Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Vriendin zwanger geen verzekering

Discussie gestart

coulthard

Hello,

om maar meteen met de deur in huis te vallen; mijn verloofde en ik zijn erg onverwacht zwanger geraakt en zijn ook lichtelijk in paniek. Dit is de situatie. Zij woont in LA, ik in NL. We waren van plan om in NL te trouwen en dan voor mij een visum aan te vragen om daarnaartoe te gaan. Zij heeft geen ziektekostenverzekering en omdat ze 44 jaar is, is ze bang voor complicaties. Onze financiele situatie is ook niet echt toereikend. Is het mogelijk voor haar om naar NL te komen voor de zwangerschap (en ook meteen te trouwen), op mijn verzekering (CZ) behandeling te krijgen zonder verblijfsvergunning (en inburgeringscursus)? Het is de bedoeling dat ze dan weer teruggaat naar LA, zodat ik haar later achterna kan komen met een greencard. Bij voorbaat enorm bedankt.

 
#1 - 03-06-2012, 02:51 uur
‘Without a song, the day would never end; without a song, a man ain’t got a friend; without a song, the road would never bend - without a song.' So I keep singing a song. Goodnight. Thank you.”

Yessica

Je kunt niet zo maar trouwen, je zult eerst door de M46 procedure heen moeten. Dat alleen kan al een paar maanden duren. Kijk eens op de site van de IND, daar staat de klantdienstwijzer en kun Je eenvoudig zien wat er allemaal moet gebeuren. http://www.indklantdienstwijzer.nl/Default.aspx?jse=1  Kies voor 'ik wil iemand naar Nederland halen' en je krijgt een duidelijke opsomming wat te doen. Ik denk dat het lastig kan worden. Hoe lang is ze al zwanger? Want veel maatschappijen willen hoogzwangere vrouwen niet aan boord en vanaf 5 maanden neemt de kans op complicaties toe bij een vliegreis.

Jij moet ook garant kunnen staan en aan bepaalde inkomenseis moeten voldoen. Tevens moet je een vast contract hebben. Ook moet zij bepaalde documenten gelagaliseerd hebben voor de aanvraag. Vertalen hoeft volgens mij niet, Engels mag.

Schrik niet van de kosten van een verblijfsvergunning, die kunnen aardig in de papieren lopen.

Heel veel succes en sterkte!
#2 - 03-06-2012, 07:52 uur



bgroeneveld

Laat haar contact opnemen met Planned Parenthood, die weten wat er in LA allemaal mogelijk is en welke wegen er zijn om niet meteen failliet te gaan aan een kind.

En nee, Planned Parenthood is GEEN abortusorganisatie. Het overgrote deel van hun werk is vrouwen begeleiden bij het krijgen van kinderen en zorgen dat alles zo goed mogelijk verloopt. Abortus komt alleen ter sprake als daar reden voor is of als de vrouw dat wil.


#3 - 03-06-2012, 14:21 uur

coulthard

Hoi Yessica en bgroeneveld,

enorm bedankt, dat helpt in ieder geval. Ik zal contact opnemen met de IND en ook CZ in het geval we besluiten dat ze hiernaartoe komt. Qua inkomen zit het wel redelijk goed, zal krap worden, maar heb iig een vast contract. Ik had inderdaad wel gehoord van Planned Parenthood, moeten die optie ook maar nalopen, kijken wat zij wil. Ze laat zich vandaag testen in een free clinic, weten niet precies hoe lang ze al zwanger is nl. Nogmaals bedankt, en mochten er nog meer tips komen, van harte welkom.

gr Coulthard

#4 - 04-06-2012, 12:59 uur
‘Without a song, the day would never end; without a song, a man ain’t got a friend; without a song, the road would never bend - without a song.' So I keep singing a song. Goodnight. Thank you.”

Johan

Natuurlijk gaat de CZ haar medische kosten niet betalen, ze is immers niet verzekerd bij de CZ en de CZ is ook gewoon een bedrijf wat winst moet maken. Je beste optie is de organisatie genoemd door Benno!
#5 - 05-06-2012, 13:45 uur

ned in MO

Als alles normaal gaat kost het zo'n 15kNog wel te behapstukken. Minder wordt het als complicaties zijn.
#6 - 12-06-2012, 06:00 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

coulthard

Hallo,

zal nog even een update geven, mijn excuses, beetje laat, maar in ieder geval bedankt voor alle reacties; uit zwangerschapstesten uit de winkel bleek dat we zwanger waren, na een bezoekje in een free clinic bleek het te gaan om een false pregnancy. Aan de ene kant gelukkig, maar toch ook ergens een beetje teleurgesteld. Nu gaan we gewoon verder met ons huwelijk in NL, en visumaanvraag voor mij om daarnaartoe te gaan....

gr Paul
#7 - 13-08-2012, 15:10 uur
‘Without a song, the day would never end; without a song, a man ain’t got a friend; without a song, the road would never bend - without a song.' So I keep singing a song. Goodnight. Thank you.”

Karina

Hi Coulthard,

Toevallig vroeg ik mij van de week af hoe het met jullie zou gaan. Ik vond het een beetje brutaal om er naar te vragen. Dus ik ben blij met je update. Ik kan mij voorstellen dat jullie 'mixed emotions' hierover hebben. Hoewel het niet gepland was en niet echt praktisch was het bij jullie toch wel welkom. Nou wie weet wat de toekomst brengt.  Heel veel geluk samen!
#8 - 13-08-2012, 19:28 uur

Pieter79

Ik zou zeggen dat het goed nieuws is. Om heel eerlijk te zijn denk ik dat je met de emigratie nog genoeg beren op de weg tegenkomt (ook qua kosten gaat het toch om redelijke bedragen), en om in die tussentijd alleen een kind op te voeden met alle kosten die het met zich mee brengt voorzie ik nogal een behoorlijke stress situatie. Ik heb geen idee hoe oud jullie zijn en/of zij werk heeft of niet maar ik denk dat het belangrijk is om stap voor stap door het proces van emigreren, werk vinden en kind(eren) te gaan.

De kosten voor een 'normale' onbezorgde bevalling in rural midwest zijn grofweg een kleine 10k, met een C-section loopt het al snel op van 15k tot 35k. Vrienden van ons hadden complicaties met de kleine (die nu overigens gezond is) waardoor hij met spoed naar een ander ziekenhuis moest. Kosten waren bijna 100k. Dit zijn geen zaken om licht over te denken, ik zou dit erg veel geld vinden. Je zou er onderhand een 30-jarige lening voor af moeten sluiten om terug te betalen.

Leer uit deze ervaring en denk erg goed na over gevolgen. Wie weet krijgen jullie een kleine en gaat er iets mis met je emigratieaanvraag...

Succes en geluk gewenst om je dromen te zien uitkomen!!

Gr. Pieter
#9 - 14-08-2012, 02:37 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

coulthard

Dank jullie voor de lieve reacties. Ja was inderdaad mixed feelings, dat hebben we allebei wel, maar ik zag het stresslevel ook al omhoog schieten, het is al lastig zat om bij elkaar te komen. Dat zijn trouwens ook behoorlijke bedragen die je noemt Pieter, wat dat betreft wel een opluchting. Qua werk was het ook niet makkelijk, ze werkt zoals zoveel acteurs als serveerster in een restaurant in hartje Hollywood. Zal eens wat meer info geven over onze situatie; zij is stand up comedian/acteur/ voice over, 44 jaar, geboren en getogen in L.A. Ik ben Declarant (transport), 36 jaar en kom uit Eindhoven. Tijdens mijn laatste verblijf daar in mei heb ik de stoute schoenen aangetrokken en gesolliciteerd op online vacatures. Daarbij heb ik zeer positieve reacties gekregen, en heb ik zelf het idee dat het er puur op hing dat ik geen werkvisum had. Mijn beroep is nogal zeldzaam en ongeveer hetzelfde over heel de wereld (alleen de wet/regelgeving is anders). Ik heb 10 jaar ervaring bij Fedex, wat voor Amerikanen als muziek in de oren klinkt. We zijn van plan om in NL te trouwen en dan voor mij de greencard aan te vragen als zij weer terug is.

ps @Karina, vragen kan en mag altijd hoor, ben alleen niet zo vaak te vinden op dit forum lol
#10 - 15-08-2012, 11:38 uur
‘Without a song, the day would never end; without a song, a man ain’t got a friend; without a song, the road would never bend - without a song.' So I keep singing a song. Goodnight. Thank you.”

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15