Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Werken in Amerika, vanaf 0 starten ...?

Discussie gestart

KKop

Hallo,

Ik ben een 22jarige Belg, en ik ben hier terechtgekomen omdat ik dergelijke fora op het "Belgische" internet nog niet ben tegen gekomen. Ik ga er vanuit dat er tussen Nederland en België niet veel verschillen zijn in het naar Amerika gaan? Hoe dan ook, het zit dus als volgt: naar Amerika trekken zit al lang in mijn hoofd, maar sinds vorige zomer ben ik afgestudeerd, en nu begin ik er pas echt serieus over na te denken. In mijn afstudeerrichting is er ook hier niet veel werk te vinden, en zeker niet iets wat ik met 200% zin zou doen.

Ik heb al heel wat opgezocht ivm werken in Amerika. Nu, in principe kan je dus niet zomaar naar Amerika gaan en werk zoeken. De 2 opties zijn volgens mij:
- Een green card (waarvoor je heel wat geduld moet hebben, I know)
- Een jobaanbieding krijgen uit de VS

Ik denk dat je beste, meest realistische, kans is:

- lekker op vakantie gaan naar de VS en een leuke amerikaanse vrouw ontmoeten.  Dan trouwen en emigreren.  Green card verzekerd. 
#16 - 20-07-2007, 19:39 uur

hollandranch

Hallo,

Ik ben een 22jarige Belg, en ik ben hier terechtgekomen omdat ik dergelijke fora op het "Belgische" internet nog niet ben tegen gekomen. Ik ga er vanuit dat er tussen Nederland en België niet veel verschillen zijn in het naar Amerika gaan? Hoe dan ook, het zit dus als volgt: naar Amerika trekken zit al lang in mijn hoofd, maar sinds vorige zomer ben ik afgestudeerd, en nu begin ik er pas echt serieus over na te denken. In mijn afstudeerrichting is er ook hier niet veel werk te vinden, en zeker niet iets wat ik met 200% zin zou doen.

Ik heb al heel wat opgezocht ivm werken in Amerika. Nu, in principe kan je dus niet zomaar naar Amerika gaan en werk zoeken. De 2 opties zijn volgens mij:
- Een green card (waarvoor je heel wat geduld moet hebben, I know)
- Een jobaanbieding krijgen uit de VS

Ik denk dat je beste, meest realistische, kans is:

- lekker op vakantie gaan naar de VS en een leuke amerikaanse vrouw ontmoeten.  Dan trouwen en emigreren.  Green card verzekerd. 

en nu maar hopen dat hij van vrouwen houd  2006-20
#17 - 20-07-2007, 19:43 uur

JDenalane

Wij gaan met de hele familie naar Houston in September op mijn H-1b visum.  ;D
Je moet inderdaad een netwerk hebben en veel geluk. Het bedrijf waar ik voor ga werken zit te springen om mensen. Zo erg dat ze internationaal aannemen.
Dus was ik op de juiste tijd en op de juiste plaats toen ze me vroegen.

Wij waren 2 jaar geleden begonnen om een permanente verblijfsvergunning voor Canada te krijgen en heb 2 weken geleden pas een oproep voor m'n medical exams gekregen (de laatste stap als het papierwerk goedgekeurd is). Omdat het dus zo lang duurde en na weer een vakantie naar Calgary en omgeving hebben we besloten om toch naat Houston te gaan.
Ik wil nog even kwijt dat het niet zo is dat je gebonden bent aan een bepaald gebied waar je mag wonen in Canada. Dit geldt alleen voor Quebec dacht ik. Nie tvoor de rest van Canada.

Groetjes,

Kees.

Gefeliciteerd!!! Wat voor soort bedrijf is het en wat is jouw functie daar?
#18 - 22-07-2007, 17:06 uur

Texasboy

Dank je! Ik ga voor Bechtel werken (oil, gas & chemicals) als een Sr. Process Engineer

Kees.
#19 - 24-07-2007, 08:44 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15