Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

vraagje dv-2006

Discussie gestart

tornedoo

hallo ik ben een jongen van 18 jaar ik had een vraagje

ik had gehoord dat als je kinderen onder 21 dat je ze mee moet opschrijven zeg maar op het formulier online bv,maar als mijn ouders medoen en ze noteren mij mee en mijn zusje kan ik dan zelf ook meedoen alleen op een eigen entry, of wordt ik dan discqualifaid?
want ik heb gehoord als je meerdere keren entrys invult wordt je discualifaid of geldt dat niet als mijn ouders mij opschrijven als tweede keer? en dat dat het alleen geld als ik myself twee keer medoe? en kan mijn vader die getrouwd is met men moeder getrouwd is meedoen en mijn moeder ook? want ik begrijp het evn niet of moet gewoon mijn vader alleen meedoen en ons allemaal noteren en wij niet medoen? want het gaat namelijk om miij ik wil medoen en ik denk dat als mijn ouders beide medoen dat ik meer kansen heb.

Bedankt en ik hoop op een reactie
#1 - 27-09-2004, 23:19 uur

peperzout

hallo toornedo

nou volgens mij is het zo dat je onder de 21 zelf geen aanvraag kan doen

maar je pa en je ma kunnen dus welk onafhankelijk van elkaar een aanvraag indien en dan moeten ze jou en je zusje beiden vermelden he dus dan hebben ze twee kansen he als ze getrouwd zijn dat neem ik tenminste aan  en ook wij hebben net als heivalido gewoown op de government site aangevraagd en ook de eerste keer gelijk al ingeloot maar wij zijn nog niet zo ver dat we voor een intervieuw  uitgenodigd zijn he
maar we blijven hopen want ons nummer is ergens in de 28000  dus kan voor ons nog wel een poossje duren he maar goed anders weer opnieuw insturen he
tussen 1 november en 30 november

en dat kost verder helemaal niks hoor  en je krijgt als je het via die site aanvraagt persoonlijk bericht op je huisadres hoor en niet via email

diegene die het via email thuis krijgen doen het vaak via een buro

hoop dat je hier wat aan hebt  en anders vragen staat vrij he en je krijg bijna op alles antwoord hier op dit forum




#2 - 28-09-2004, 00:00 uur
« Laatst bewerkt op: 28-09-2004, 00:09 uur door peperzout »

Sbull

Als ik je vraag goed lees is het niet zo dat je ouders willen gaan!!! maar dat jij alleen wilt gaan maar door het meedoen van je ouders meer kans wilt maken.

Als dat zo is dan heb je pech want als een van je ouders wint zullen jullie allen moeten gaan en het is niet zo dat jij dan alleen kan gaan.

#3 - 28-09-2004, 00:04 uur

Chiefram

Sbull heeft helemaal gelijk...  ;)

Stel... neem een gezin dat bestaat uit de volgende personen:
- vader
- moeder
- zoon (18 jaar)
- dochter (21 jaar)

Als de vader en moeder naar Amerika willen emigreren, dan kunnen ze beiden separaat meedoen met de DV loterij. Dus zowel vader als moeder dienen een eigen aanvraag in, waardoor de kansen om getrokken te worden 2x zo hoog liggen.

Op het formulier dat de vader invult, geeft hij naast zijn eigen naam ook de naam van zijn vrouw op en van zijn 18-jarige zoon.

Mocht de vader getrokken worden, dan mogen zijn vrouw en zoon dus mee naar Amerika en krijgen alleen een eigen Green Card.

Dit geldt ook voor de moeder. Die geeft naast haar eigen naam ook de naam van haar man en 18-jarige zoon op. Mocht de moeder getrokken worden, dan mag zij ook haar man en zoon meenemen naar Amerika.

Daarnaast mag de 18-jarige zoon ook zelf met de DV loterij meedoen, echter deze heeft niet de mogelijk zijn vader en/of moeder op te geven. Zou de zoon getrokken worden en NIET een van de ouders, dan mag de zoon naar Amerika en krijgt een Green Card, maar de rest van de familie blijft achter.

Stel dus dat zowel de vader, moeder en 18-jarige zoon elk appart met de DV loterij meedoen, en bijvoorbeeld alleen de vader komt als winnaar uit de bus, dan is de vader de hoofd-applicant, dus de hoofd-aanvrager en mogen de rest van de gezinsleden (moeder en zoon) met hem mee-reizen.

Het is dus niet zo dat (ook al heb je je immigrant visa via het consulaat in Amsterdam al binnen), dat de vader thuis kan blijven en dat de zoon alleen gaat, ook al heeft deze een Immigrant Visa in zijn paspoort. De vader zal op zijn minst met de zoon mee moeten reizen/emigreren naar Amerika, omdat deze de hoofd-applicant is.

Wat die 21 jarige dochter betreft: jammer voor haar, die zal ten alle tijden zelf met de DV loterij mee moeten doen, omdat 21 jaar als een zelfstandig volwassene wordt gezien en die heeft geen mogelijkheid om met de ouders mee te reizen of mee te doen.

Duidelijk zo?  ;)
#4 - 28-09-2004, 13:00 uur

Sbull

Bedankt voor de super uitleg Chiefram. :D
#5 - 28-09-2004, 13:13 uur

tornedoo

super chiefram! dus ik wordt niet gesdicwaliceerd als beide mijn ouders of een ouder mij noteerd en ik zelf meedoe.oke!
dan heb ik nog een andere vraag:

wie twee keer meedoet wordt discqualified:

ik en mijn vader hebben dezelfde voornaam en dus ook achternaam?
wat nu? gaan ze denken dat we een persoon zijn?
of moeten we onze (verschillende) middle names noteren en dat het dan verschillend uitziet? en trouwens op het paspoort staat geen middle name dus als we onze namen zoals het paspoort opschrijven hebben we allebei dezelfde namen, dus wat moet ik doen?
#6 - 28-09-2004, 15:35 uur

tornedoo

en trouwens het is waar dat alleen ik wil gaan!
maar mijn ouders kunnen toch gewoon meegaan naar amerika en dan weer naar nederland tot ze bericht krijgen voor een green card?
en als ik men green card krijg gaan ze helemaal terug naar nederland toch?
(ik ga der helemaal uit van dat ik win  ;D) haha, nee hoor?

trouwens cheifram en de andere gellukige gingen jullie er van uit dat jullie konden of zouden winnen?
#7 - 28-09-2004, 15:39 uur

roonlimburg

super chiefram! dus ik wordt niet gesdicwaliceerd als beide mijn ouders of een ouder mij noteerd en ik zelf meedoe.oke!
dan heb ik nog een andere vraag:

wie twee keer meedoet wordt discqualified:

ik en mijn vader hebben dezelfde voornaam en dus ook achternaam?
wat nu? gaan ze denken dat we een persoon zijn?
of moeten we onze (verschillende) middle names noteren en dat het dan verschillend uitziet? en trouwens op het paspoort staat geen middle name dus als we onze namen zoals het paspoort opschrijven hebben we allebei dezelfde namen, dus wat moet ik doen?


Er zijn veel mensen die dezelfde naam hebben, daarom wordt ook je geboortedatum, geboorteplaats en foto gevraagd. Je moet de naam opgeven die op je paspoort staat, dus geen middlename op je paspoort dan ook geen middlename vermelden.
#8 - 28-09-2004, 16:22 uur

roonlimburg

en trouwens het is waar dat alleen ik wil gaan!
maar mijn ouders kunnen toch gewoon meegaan naar amerika en dan weer naar nederland tot ze bericht krijgen voor een green card?
en als ik men green card krijg gaan ze helemaal terug naar nederland toch?
(ik ga der helemaal uit van dat ik win  ;D) haha, nee hoor?

trouwens cheifram en de andere gellukige gingen jullie er van uit dat jullie konden of zouden winnen?

Klinkt logisch, maar zo makkelijk zal het niet gaan, wanneer je ouders langer dan 1 jaar buiten de VS blijven en er een vermoeden bestaat dat zij zich niet in de VS willen vestigen zullen ze hun Greencard weer moeten inleveren, de kans is groot dat jij je kaart dan ook zal moeten inleveren. Vergeet niet dat je in de VS pas met 21 als volwassene wordt beschouwt.
#9 - 28-09-2004, 16:25 uur

roonlimburg

en trouwens het is waar dat alleen ik wil gaan!
maar mijn ouders kunnen toch gewoon meegaan naar amerika en dan weer naar nederland tot ze bericht krijgen voor een green card?
en als ik men green card krijg gaan ze helemaal terug naar nederland toch?
(ik ga der helemaal uit van dat ik win  ;D) haha, nee hoor?

trouwens cheifram en de andere gellukige gingen jullie er van uit dat jullie konden of zouden winnen?

Sommige mensen hebben meer geluk dan anderen, de kans om uitgekozen te worden lijkt soms groter dan het in werkelijkheid is. Vergeet niet dat er ieder jaar ongeveer 10 miljoen aanmeldingen zijn, maar dat er maar 50.000 werkelijk een Greencard krijgen.
Daarbij komt nog dat wanneer je uitgekozen wordt je ook nog aan bepaalde voorwaarden moet voldoen. Je moet minimaal een opleiding hebben op highschool niveau en je moet kunnen bewijzen dat je genoeg geld hebt om jezelf een tijd te kunnen onderhouden in de VS, hiervoor in de plaats kan je ook een sponsor zoeken die citizen of permanent resident van de VS. Die persoon moet dan wel genoeg verdienen om jou te kunnen sponsoren.
#10 - 28-09-2004, 16:33 uur

Chiefram

Inderaad, alles wat Roonlimburg zegt is juist, bij deze dus je antwoord!  :D

Maar als je zelf wilt gaan, dan zou ik gewoon zelf met de aankomende DV-Lotery meedoen en je ouders erbuiten laten. Ik kan me niet voorstellen dat die willen winnen, een Green Card aanvragen in de US, weer terug vliegen na een bepaalde tijd om vervolgens weer alles opnieuw in Nederland te gaan opbouwen.

Gewoon zelf meedoen, dan maak je echt wel een redelijke kans hoor! Er worden jaarlijks zo tussen de 90 en 130 Nederlanders getrokken alszijnde gelukkige winnaars, dus... ge hebt goede kans!
#11 - 28-09-2004, 18:28 uur
« Laatst bewerkt op: 28-09-2004, 18:29 uur door Chiefram »

heivalido

alleen op dit forum zijn al meerdere winnaars bekend (in ieder geval 3  ;) )
#12 - 28-09-2004, 20:26 uur

tornedoo

het gaat er niet om of ze willen ik bedoel als en van hun wint kunnen ze gewoon alle prceduren volgen en als we eindelijk in america zijn dan komen ze het land wer om de twe of drie maanden terug thats all tot ze de green card hebben en dan komen ze om de drie maanden terug thats it! want als je greencard hebt mag je 6 maanden buiten america blijven..maar ja je hebt gelijk,het beste is om zelf me te doen natuurlijk.
#13 - 28-09-2004, 20:29 uur

schorpioenvrouw

Sorry dat ik het zeg, maar volgens mij is lezen niet je sterkste kant.
Men probeert al een paar keer je iets duidelijk te maken, maar je schijnt het niet te willen lezen of je snapt het gewoonweg niet.
#14 - 28-09-2004, 21:27 uur

tornedoo

wat probeert men mij duidelijk te maken dan?
#15 - 28-09-2004, 22:10 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15