, op de speciale website waar je je moet aanmelden zit ook een speciaal programmaatje gekoppelt waar je je foto eerst kan testen. Maar het nadeel is dat alleen getest wordt op formaat en bits, maar niet op de inhoud van de foto.
Wanneer je bijvoorbeeld een pasfoto op Nederlands formaat in de breedte zou uitstrekken naar Amerikaans formaat en dus ook een wat breder hoofd krijgt dan wordt die foto bij de aanmelding geaccepteerd, naderhand zou het echter alsnog afgekeurt kunnen worden. Dat geldt ook wanneer je een verkeerde achtergrond of hoofdversierselen hebt op de foto. Het is dus zaak om je goed aan de instructies te houden, niet alleen betreffende het formaat maar ook alle andere instructies. Wanneer je aanmelding wordt afgekeurt doordat de inhoud van de foto fout is zal je het nooit te weten komen.
#49 - 15-10-2004, 14:24 uur

heivalido

Als je echt geen risico`s wilt lopen, dan betaal je wat meer en ga je naar een grotere fotozaak zoals bv Combifoto, als je daar de eisen aantoont dan maken zij perfecte foto`s op de gewenste maat, en later kan je ze nog gewoon bij laten maken (hebben wij ook gedaan omdat ze bij het interview om 2 foto `s vroegen ipv de aangegeven 1) Bij de electronische aanmelding moet je wel goed opletten als je de foto`s scanned. dat ze wel als juist bestand in het juiste formaat gestuurd worden. Later moet je de originele foto`s (mocht je geselecteerd worden), alsnog opsturen naar Kentucky en dan hebben ze alsnog de juiste formaten. Zorg in ieder geval dat je voldoende foto`s op voorraad hebt, je gaat ze zowel bij de keuring als bij het interview nog nodig hebben.
#50 - 16-10-2004, 11:59 uur
« Laatst bewerkt op: 16-10-2004, 12:00 uur door heivalido »

visuar

heivalido,

Begrijp ik goed uit jouw tekst dat je als je door mag de originele foto moet opsturen? Hoe gaat dit dan met foto's die je digitaal maakt of laat maken? Die zou je kunnen laten afdrukken, maar dat is dan een normale foto natuurlijk (als je de foto zelf hebt genomen, voordat je hem dus hebt ge-cropped). Chiefram, hoe hebben jullie dat gedaan (als ik het goed gelezen heb, hebben jullie de foto's digitaal laten maken?)?

Bedankt voor de info!
#51 - 13-12-2004, 11:11 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

enny

Hoi Visuar,
als je door mag, moet je nieuwe foto's opsturen, en die zijn niet digitaal. Alleen de eerste stap is over het internet daarna gaat alles met papieren. Als je een beetje verstand van digitale foto's hebt kan je ze zelf opsturen. De officiele site van de DV lottery verteld je of ze aan de specificaties voldoen. Wij hebben het zelf gedaan en alles was goed. Met jou knowledge.......
#52 - 13-12-2004, 14:12 uur

visuar

Je mag wel Rob zeggen hoor :D

Bedankt voor je antwoord. Je mag dus in de verschillende fases verschillende foto's gebruiken. Dat is mooi. Ik kan zelf namelijk prima een digitale foto regelen en dan gebruik ik die voor de eerste aanvraag. Mocht ik wonder boven wonder uitgeloot worden (haha) dan kan ik dan dus de juiste "analoge/echte" foto's laten maken. Mooi!

Dankje Enny!
#53 - 13-12-2004, 14:28 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

heivalido

Je mag wel Rob zeggen hoor :D

Bedankt voor je antwoord. Je mag dus in de verschillende fases verschillende foto's gebruiken. Dat is mooi. Ik kan zelf namelijk prima een digitale foto regelen en dan gebruik ik die voor de eerste aanvraag. Mocht ik wonder boven wonder uitgeloot worden (haha) dan kan ik dan dus de juiste "analoge/echte" foto's laten maken. Mooi!

Dankje Enny!

Wij hebben de foto's ook pas analoog laten maken nadat we geselecteerd waren.
#54 - 19-12-2004, 01:46 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15