Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

moet je visa hebben om in US een bedrijf te beginnen(met usa partner)

Discussie gestart

stefanrombouts23

Ik heb 2 ideeen, de eerste is een rent finders bedrijf. Wij hebben een vriend die daar al een aantal jaar in werkt, en denken erover om iets voor onszelf te beginnen. De bestaande bedrijven zijn nogal ouderwets. en het andere bedrijfje wat wellicht een idee is boatmanagement. dat doe ik nu en dat is erg winstgevend. En ik heb nu begrepen dat ik wel een bedrijf kan opstarten, alleen mag ik er niet in werken. dat doen we dan wel achter de schermen.
#16 - 17-11-2004, 16:01 uur

Hans PBBI

Je beseft toch wel dat je dan illegaal aan het werk bent, met kans op deportatie?
Het enige wat ik je dan kan wensen is veel succes en hopelijk loop je niet tegen de lamp. Zorg er in ieder geval voor dat je vanuit het buitenland bij je bankrekening kunt komen, voor het geval dat je niet meer toegelaten wordt.
#17 - 17-11-2004, 16:51 uur

gary787

Het klinkt niet erg handig wat je aan het doen bent, Stefan.
Jouw visum is een zg. non-immigrant visa wat je uitsluitend recht geeft om de USA te bezoeken. Je mag er maximaal 183 dagen per jaar mee in de USA zijn en absoluut niet werken.

Als je wilt blijven heb je onder meer de volgende mogelijkheden:
  • probeer  een E2 visa  te bemachtigen
  • doe mee aan een greencard loterij
  • trouw met je vriendin en vraag op basis van je huwelijk een green card aan
Als je gecontroleerd wordt door de immigratiedienst loop je nu de kans uitgezet te worden en kan de toegang tot de USA je voor 10 worden ontzegd..
#18 - 27-11-2004, 17:47 uur

Chiefram

Ik denk dat ik in Amerika een Nederlands-Amerikaans huwelijksburo ga beginnen... Uiteraard wel tegen redelijke vergoeding, zodat mijn kostje gedekt is in de States! LOL!

 ;D
#19 - 27-11-2004, 21:51 uur
« Laatst bewerkt op: 27-11-2004, 21:52 uur door Chiefram »

Hans PBBI

Hoi Chief,
Ik begrijp dat je deze week vertrekt en nooit meer naar Tiel zult gaan ;D . Ik wens je veel succes in het nieuwe land, je hebt in ieder geval de dollar koers al mee.
Je zult ons beslist laten weten via dit forum hoe het met jullie gaat.
Take care.
Hans
#20 - 29-11-2004, 11:24 uur

Chiefram

Nee, ik heb geen plannen om de komende tijd naar Tiel af te reizen, hihi...

Het bevalt me hier overigens fantastisch, ook al kan ik niet wachten om zometeen een andere staat aan te doen.
#21 - 06-12-2004, 19:43 uur

eb(Ed)

Je kunt overigens wel een bedrijf starten in de VS, je kunt er alleen niet gaan werken zonder visum. Als je me laat weten wat precies je plannen zijn kan ik wel eens kijken of een E2 mogelijk is. Maar zoals gezegd, je MOET meerderheids aandeelhouder zijn, dus minimaal 51% en willen je eventuele partners dit wel.


Welke bedrijfsvormen zijn dan intresant voor iemand uit nederland en wat zijn de gemiddelde kosten voor het opzetten ( starten ) exploitatie
nog niet meegerekend?
#22 - 12-12-2004, 22:10 uur

PBBI

Wat bedoel je met bedrijfsvormen, type bedrijf of de rechtsvorm zoals BV, NV ?
Hier zijn zoals in Nederland ook diverse rechtsvormen en welke het beste is is afhankelijk van het soort bedrijf etc. Eigenlijk net als hier.
Gemiddelde kosten, kan ik ook geen zinnig antwoord op geven als ik niet weet wat de bedoeling is.  Alleen een Corp. of LLC opzetten zonder verdere bedrijfsvoering ??
Als dit de bedoeling is start dan een Delaware corp.
#23 - 13-12-2004, 16:43 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15