Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Poll

De keuzes zijn:

Chicago
10%
3 (10%)
Boston

0 (0%)
New York
20%
6 (20%)
Hartford (Connecticut)
3.3%
1 (3.3%)
San Diego
20%
6 (20%)
San Fransisco
30%
9 (30%)
Salt Lake City
16.7%
5 (16.7%)

Totaal aantal stemmen: 26

Waar zouden jullie willen wonen, en waarom?

Discussie gestart

PetraVS

Waarom ik de omgeving van Washington (eigenlijk Noord-Virginia) kies?  Omdat het klimaat hier prettig is, maar er nog wel 4 seizoenen zijn.  Omdat er eindeloos veel te doen is.  Het strand is binnen bereik, maar skien in de winter ook en 's zomers allerlei pretparken.  Het is makkelijk om naar het zuiden te gaan en New York is maar 4 uur rijden weg.  Plus het ligt gunstig om naar Europa te vliegen.  En nog veel meer!

Van de keuzes zou ik Boston kiezen.  Om dezelfde redenen als Washington, hoewel er minder te doen is en het klimaat er beduidend kouder is.
#16 - 07-01-2005, 00:23 uur
« Laatst bewerkt op: 07-01-2005, 00:23 uur door PetraVS »

heivalido

HA! nee nee lieve mensen, dit zijn de plaatsen waar ik niet tussen kan kiezen om te wonen (tegen de tijd dat IK mijn greencard binnenhaal  ::) haha). Anders maak je maar lekker je eigen poll  :P haha

Jullie hebben alleen niet erbij gezet waarom jullie voor deze plaatsen hebben gekozen. Andere plaatsen zijn natuurlijk ook welkom! Ik sta open voor suggesties! :)

Waarom Spring Hill??? omdat het er heel relaxed wonen is, niemand heeft er haast, en die ene die dan toch haast heeft staat meestal 200 meter verder met een State Trooper naast zijn raampje   ;D Je moet er hard werken voor de kost zoals overal, maar je hebt wel meer de gelegenheid om van je zuur verdiende centen te genieten. De mensen zijn er aardig en het is er vaak mooi weer.
Spring Hill is voor Amerikaanse maatstaven een groot dorp, zo'n 250000 inwoner nu schat ik. Maar je zit wel dicht bij alles wat je nodig hebt. De US19 is een lange weg naar Tampa met alleen maar winkels, restaurants enz enz. Je bent binnen 2 uur in orlando, binnen 1 uur en 15 min in Tampa, je zit vlak bij de kust van de Golf van Mexico, kortom, alles lekker in de buurt en toch betrekkelijk rustig wonen.

Lovely.
#17 - 08-01-2005, 00:01 uur

Sbull

En als je rijk bent neem je de tolweg naar Tampa en ben je er in 45 min.

Ja voor de tolweg moet je rijk zijn want het kost toch maar eventjes $ 2,25 en ja het scheel je tijd en benzine maar zo rekent men daar niet het kost geld dus rijden we om.
#18 - 08-01-2005, 00:01 uur

heivalido

En als je rijk bent neem je de tolweg naar Tampa en ben je er in 45 min.

Ja voor de tolweg moet je rijk zijn want het kost toch maar eventjes $ 2,25 en ja het scheel je tijd en benzine maar zo rekent men daar niet het kost geld dus rijden we om.


Waardoor het op de Tol altijd rustig is zodat je lekker op je gemak met 60 mile naar Tampa zoeft.
#19 - 08-01-2005, 00:11 uur

Jackiebean

Klinkt allemaal goed, keep em coming! Trouwens, ik zat ook aan Denver te denken, ik hou van bergen.
Maarre, niemand houdt hier van Chicago? Heeft niemand hier goede ervaringen mee?
#20 - 08-01-2005, 00:18 uur

xerxesc

Klinkt allemaal goed, keep em coming! Trouwens, ik zat ook aan Denver te denken, ik hou van bergen.
Maarre, niemand houdt hier van Chicago? Heeft niemand hier goede ervaringen mee?

Ik hou van Chicago, het is een fantastische stad; fantastische buurten, goede muziek scene (all kinds), Museum, beautiful buildings, leuke, gave stad, maar ontzettend koud in the winter.
#21 - 08-01-2005, 00:33 uur

Jackiebean

Koud = goed!  ;D
#22 - 08-01-2005, 00:36 uur

xerxesc

Waarom L.A. (van de keuzes zou ik in alle plaatsen kunnen wonen, behalve Hartford, CT or Salt Lake City, UT wonen, SLC is wel mooi.)

Ik woonde van '94 t/m '96 in L.A. (West Hollywood, Los Feliz and Downtown L.A.), daarna verhuisde ik terug naar mijn geliefde NYC en miste L.A. elke dag.  Ik hou van de natuur, de museums, de health craze, easy living, al mijn beste vrienden wonen hier, de universiteiten (UC system (UCLA, etc., of California University system) zijn betaalbaar en van zeer goede kwaliteit.  L.A. is in my soul...

#23 - 08-01-2005, 00:43 uur

Jackiebean

LA klinkt wel goed, maar mijn huid zou het niet uit kunnen houden.. Ik ben een bleekscheetje. Ik zou levend verbranden. Daarom laat ik California eigenlijk een beetje links liggen. En ik hou van 4 jaargetijden.. Hier in Nederland is het zo mild.. bah. :(
#24 - 08-01-2005, 00:45 uur

Chiefram

Klinkt allemaal goed, keep em coming! Trouwens, ik zat ook aan Denver te denken, ik hou van bergen.
Maarre, niemand houdt hier van Chicago? Heeft niemand hier goede ervaringen mee?

Oh, maar ik vind Chicago ook een van de mooiste steden van Amerika hoor. Ik heb echt helemaal niets tegen Chicago of de staat Illinois. De extreme winters en zeer warme zomers vind ik persoonlijk juist kicken.

Het is dat ik mij persoonlijk meer aangetrokken voel tot kleine verlaten (spook)stadjes in de bloedhete en verdorde woestijnen met gigantische bergen op de achtergrond. Dat geeft mij een Amerika Gevoel!

Ik ben helemaal geen grote steden mens. Ik blijf liever bij de grote steden uit de buurt.
#25 - 08-01-2005, 02:06 uur

persianBrit

San diego all the way!

het is modern maar niet te.

het is gezellig en vriendelijk maar re is genoeg mogelijkheid om je te ontplooien en er is genoeg competitiveness.

2 culturen komen samen (typically american and mexican+spanish speaking) : guess what het zorgt niet eens voor een culture clash , in tegendeel; ze leven gewoon heel mooi samen.

huizen zijn goedkoop (denk aan El cajon en een gedeelte van Downtown San diego) - compare this with Manhattan where the average house price is dazzlingly high :o

enough jobs in the marketing sector (good for me after my study).

enough sports facilities ; San diego is famous for its 24 hours Fitness centres where you can (as the name implies) work out whenever you feel like doing so.

CULTURE - combining the best of both American+Spanish/mexican culture. (music, food, language, behavior, clothing etc...)

kom op, dan weet je het toch wel!

om maar te zwijgen over de vele winkel centrums etc...


#26 - 08-01-2005, 17:36 uur
« Laatst bewerkt op: 08-01-2005, 17:37 uur door persianBrit »

Jackiebean

hey ik ben ook persian trouwens! half.. haha

Het probleem voor mij is eigenlijk dat ik niet zo van zon hou... Ik hou meer van kou, ja ik weet het, mensen verklaren me ook gek, maar toch!...

San Fransisco vind je niks? PB?

*edit*
Interessant berichtje:

http://story.news.yahoo.com/news?tmpl=story&cid=573&e=20&u=/nm/life_fatcities_dc
#27 - 08-01-2005, 23:57 uur
« Laatst bewerkt op: 09-01-2005, 00:21 uur door Jackiebean »

Yartac

Ik heb t best naar mn zin in Alabama... heb mn leven lang in en bij Rotterdam gewoont... hou die grote steden maar :P lekker watrm en rustig hier.. ja ja... ik loop in mn t shirtje in januari hier!
#28 - 09-01-2005, 01:04 uur

Yartac

Klinkt allemaal goed, keep em coming! Trouwens, ik zat ook aan Denver te denken, ik hou van bergen.
Maarre, niemand houdt hier van Chicago? Heeft niemand hier goede ervaringen mee?

Oh, maar ik vind Chicago ook een van de mooiste steden van Amerika hoor. Ik heb echt helemaal niets tegen Chicago of de staat Illinois. De extreme winters en zeer warme zomers vind ik persoonlijk juist kicken.

Het is dat ik mij persoonlijk meer aangetrokken voel tot kleine verlaten (spook)stadjes in de bloedhete en verdorde woestijnen met gigantische bergen op de achtergrond. Dat geeft mij een Amerika Gevoel!

Ik ben helemaal geen grote steden mens. Ik blijf liever bij de grote steden uit de buurt.

Ik heb de kerst doorgebracht in Illinois... te veel Nederland naar mijn zin :P plat en chaotisch (Belleville, illinois atleast..) En m'n aangetrouwde familie is vreselijk... haha

Geef mij maar t zuiden! Ik denk dat ik n beetje redneck ben :p Ik begin al een aardig accentje te kweken!
#29 - 09-01-2005, 01:06 uur

heivalido

Klinkt allemaal goed, keep em coming! Trouwens, ik zat ook aan Denver te denken, ik hou van bergen.
Maarre, niemand houdt hier van Chicago? Heeft niemand hier goede ervaringen mee?

Oh, maar ik vind Chicago ook een van de mooiste steden van Amerika hoor. Ik heb echt helemaal niets tegen Chicago of de staat Illinois. De extreme winters en zeer warme zomers vind ik persoonlijk juist kicken.

Het is dat ik mij persoonlijk meer aangetrokken voel tot kleine verlaten (spook)stadjes in de bloedhete en verdorde woestijnen met gigantische bergen op de achtergrond. Dat geeft mij een Amerika Gevoel!

Ik ben helemaal geen grote steden mens. Ik blijf liever bij de grote steden uit de buurt.

Ik heb de kerst doorgebracht in Illinois... te veel Nederland naar mijn zin :P plat en chaotisch (Belleville, illinois atleast..) En m'n aangetrouwde familie is vreselijk... haha

Geef mij maar t zuiden! Ik denk dat ik n beetje redneck ben :p Ik begin al een aardig accentje te kweken!

Kom je als je het gras maait al een koelkast tegen Yartac???   ;D ;) :P
#30 - 09-01-2005, 22:47 uur
« Laatst bewerkt op: 09-01-2005, 22:47 uur door heivalido »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15