Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Welke formulieren invullen?

Discussie gestart

melaniemama

Wie zou mij kunnen helpen aan informatie?
Met mijn handen in het haar, probeer ik me al maanden door de ingewikkelde procedures te worstelen en ik kom er niet helemaal uit. Het zit zo: Alle familie van mijn vaders kant (vader en opa en oma inmiddels overleden) wonen in LA en omgeving. Mijn dochter en ik willen graag daar naar toe emigreren. Nu heeft mijn oom mij ook al een baan aangeboden en huisvesting is ook al geregeld.
1) Echter welke formulieren (i140?)dienen we dan in te vullen en welk visum(HB1/H3?)zou ik dan moeten aanvragen?
2) In juli hebben we al een vakantie van 3 weken daarnaartoe gepland, denk niet dat een werkvisum voor die tijd te regelen is?
3) Kan ik al een Visum aanvraag doen voordat ik een goedkeuring heb van de aanvraag (i140?) door de werkgever?
4) Kan mijn Esta worden afgewezen als de Visa aanvraag niet wordt goedgekeurt?
5) Helaas is familievisum niet mogelijk of een te lange procedure aangezien vader/opa/oma al overleden zijn. Ben dus aangewezen op werkvisum. Kan ik beter voor een tijdelijk visum gaan? Zijn er nog andere opties?

Heel dankbaar voor jullie hulp!

M.
#1 - 16-05-2016, 12:31 uur

bgroeneveld

Eerst drie weken met een ESTA op vakantie gaan voordat je iets onderneemt. Tijdens het bezoek aan LA samen met familie naar een goede Amerikaanse immigratieadvocaat en haar alles voorleggen. En dan kijken wat hij zegt. Zal niet goedkoop zijn (denk aan minstens $10.000), maar wel de beste manier.

En vergeet niet: emigratie is een heel ingrijpend gebeuren. Misschien vind je het als je eenmaal daar bent alleen maar leuk om op bezoek te gaan en ben je blij om weer naar Nederland en je vertrouwde omgeving terug te kunnen gaan. Of niet, natuurlijk. Maar ga eerst maar eens kijken voordat je beslissingen en verdere stappen neemt.
#2 - 16-05-2016, 13:56 uur

melaniemama

Dank voor je reactie! Het is een weloverwogen besluit. We hebben er al meerdere keren langere tijd verbleven, mijn dochter zit nu in NL op tweetalig onderwijs om haar voor de bereiden op onderwijs in het Engels ;-)

Familie is ook bezig om te onderzoeken via welke weg te handelen en enige weg lijkt de i140? Iemand ervaring mee?
#3 - 16-05-2016, 17:15 uur
« Laatst bewerkt op: 16-05-2016, 18:51 uur door melaniemama »

Terpies

Om met de woorden van @Cees A te spreken, kijk eerst even hier naar voordat je alles opgeeft en al wilde ideeën in je hoofd haalt.

https://reason.com/assets/db/07cf533ddb1d06350cf1ddb5942ef5ad.jpg

Beantwoord de vragen in het schema, en als ik het goed heb gelezen uit je verhaal denk ik dat je over 5-7 of zelfs 11 - 22 jaar een kans maakt om een green card te krijgen. Tot die tijd mag je sowieso niet gaan werken, ongeacht de baan die je is aangeboden. Je vader is immers overleden (was hij US citizen of US resident?), dus je familie van vaders kant mogen dan wel US citzens/residents zijn, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat zij iets in het proces kunnen bespoedigen.

Als het toch maar zo makkelijk zou zijn om een green card te krijgen....

Ik zou, zoals @bgroeneveld  ook al aangeeft, een goede immigratie advocaat in de arm nemen om te kijken of en hoe deze je kan helpen om het proces te bespoedigen.
#4 - 16-05-2016, 17:52 uur

melaniemama

Ook dank voor je reactie, plaatje heb ik inderdaad al eerder gezien en is het dus een H1B visa wat we nodig hebben.  Inderdaad aan familiebanden heb ik wettelijk gezien niets, dus het wordt een werkvisum zoals ik al aangaf. Visum via familiebanden hebben we al helemaal uitgezocht en dat kan wel maar is een heel langdurig proces.

Begrijp dat mijn post overkomt als 'zomaar een idee' maar dat is het absoluut niet. Het is een serieuze, weloverwogen keuze. Mijn familie heeft diverse bedrijven en zijn bereid de procedure voor mij aan te gaan, dus ben gezegend ;-) We zijn nu alleen de juiste weg aan het zoeken en alle advies is welkom!

#5 - 16-05-2016, 19:00 uur

Pieter79

Een werkvisum is niet permanent, in het overgrote deel van de gevallen dan. Het gemakkelijkste en goedkoopste is het vinden van een partner daar, mits je alleenstaand bent natuurlijk.

(Dit geldt niet als je al een partner hebt) Je lijkt erg vastberaden hier in de VS te willen leven, dus al het werk en kosten voor een tijdelijk visum zijn het in mijn ogen niet waard. Een verlovingsvisum is vrij simpel, het moeiljkste is denk ik wel het vinden van een partner. Als je je energie daar in steekt dan volgt het visum daarna redelijk eenvoudig, en je kunt voorgoed in de States blijven.

Gr. Pieter
#6 - 16-05-2016, 22:04 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

us outsider

Een eerste consult bij een immigratie-advocaat zal ong. $ 500 kosten. Het bedrag kun je tevoren overeen komen. Je moet wel met alle relevante info komen, liefst op papier, met alle documenten, zodat de situatie meteen duidelijk wordt. Geen nutteloze verhalen ophangen, zakelijk blijven. Time is money.

MAAR - je denk te makkelijk over het verkrijgen van een werkvergunning. Het is echt niet een zaak van 'even formulieren invullen'.

Een H-1B baan moet minimaal een US vierjarig college/bachelors DEGREE VEREISEN. Dat minimaal een afgeronde vierjarige HBO-opleiding of een universitaire opleiding in Ned. /BE.
Vervolgens, USCIS moet de BAAN als H-1B waardig zien. Journalistiek bv. is in principe niet H-1B waardig (want in de praktijk te leren) ondanks het feit dat men daar tegenwoordig een opleiding voor volgt.
De potentiele werknemer moet bachelors NIVEAU hebben. Dat mag met opleiding en werkervaring worden waargemaakt.

Een H-1B moet door een werkgever worden aangevraagd - dat kan de potentiele werknemer niet zelf doen.
Aanvragen indienen kan een keer per jaar, voor 1 april. Het aantal H-1B's is gelimiteerd (65.000 plus 20.000) en sinds een aantal jaar moet er worden geloot.
80% van de H-1B's gaat naar mannen - de meeste H-1B's worden opgebruikt door informatica-bedrijven.
Is de baan aan een universiteit dan is de H-1B niet getalsmatig gelimiteerd.

Een H-1B geeft max zes jaar in de US. Wil je langer blijven dan moet een werkgever bereid zijn een Groene Kaart voor je aan te vragen. (En dat kost een werkgever de genoemde $ 10-12,000.) Er moet dan bewezen worden dat er niet een USer te vinden is die het werk (half zo goed) kan doen.

Andere visums die je noemt (zoals H-3) zijn voor kortdurende stages etc. en kunnen niet tot permanent immigratie leiden.

Immigratie via family-relationship is alleen mogelijk via een US citizen die kan en wil sponsoren. De US citizen moet de verloofde, echtgenoot, ouder, kind/boven de 21, broer of zus zijn van de aspirant immigrant. Een Permanent Resident kan alleen zijn/haar echtgenoot en minderjarig ongetrouwd kind(eren) binnenhalen.

Immigratie naar de US is voor de meeste gegadigden onmogelijk. Het is zinloos een dure advokaat in te schakelen als je niet in een van de categorieën valt voor wie immigratie mogelijk is. Dit is geen zaak van 'waar een wil is, is een weg (naar de US)'.

Indien er dit jaar in October wederom een Diversity Visa Lottery wordt gehouden (DV-2018) kun je meedoen als je aan de vereisten voldoet qua eligibility en kwalificaties. De kans om te winnen is klein maar je weet maar nooit.
#7 - 17-05-2016, 03:29 uur
« Laatst bewerkt op: 17-05-2016, 11:57 uur door us outsider »

Terpies

Ik ben benieuwd hoe iemand een werkvergunning voor je kan aanvragen, als je geen resident/US citizen bent.

Meestal is de weg andersom: eerst een verblijfsvergunning, dan pas een werkvergunning.

Tenzij zij, zoals @us outsider aangeeft, kunnen aangeven dat jij 'exceptionele' kwaliteiten bezit die voor het werk noodzakelijk zijn, waardoor er binnen de US geen persoon is te vinden die beter geschikt is dan jij. PAs dan bestaat de mogelijkheid dat je, juist vanwege die kwaliteiten, in aanmerking komt voor die baan, en dus daarmee ook een verblijfsvergunning kan krijgen.

Ik denk dat je je dromen moet bijstellen: als je echt langer in de USA wilt gaan blijven zou ik hopen dat je een extended toeristen visum kunt krijgen om 180 dagen per jaar in de VS te kunnen blijven. Maar zelfs bij het aanvragen daarvan loop je een risico om uitgesloten te worden, en dan kun je een bezoek aan de US de komende jaren sowieso vergeten.

Als het allemaal zo makkelijk zou zijn en alles opgelost wordt door 'het invullen van een paar formulieren' en het helpt dat je 'heel graag wilt' zouden er niet zoveel deelnemers zijn aan de DV lottery.

Nogmaals, wat @Pieter79  (uit eigen ervaring) aangeeft is de makkelijkste manier om een partner in de US te trouwen die US citizen is.

Succes maar wees voorzichtig welke ogen je naar jou en je situatie laat kijken: je kunt er ook je hand mee overspelen, en dan is je droom sowieso verder weg dan ooit!
#8 - 17-05-2016, 10:44 uur

us outsider

Een US citizen heeft uiteraard geen werkvergunning nodig. In een Groene Kaart (Permanent Residency) zit het recht om te werken ingebouwd. Een PR mag ook werken waar-ie wil, of stil gaan leven van zijn/haar geld als-ie genoeg heeft.

Een H-1B is een visum dat recht geeft op werken bij de werkgever die het visum heeft aangevraagd. Het visum is dus ook een vergunning tot werken. In feite is de H-1B een vorm van indentured servitude, maar dat is een andere discussie.
Er zijn non-immigrant visums, bv. de L-2, die niet recht op werken geven maar wel recht geven op het aanvragen van een werkvergunning (EAD) in de US.

Een H-1B vereist niet 'exeptionele' kwaliteiten. Het gaat er meer om dat de juiste persoon gevonden wordt voor een job.
Exeptioneel is een vereiste voor een O-1 visum.

De eis dat bewezen moet worden dat er niet een USer gevonden kan worden voor een bepaalde functie, is onderdeel van de Groene Kaart Procedure (de Labor Certification Application).

Er is geen visum dat mogelijkheid geeft om ieder jaar 180 dagen in de US te zijn. In het verleden lukte dit nu en dan in voorkomende gevallen. In Ned. wordt  een B-2 visum voor 10 jaar afgegeven, maar dat betekent alleen dat je 10 jaar lang het recht hebt om toegang tot de US te verzoeken. De CBP Officer besluit of die toegang wordt verleend, en zo ja, voor hoe lang.

Er mag op een B-2 toeristen-visum niet worden gewerkt, niet worden gevrijlwilligd. Werken voor kost/inwoming, of om niet, allemaal verboden. Werken voor je Ned. bedrijfje terwijl je op US grondgebied bent, eveneens niet toegestaan.
Wie slim is gaat op VWP/ESTA, blijft twee maanden tops, en doet dat niet vaker dan gemiddeld een keer per jaar. Zo blijf je 'onder de radar'.

Trouwen om in de US te komen is immigratie fraude en kan tot een blijvende ban leiden.

Als MelanieMama in de US wil belanden en haar familie in fin. in staat haar te helpen zou ze kunnen overleggen een bedrijfje te beginnen of een US bedrijfje over te nemen. Daarvoor moet dan een E-2 visum worden aangevraagd.
Dat visum kan onbeperkt worden verlengd, maar kan niet tot een Groene Kaart leiden. Gevolg hiervan is dat de dochter van MM de US moet verlaten op het moment dat ze 21 jaar wordt.
#9 - 17-05-2016, 11:51 uur
« Laatst bewerkt op: 17-05-2016, 12:03 uur door us outsider »

melaniemama

Wederom allemaal hartelijk dank, ik kan hier zeker weer wat tips uithalen. Inmiddels overlegd met de familie en inderdaad besloten om op korte termijn een immigration lawyer  in te huren om de juiste weg te zoeken. Hou jullie op de hoogte....en ik ben ervan overtuigd, met 20 familieleden aan mijn zijde....waar een wil is, is echt wel een weg! ;-) (eigenwijs is ook wijs ;-) ;D
#10 - 17-05-2016, 21:08 uur

us outsider

Geen enkele immigratie-advocaat, hoe goed ook, hoe duur ook, kan de regels van USCIS kan wijzigen. Maar misschien wil hij/zij met je trouwen, je weet maar nooit.

Je zult iets te bieden moeten hebben wat educatie, werkervaring, handvaardigheid, commercialiteit, betreft dat hier in short supply is. Ik weet niet wat je opleiding is, wat je tot nu toe hebt gedaan professioneel, dus ik kan er alleen maar het beste van hopen.

Zelfs als je iets lukt voor tijdelijk, dan geeft je dat toch niet toegang tot een permanent visum. Tenzij een van de genoemde familie-leden een langverloren broer of zus van je blijkt te zijn. Dat geeft dan een mogelijkheid in Cat. 4, maar wel met een wachttijd van 20 jaar zo ongeveer.

Denken dat het US immigratie-systeem voor jou wel een uitzondering zal bevatten is heel Hollands denken. Zo werkt het niet.

Er wonen hier tussen de 12 en 20 miljoen illegale immigranten, voor het merendeel hebben die familie-connecties met US citizens. Als het zo eenvoudig is om te emigreren, waarom hebben ze het dan niet legaal aangepakt ?

Nogmaals, ik zou de E-2 mogelijkheid uitpeuren. Als familieleden je daarbij willen helpen met hulp en bijstand, is er een mogelijkheid. Er is een bedrijf in A'dam, PBBI, dat adviseert bij overname van US bedrijfjes.
Wat je ook doet, ga niet zelf knutselen maar huur goed advies in.

Dan is er wel nog bij een E-2 de 'age out' van je dochter als ze 21 wordt. Ik heb van nabij meerdere malen een 'age out' meegemaakt. Altijd hartverscheurend. Het betekent dat de hele familie vertrekt en noodgedwongen de Groene Kaarten opgeeft.
Een aantal families was zakelijk zeer succesvol, droegen veel bij aan de lokale economie: belastingen, werkgelegenheid. 
Enkele familieleden hadden zelfs close connecties met politici. Ze konden de allerbeste advocaten inhuren, enz.
Het mocht allemaal niet baten.

Weten wat je wilt is prima, eigenwijs zijn kan je alleen maar beschadigen in dit verband.
Ik denk dat de 20 familieleden - zoals bijna alle USers - geen idee hebben hoe immigratie-regelgeving in elkaar steekt. 
#11 - 18-05-2016, 01:41 uur

Ikbenwalter

verstandig hier een immigratie lawyer om advies te vragen. kijk wel uit dat je niet aan een vast contract met hem vast zit.
mocht je alsnog de procedure op Eigen houtje willen doen (en dat kan) en je loopt vast dan is het lastig/moeilijk een advocaat te vinden die je 'puinhoop' op wil ruimen.

walter
#12 - 18-05-2016, 03:15 uur

us outsider

Nieuw!
Een procedure voor een fiancée of een spouse kun je zelf doen, als je weet waar je mee bezig bent.
Andere familie-gebonden petities daar kun je veel voor aanleveren maar is het toch beter een advocaat in te schakelen.

Voor een E-2 kun je ook eea. zelf doen mits je begeleid wordt door een goede adviseur.

Maar ALLES wat te maken heeft met werkgebonden immigratie moet gedaan worden door een immigratie-advocaat. De aspiring immigrant heeft in feite part noch deel aan de procedure - behalve het aanleveren van benodigde documenten - aangezien het een zaak is van USCIS, DOS, DOL, de werkgever, en de advocaat.

Als een procedure wordt aangevat door een advocaat, dan zijn er bedragen verschuldigd: lawyers fees en government filing fees. Er wordt meestaal per fase afgerekend: labor petition & visa application. Die kosten moeten gedragen worden door de potentiele werkgever.

Voor een immigratie-advocaat, zoek naar een klein, gemotiveerd kantoor. De grote kantoren met tig advocaten hebben meestal marmeren lobbies. Dat moet ergens van betaald worden: de billable hours. In mijn ervaring: hoe hoger de rekening, hoe minder resultaat.

Als je bij de immigratie-advocaat bent geweest, laat weten wat zijn/haar oordeel is ?
#13 - 18-05-2016, 05:31 uur
« Laatst bewerkt op: 18-05-2016, 20:15 uur door us outsider »

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15