Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Vragen Omtrent Verhuizing

Discussie gestart

persianBrit

Beste Forumleden,

Onlangs ben ik opnieuw geïnteresseerd geraakt in het bekijken van mogelijkheden m.b.t. een eventuele verhuizing naar de VS. Het is momenteel allemaal erg tentatief en de plannen (in hoeverre je van een plan kunt spreken in dit stadium) zijn erg pril. Echter, ik was simpelweg benieuwd naar jullie bevindingen en hopelijk antwoorden op de volgende vragen.

1. Ik ben momenteel 30, werkzaam als docent Engels en in het bezit van twee MA diploma's. In hoeverre kun je als docent Engels aan de slag in de VS? Hier in NL is dat nooit een heikel punt geweest maar ik kan me indenken dat dat in de VS waar voertaal gewoon Engels is een probleem is.

2. Ik heb momenteel een salaris boven 2000 per maand. In hoeverre is docentschap in de VS (als docent Engels) een mogelijkheid? Ik heb hier in NL college gegeven op een HBO/werk momenteel op een middelbare school. Is  er in de VS iets als een HBO-school waar je met oudere studenten werkt ? Ik heb het hier niet over een universiteit (want daar moet je hier in ieder geval een PhD voor hebben en volgens mij is dat in de VS niet anders).

Ik heb me er nog niet genoeg in verdiept en plannen zijn in dit stadium erg pril maar ik zou jullie input erg op prijs stellen!

Bij voorbaat dank




#1 - 15-03-2016, 14:18 uur
« Laatst bewerkt op: 15-03-2016, 14:26 uur door persianBrit »

Terpies

Ik wil je niet alle hoop ontnemen, maar zoals je in onderstaande cartoon kunt zien, denk ik dat je op dit moment weinig kans maakt als je geen job offer hebt. Volg het draadje maar eens in deze cartoon:

http://reason.com/assets/db/07cf533ddb1d06350cf1ddb5942ef5ad.jpg

De mogelijkheden die je dan resteren zijn:

1. Meedoen aan de DV lottery en hopen dat je wint
2. Een Amerikaans staatsburger trouwen, die je kan sponsoren. Dan ben je in ieder geval in de USA. Wat overigens nog niet gelijk betekent dat je ook mag gaan werken.....
#2 - 15-03-2016, 21:24 uur

Jez

De vraag is volgens mij niet hoe Persianbrit aan een visum kan komen, maar of iemand met zijn opleiding, achtergrond en werkervaring in de US aan werk kan komen. Misschien heeft hij wel een huwelijksaanzoek op zak en overweegt hij nu de "overlevingskansen" in Amerika  ;)
#3 - 15-03-2016, 21:40 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Terpies

De vraag is volgens mij niet hoe Persianbrit aan een visum kan komen, maar of iemand met zijn opleiding, achtergrond en werkervaring in de US aan werk kan komen. Misschien heeft hij wel een huwelijksaanzoek op zak en overweegt hij nu de "overlevingskansen" in Amerika  ;)

Gebaseerd op wat hij nu vertelt en wat het schema laat zien blijkt dat je geen kans hebt als je wel skills maar geen job offer hebt (volg het schema maar in de cartoon)....

Als hij eventueel andere informatie heeft die hij nu niet vermeldt kan dat ik natuurlijk niet weten.

Gebaseerd op de informatie in de post van @persianBrit  is er weinig kans om in de US aan de slag te gaan.....
#4 - 15-03-2016, 21:50 uur

Pieter79

Genoeg vacatures voor English teachers op Monsterboard hier in de VS.
Loon is afhankelijk van leeftijd en waar je aan de slag gaat (cost of living is verschillend in VS), maar ik vind veel tussen de 40k-55k per jaar. Teachers hebben altijd (?) een goed secundair packet dus met verzekeringen etc zou het wel goed moeten zitten.

Heb je mogelijkheden om te emigreren?
#5 - 15-03-2016, 22:08 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

bgroeneveld

Ik ben leraar Engels geweest op een middelbare school in Nederland. Met een universitaire graad (drs. indertijd) en met een eerstegraads bevoegdheid. Maar om voor de klas te mogen in de VS had ik eerst nog twee jaar naa de universiteit gemoeten om een Amerikaanse onderwijsbevoegdheid te halen.

Dat geldt in ieder geval voor openbare scholen, misschien niet voor prievescholen. Er zijn inderdaad genoeg vacatures om Engels te geven, maar verkijk je niet: je moet Amerikaans Engels geven en veel vactures zijn in minder geliefde buurten in steden en ergens in afgelegen streken in de VS.

Maar als je het er voor over hebt en een mogelijkheid kan vinden voor een verblijfsvergunning in de VS, waarom niet.
#6 - 15-03-2016, 23:05 uur

Ikbenwalter

Vergeet ook niet  dat anerikaanse leraren regenwoordig gescreend (moeten) worden middels een background check.

Walter.
#7 - 20-03-2016, 19:34 uur

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15