Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

waar gaan wonen als de greencard ooit gewonnen wordt

Discussie gestart

Dutchman

Op www.findyourspot.com zijn de eerste 3 steden bij mij Boston MA, Providence RI en New Haven CT. De eerste 8 steden zijn allemaal in het noordoosten en verder Chicago en Milwaukee. Komt waarschijnlijk doordat ik voor een hete zomer, maar ook een koude winter heb gekozen. Daarna komt er een rijtje met steden (waaronder LA en San Diego) in California. Zou ook niet verkeerd zijn, maar daar zijn de winters niet zo koud en daar houd ik juist wel van.
#61 - 07-12-2005, 19:11 uur
« Laatst bewerkt op: 07-12-2005, 19:15 uur door Dutchman »

Kasj

bij mij kwam het volgende eruit..

Asheville, North Carolina    Land of the Sky
This Blue Ridge town's annual "Shindig on the Green" is an evening of informal, impromptu bluegrass jam sessions…

Population: 69,000  |  Average Home Price: $205,000  |  Precipitation: 48"  |  Snow: 16"
 

  Read Report    Visit this Spot    Books/Info     Internet Savvy Realtors 
  View Jobs    Find Roomies    Find New Homes    View Homes For Sale 
 
 
 
 
 Hickory, North Carolina    Blue Ridge Mountain Home
This area in North Carolina is known as the nation's furniture manufacturing capital…

Population: 342,000  |  Average Home Price: $143,000  |  Precipitation: 41"  |  Snow: 9"
 

  Read Report    Visit this Spot    Books/Info     Internet Savvy Realtors 
  View Jobs    Find Roomies    Find New Homes    View Homes For Sale 
 
 
 
 
 Norfolk, Virginia    Heart of the Hampton Roads
This spot was the only American city completely destroyed and rebuilt in the Revolutionary War; a British cannonball in St. Paul's Church wall is a reminder…

Population: 1,606,000  |  Average Home Price: $182,000  |  Precipitation: 45"  |  Snow: 7"
 

  Read Report    Visit this Spot    Books/Info     Internet Savvy Realtors 
  View Jobs    Find Roomies    Find New Homes    View Homes For Sale 
 
 
 
 
 Roanoke, Virginia    The Heart of the Blue Ridge
This Virginia spot rests in a beautiful valley, surrounded by the Blue Ridge and Allegheny mountains…

Population: 95,000  |  Average Home Price: $139,000  |  Precipitation: 41"  |  Snow: 22"
 

  Read Report    Visit this Spot    Books/Info     Internet Savvy Realtors 
  View Jobs    Find Roomies    Find New Homes    View Homes For Sale 
 
 
 
 
 Charleston, South Carolina    Cosmopolitan Southern City
Fort Sumter, the scene of the first shots of the Civil War, overlooks this city's harbor...

Population: 549,000  |  Average Home Price: $230,000  |  Precipitation: 52"  |  Snow: 0"
 

  Read Report    Visit this Spot    Books/Info     Internet Savvy Realtors 
  View Jobs    Find Roomies    Find New Homes    View Homes For Sale 
 
 
 
 
 Jacksonville, Florida    Florida’s First Coast
Here in Florida’s “youngest city” the median age is just 32…

Population: 778,000  |  Average Home Price: $148,000  |  Precipitation: 54"  |  Snow: 0"
 

  Read Report    Visit this Spot    Books/Info     Internet Savvy Realtors 
  View Jobs    Find Roomies    Find New Homes    View Homes For Sale 
 
 
 
#62 - 11-12-2005, 09:16 uur
non-winner of the DV-2004, DV-2005, DV-2006, DV-2007 and DV-2008.

entering DV-2010 - 2014 because my wife thought USAFIS would be a good idea. (uhum)

Dusza

Bij lijstjes die je kan vinden op
http://www.findyourspot.com/ of http://money.cnn.com/best/bplive/index.html (en er zijn er nog andere), ben je natuurlijk afhankelijk van die plaatsen die zij in eerste instantie in hun selectie opgenomen hebben. Want lang niet elke gemeente zal in hun selectie zitten...
Ik zou het liever zien als zij zeggen: wij kozen voor jou deze locaties, obv deze gegevens xxx (en daar dan een opsomming geven van welke criteria die jij aangeduid hebt als zijnde 'belangrijk' en die overeenkomen met die plaats.).
#63 - 11-12-2005, 11:49 uur

usaxtreme

Er zijn best een aantal van deze lijsten op internet aanwezig, maar zullen ze ook daadwerkelijk de juiste plaats voor je aanwijzen ?
Deze lijsten kijken meer naar de feiten dan naar het "gevoel" wat je in een stad zou kunnen hebben..know what i mean ??
#64 - 11-12-2005, 12:59 uur

Kinneret

Ik zou het ook niet al te serieus nemen, het is goed om je ergens op te orienteren ( schrijf ik het goed?  :-[ ), maar ik denk dat al die testjes wel standaard dingen zijn die nog niet veel zeggen over waar jij zou willen wonen. Het is volgens mij meer iets als een orientatiepunt. 
#65 - 11-12-2005, 22:23 uur

Dusza

(...) het is goed om je ergens op te orienteren ( schrijf ik het goed?  :-[ ),  
oriënteren

Je hebt gelijk. Toen wij hier in de regio kwamen wonen vanuit een andere provincie, zochten we bouwgrond in een straal van ongeveer een kilometer of 15, je hebt dan toch al een groot bereik 'op den boeren buiten' (we zochten aanvankelijk in bijna 10 gemeentes). Maar door de streek beter te leren kennen, door veel rond te rijden, hadden we uiteindelijk nog een lijstje van slechts 3 gemeentes over... 'Technisch' gezien waren die andere ook ongeveer zoals de gemeente waar we nu wonen, maar gevoelsmatig hadden we hier een héél ander gevoel. En dat kan je niet vatten in lijstjes, dat is heel persoonsgebonden.
#66 - 11-12-2005, 22:37 uur

Jez

Ik heb nog wel een tip als je een andere woonplaats zoekt. Ga op verschillende tijdstippen in de buurt kijken, bij voorkeur op tijden dat je er zelf zou zijn als je er eenmaal woont. Het is leuk als het overdag rustig is, als jij op je werk zit, maar hoe is het er 's avonds of in het weekend?

Waarom ik dit zeg? Vrienden van ons zijn op zaterdag naar bouwgronden gaan kijken, hebben er 1 op zaterdag gevonden en gekocht, zijn tijdens de bouw verschilende keren op zaterdag gaan kijken naar de vorderingen. Ze gingen er op maandag wonen, en toen bleek dat vlakbij een militair vliegveld is en dat zij precies in de aanvliegroute wonen.............. Als je bij hun in de tuin staat, kun je zwaaien naar de piloot van een F16 (en die zwaait vaak ook terug). Gelukkig vliegen ze alleen doordeweeks en overdag. Ongelukkig werken zij aan huis  :-\
#67 - 11-12-2005, 22:49 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

FreezeM

Er zijn best een aantal van deze lijsten op internet aanwezig, maar zullen ze ook daadwerkelijk de juiste plaats voor je aanwijzen ?
Deze lijsten kijken meer naar de feiten dan naar het "gevoel" wat je in een stad zou kunnen hebben..know what i mean ??

Dat gevoel is altijd zo iets vaags... we reden bijvoorbeeld vorig jaar december Riverside, CA binnen. We dachten van te voren niet dat het iets bijzonders zou zijn. Maar zodra we de stad binnen reden voelde het goed. Vaag, we hadden alleen nog maar freeway en het hotel gezien :)
#68 - 12-12-2005, 12:31 uur

Chiefram

FreezeM, zoals jij dit omschrijft is precies zoals het is! Soms is er geen verklaring voor, maar 'voelt' iets gewoon heel erg goed aan, zonder dat je kunt omschrijven waarom iets goed aanvoelt. Het is gewoon zo.

Hetzelfde is met plaatsen die er leuk uitzien, maar waar je dat gevoel net bij hebt. Zo zijn heel veel mensen weg van (als voorbeeld) Durango, CO. Vraag me niet waarom, we zijn er twee dagen geweest maar we hadden beiden zoiets van: 'wegwezen hier, dit is niet waar we willen zijn. Nog niet voor een vakantie!'

De reden: geen idee... wij voelden ons er helemaal niet thuis. Dit terwijl het een van de geliefste plaatjes is van heel veel mensen.
#69 - 12-12-2005, 15:47 uur

Wop

FreezeM, zoals jij dit omschrijft is precies zoals het is! Soms is er geen verklaring voor, maar 'voelt' iets gewoon heel erg goed aan, zonder dat je kunt omschrijven waarom iets goed aanvoelt. Het is gewoon zo.

Hetzelfde is met plaatsen die er leuk uitzien, maar waar je dat gevoel net bij hebt. Zo zijn heel veel mensen weg van (als voorbeeld) Durango, CO. Vraag me niet waarom, we zijn er twee dagen geweest maar we hadden beiden zoiets van: 'wegwezen hier, dit is niet waar we willen zijn. Nog niet voor een vakantie!'

De reden: geen idee... wij voelden ons er helemaal niet thuis. Dit terwijl het een van de geliefste plaatjes is van heel veel mensen.

Wij hadden zoiets, onafhankelijk van elkaar, met Springdale UT. Vlak voor de ingang van ZION NP. Strange....
#70 - 12-12-2005, 16:23 uur

Flying Dutchman

Woon op het moment in Denver en heb het hier zeer goed naar mn zin. Als ik verhuis gaat het Florida, NC of VA worden.
#71 - 13-12-2005, 09:33 uur

Yessica

Ik ben een echt stadsmens, maar steden hier zijn niet echt vergelijkbaar met steden in de VS vind ik. Die zijn toch veel massaler. Ik twijfel daarom nog waar ik zou gaan wonen. Het is zeker niet de mooiste stad, ook niet de veiligste, maar in LA voel ik me ontzettend thuis. Als ik daar rondloop, is het alsof ik zo naar huis zou kunnen lopen. Zelfs in een gewone woonwijk wandelen kan me een "feel good" gevoel geven. Maar LA bestaat al uit zo veel suburbs, eigenlijk maakt het niet uit of je dan iets oostelijker of zuidelijker gaat wonen. Ergens ten noorden van San Diego of ten oosten van LA, dat zou het uiteindelijk worden denk ik....

Maar ja, eerst nog maar eens winnen.....
#72 - 21-12-2005, 13:03 uur



Kasj

FreezeM, zoals jij dit omschrijft is precies zoals het is! Soms is er geen verklaring voor, maar 'voelt' iets gewoon heel erg goed aan, zonder dat je kunt omschrijven waarom iets goed aanvoelt. Het is gewoon zo.

Hetzelfde is met plaatsen die er leuk uitzien, maar waar je dat gevoel net bij hebt. Zo zijn heel veel mensen weg van (als voorbeeld) Durango, CO. Vraag me niet waarom, we zijn er twee dagen geweest maar we hadden beiden zoiets van: 'wegwezen hier, dit is niet waar we willen zijn. Nog niet voor een vakantie!'

De reden: geen idee... wij voelden ons er helemaal niet thuis. Dit terwijl het een van de geliefste plaatjes is van heel veel mensen.

das is ook dat gevoel waarom wij allen Amerika zo fijn vinden en er graag willen wonen (of al wonen)!!

#73 - 22-12-2005, 16:45 uur
non-winner of the DV-2004, DV-2005, DV-2006, DV-2007 and DV-2008.

entering DV-2010 - 2014 because my wife thought USAFIS would be a good idea. (uhum)

ejb

Ik ben een echt stadsmens, maar steden hier zijn niet echt vergelijkbaar met steden in de VS vind ik. Die zijn toch veel massaler. Ik twijfel daarom nog waar ik zou gaan wonen. Het is zeker niet de mooiste stad, ook niet de veiligste, maar in LA voel ik me ontzettend thuis. Als ik daar rondloop, is het alsof ik zo naar huis zou kunnen lopen. Zelfs in een gewone woonwijk wandelen kan me een "feel good" gevoel geven. Maar LA bestaat al uit zo veel suburbs, eigenlijk maakt het niet uit of je dan iets oostelijker of zuidelijker gaat wonen. Ergens ten noorden van San Diego of ten oosten van LA, dat zou het uiteindelijk worden denk ik....

Maar ja, eerst nog maar eens winnen.....

Herken ik helemaal! Bij SF wat veel mooier wordt gevonden door veel mensen hadden wij helemaal geen 'klik'
#74 - 23-01-2006, 23:45 uur



Kasj

wat maakt het nou uit of de staat Ca rijk is of niet.
als je het zelf maar wordt hehehehe.

gewoon minder uitgeven dan je binnenkrijgt en je wordt vanzelf rijk (jeetje, is dat alles, dat ik daar nooit eerder aan had gedacht :) )

was het maar zo simpel.
#75 - 09-03-2006, 11:23 uur
non-winner of the DV-2004, DV-2005, DV-2006, DV-2007 and DV-2008.

entering DV-2010 - 2014 because my wife thought USAFIS would be a good idea. (uhum)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15