Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wat te doen na school ?? ( Om in Amerika/L.A te kunnen werken )

Discussie gestart

Fluff

Hallo Iedereen.

Ik zit nu op 2VWO, volgend jaar op 3HAVO. Nu vraag ik me af, mijn grote droom is om masseuse te zijn in L.A.
Wat voor opleiding moet ik dan volgen om daar aan de bak te kunnen komen ?? Ik heb echt geen idee. Want
ik vraag me af, heb je een amerikaanse opleiding nodig om daar te kunnen werken? Of kan je met je HAVO
diploma en een nederlandse studie daar ook gewoon werken? Heel erg bedankt als jullie meer weten !!!!!!

Groetjes, Laura  1smile 1smile
#1 - 23-02-2007, 09:21 uur

Anouk

Je komt echt niet zo het land in helaas, zelfs als toerist maken ze je het al moeilijk met al die regeltjes.. Ten eerste zal ik hier in Nederland maar alvast beginnen met die opleiding en heeeeeeeeeeeel erg goed worden.. Eventueel kun je ook een opleiding in de US volgen, maar dat betekend niet dat je er ook gelijk mag blijven wonen.. Misschien dat je dan na een aantal jaar werkervaring (hier) kunt gaan solliciteren in Amerika en misschien dat die werkgever je dan wilt helpen om Amerika in te komen.. Ik denk dat dat nog erg moeilijk gaat worden voor je..

Ik ben zelf ook met een opleiding bezig en wil daarna ook naar L.A., maar het is echt onwijs moelijk.. Een kennis van me in L.A. zij al dat er onwijs veel werk is in mijn vakgebied, dus ik was van plan om volgend jaar als ik klaar ben naar L.A. te gaan om werk te zoeken.. Maar datzelfde durf ik niet voor jou te zeggen, masseren kan iedereen wel, dan moet je wel erg steengoed zijn volgens mij.. Maar goed, ik weet dus niet wat ze allemaal in L.A. nodig hebbenn, dus ik zou zeggen - ga eens op onderzoek uit wink


Oja.. Je kunt altijd nog met die greencard lotery meedoen en hopen dat je zo lucky mag zijn hem ook te winnen wink
#2 - 23-02-2007, 09:29 uur

Fluff

Ik snap dat het HEEL moeilijk is maar ik wil het ZO graag en zal er ook veel voor doen. 
Het is jammer dat het zo moeilijk is om daar te gaan wonen/werken, waarom eigenlijk??
#3 - 23-02-2007, 09:34 uur
« Laatst bewerkt op: 23-02-2007, 18:27 uur door Fluff »

Anouk

Ja, iedereen hier op het forum wil het zo graag :P Het is jammer dat we niet allemaal de kans krijgen.. Sommigen die kopen een bedrijf, sommigen hebben geluk met werk, sommigen zijn extreem lucky en hebben een greencard gewonnen.. Maar het blijft toch onwijs lastig voor de meesten :'(


Waarom niet eigenlijk? Umm, terrorisme voornamelijk lijkt me.. De regels zijn erg verscherpt in de laatste paar jaar volgens mij ::) En terwijl terroristen ongestoord Amerika in en uit kunnen, word het ons "plain folk" gewoon onwijs moeilijk gemaakt..
#4 - 23-02-2007, 09:38 uur

Fluff

Haha inderdaad ja, heel jammer.

Toch ga ik heel hard mijn best doen binnen te kunnen komen
na mijn studie, en hoe eerder je nu begint hoe beter toch ..
#5 - 23-02-2007, 10:10 uur
« Laatst bewerkt op: 23-02-2007, 18:27 uur door Fluff »

Anouk

Ik zat op m'n 16e al op school in de USA, dus ik was er al jong bij ja.. Maar ik weet niet of dat me gaat helpen.. Ik heb wel net voor m'n 18e een Amerikaans High School diploma gehaald, dus dat geld waarschijnlijk wel voor iets.. Nou ja, tenminste meer dan een Nederlands HAVO diploma denk ik, ik denk niet dat ze alleen een HAVO diploma herkennen.. Eindklas HAVO staat voor Grade 11 in Amerika, je diploma kun je krijgen in grade 12..
#6 - 23-02-2007, 10:16 uur

bgroeneveld

Dromen is goed, met open ogen dromen is beter.

Zoals hier al gezegd: maak je studie af, probeer een jaar naar een Amerikaanse High School te gaan (altijd goed voor het opdoen van kennissen, het 'netwerken').

En dan maar alles proberen: je studie in Nederland afmaken, proberen in je vakgebied in de VS te studeren, goed rondkijken, op advertenties reageren. Of: een aardige Amerikaan vinden en daarmee trouwen (maar dan alleen als het echte liefde is, schijnhuwelijken lopen vaak tegen de mand).

Geef de moed niet op, ik ben pas met m'n 29e naar de VS vertrokken (al was het 30 jaar geleden allemaal wat makkelijker).
#7 - 23-02-2007, 12:44 uur

hollandranch

Hallo Iedereen.

Ik zit nu op 2VWO, volgend jaar op 3HAVO. Nu vraag ik me af, mijn grote droom is om masseuse te zijn in L.A.
Wat voor opleiding moet ik dan volgen om daar aan de bak te kunnen komen ?? Ik heb echt geen idee. Want
ik vraag me af, heb je een amerikaanse opleiding nodig om daar te kunnen werken? Of kan je met je HAVO
diploma en een nederlandse studie daar ook gewoon werken? Heel erg bedankt als jullie meer weten !!!!!!

Groetjes, Laura  1smile 1smile

Ik weet wel dat een Nederlands diploma voor masseuse in Amerika niet veel waard is, je moet echt Amerikaanse diploma's hebben voordat je met mensen mag werken.  Je bent nog jong, misschien moet je je de komende jaren gaan orienteren waar een tekort is in Amerika. Ik heb begrepen dat er in de gezondheidszorg vaak tekorten zijn, denk aan psychotherapeut ofzo, kan je masseren misschien gaan combineren met andere werkzaamheden, good luck
#8 - 23-02-2007, 14:43 uur

Fluff

Ik zie wel, ik ga i.i.g mijn best doen, en ja, ik ben realistisch : ik verwacht niet
dat ik op mijn 20ste al in het zonnige L.A zit met een perfecte droombaan...

#9 - 23-02-2007, 16:49 uur
« Laatst bewerkt op: 23-02-2007, 18:26 uur door Fluff »

hollandranch

Ik zie wel, ik ga i.e.g mijn best doen, en ja, ik ben realistisch ik verwacht niet dat ik op mijn 20ste al in zonnig L.A zit met een droombaan.

 2006-05


Goed zo, er zijn voorbeelden genoeg van mensen die het even gaan maken in LA/Hollywood en nu op straat leven.
#10 - 23-02-2007, 17:01 uur

Fluff

Ik snap dat gedoe met de greencard en visium ofzo (?) alleen nog helemaal niet ( Hey ik ben 15 he don't blame me)  Kan iemand me
even duidelijk uitleggen wat visum is en wat een greencard is en hoe dat allemaal in zijn werk gaat??Dat zou ik heel erg waarderen..
#11 - 23-02-2007, 17:18 uur
« Laatst bewerkt op: 23-02-2007, 18:25 uur door Fluff »

Anouk

En visum is een tijdelijke verblijfsvergunning, die heb je al nodig vanaf 3 maand in Amerika, en er zijn vele soorten.. Een greencard is een soort werkvergunning, hetzelfde als hier in Nederland, maar dan veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lastiger om te verkrijgen  :(
#12 - 23-02-2007, 18:18 uur

Fluff

Ik weet bijna zeker dat ik in Amerika wil wonen (gek genoeg al sinds ik jong ben!?) En ik ga er alles voor doen om dat voor
elkaar te krijgen. Dus het beste is om jong te beginnen neem ik aan. Heeft iemand tips, zodat ik, ook al ben ik pas 15, er
nu al voor kan zorgen dat de kans dat ik rond mijn 18e of 20e Amerika in kan komen, of na mijn opleiding? Want hoe jonger
ik begin hoe groter de kans dat ik ook maar een kans heb om een Green card/visum/een baan te krijgen neem ik aan ??

Ik bedoel, ik weet dat ik erg oppervlakkig overkom maar, kan ik na mijn havo-diploma studeren in het buitenland? (VS dus)
#13 - 23-02-2007, 18:22 uur
« Laatst bewerkt op: 23-02-2007, 18:28 uur door Fluff »

Anouk

Dat vergroot je kansen niet hoor, lijkt mij.. Misschien dat je op jongere leeftijd de States in kan komen dan anderen die pas op bijv. hun 25e beginnen.. Wat je echt nodig hebt is een goede opleiding wink


Jij bent nu 15: ik ben ook al van zeer jonge leeftijd Amerika gek.. Op die leeftijd wist ik al dat ik een jaar naar Amerika ging, en ik heb er 2 jaar gewoont, van m'n 16e tot m'n 18e en ben inmiddels 23, en ik ben er ook nog niet, nog geeneens dichtbij.. Voor je 18e a 20e heb je nog echt geen goede opleiding voor elkaar.. Ik zou er maar een paar jaartjes aan vast plakken wink Of ga eens denken aan een opleiding doen waarmee je stage kunt lopen in de US, wie weet heb je het geluk dat die baas je wilt helpen om naar Amerika te komen.. Een kennis van mij gaat volgend jaar stage lopen bij een vakantie park bij Orlando, Florida.. Zij doet Toerisme..

Je kunt je wel vanaf je 16 of 18e inschrijven voor de greencard loterij.. Maar die begint in Oktober pas weer..



Ja, je kunt na je HAVO studeren in Amerika.. Zo'n Exchange jaar ofzo.. Tot je 18e kun je naar High School, daarna kun je kiezen voor een jaar naar College ofzo.. Als je daar eenmaal bent kun je altijd nog overleggen of je terug kunt komen, maar dat moet je dan ook echt helemaal zelf regelen met school, visum's, etc. etc. - dat heb ik ook gedaan en ik had het geluk dat ik bij hetzelfde gastgezin mocht blijven..
#14 - 23-02-2007, 18:31 uur
« Laatst bewerkt op: 23-02-2007, 18:35 uur door Anouk »

Fluff

Thx voor de hele uitleg!! Wow 2 jaar in Amerika gewoont?? Lijkt me heerlijk.
Toerisme lijkt me ook een geweldige opleiding. Het rare is, ik zie mezelf echt
niet in Nederland wonen op de een of andere manier, terwijl de kans dat ik
hier voor altijd moet blijven natuurlijk groot is ( nou niet MOET blijven maar
dat de kans dat ik in Amerika kan wonen 0% is ). Maar nu ik lees en merk
hoe moeilijk het is binnen te komen zakt de moed me toch in de schoenen..
#15 - 23-02-2007, 18:40 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15