Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wie woont er ook in NY ?

Discussie gestart

Chiefram

Als je echt wilt en je gaat ervoor, dan lukt het je wel. Gewoon doen!  ;)
#16 - 30-09-2004, 21:11 uur

dida

hi daffina, in welke county woon je?? zijn er nog zaken waar ik op moet letten als ik er volgend jaar ga wonen?  zelfs simpele dingen zoals de omgang met elkaar en andere verschillen met nederland die handig zijn om te weten. natuurlijk blijft het ook een uitdaging om zelf de dingen te ontdekken.  :) groetjes dida
#17 - 26-05-2005, 12:30 uur

Dusza

Het is echt niet zo dat wij daar in een gespreidt bedje komen. Ik merk dat heel veel mensen om ons heen denken dat wij gaan emigreren omdat daar een mooi huis met zwembad en een paar limo's hebben staan, nou... het zal een klein apartementje zijn of een kleine woning om te beginnen en gewoon een paar 2e hands auto's inplaats van altijd alles nieuw zoals hier.

Hahaha! Daar zit je dan, in Highland Park, in je KLEINE woning!  :D   8)
Je auto's zijn tweedehands, dat wel.  ;D
 :)
#18 - 26-05-2005, 23:22 uur

FreezeM

hahaha..... inderdaad die Chiefram heeft het zo slecht nog niet  ;)
#19 - 27-05-2005, 08:45 uur

Chiefram

Nou, daar lachen jullie nu wel om, maar ook ik sta nog steeds elke dag versteld van hoe snel alles hier is geregeld. Wij zijn er echt vanuit gegaan dat wij het de eerste twee jaar moeilijk zouden hebben met van alles en nog wat. Na 8 weken hadden we al een eigen woning met alles erop en er aan, een zeer goed betaalde en hartstikke leuke baan, mooie auto's...

Dit hadden we zelf niet durven dromen op zo'n kort termijn.  :)
#20 - 27-05-2005, 15:34 uur

Kinneret

Nou, daar lachen jullie nu wel om, maar ook ik sta nog steeds elke dag versteld van hoe snel alles hier is geregeld. Wij zijn er echt vanuit gegaan dat wij het de eerste twee jaar moeilijk zouden hebben met van alles en nog wat. Na 8 weken hadden we al een eigen woning met alles erop en er aan, een zeer goed betaalde en hartstikke leuke baan, mooie auto's...

Dit hadden we zelf niet durven dromen op zo'n kort termijn.  :)

Met je 'kleine' woning, man dat is toch echt 3 maal groter dan een gemiddelde Nederlands rijtjeshuis, met al dat mooie groen eromheen, zeker lekker voor elkaar
#21 - 28-05-2005, 00:40 uur

Chiefram

Dit is dan de achterkant van onze woning. Niet de mooiste kant, maar van de voorkant moet ik nog foto's maken:







Ok, dit is dan de voorkant, maar nog met alle sneeuw van de afgelopen winter:



En dit zijn dan onze drie "tweedehands" autos...

#22 - 28-05-2005, 04:30 uur

Ebelix

He Chief moet je garage al niet laten uitbreiden? Die 3 wagens passen niet in die kleine garage hoor.  ;D
#23 - 30-05-2005, 17:11 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Chiefram

He Chief moet je garage al niet laten uitbreiden? Die 3 wagens passen niet in die kleine garage hoor.  ;D

Dat klopt! ;-)
Dit is ook een dagelijkse ergernis als iemand weg moet en er staat een andere auto achter.

Wij zijn al (voorzichtig) aan het zoeken naar een andere woning met een garage voor minimaal 3 auto's en een (veel) bredere driveway. Ik denk dat we over een maand of 6 weer gaan verhuizen.
#24 - 30-05-2005, 17:31 uur

Jez


Dit is ook een dagelijkse ergernis als iemand weg moet en er staat een andere auto achter.


Kijk, dat probleem kennen wij gelukkig niet. We hèbben geen garage  :-\ :-\ :-\
Handig, met 2 auto's, 1 motor en 1 scooter, aan een drukke doorgaande weg..................  :(
Oftewel, ik zou zó met je ruilen, Cheif!
#25 - 30-05-2005, 21:42 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Hmmm... Toevallig had ik vandaag wat foto's van onze wijk/straat gemaakt en pas thuis viel mij dat dat wij eigenlijk helemaal niet aan een drukke weg wonen. Sterker nog, er is hier bijna geen verkeer te zien:

Hier de foto's...

Green Bay, de hoofdweg waar wij vlakbij wonen:
(Als je goed kijkt, dan zie je heel in de verte een andere auto rijden, hahaha...) Dit is dan de 'drukke' weg! LOL!



Rechts van Green Bay heb je een straat, genaamd Bob-O-Link. Deze straat moet je in om naar onze straat te komen:



Je ziet het, geen auto te zien...

Dan onze straat Rollingwood, een zijstraat van Bob-O-Link:



Het grappige is: scooters heb je hier niet. Sterker nog, die zijn verboden! Net als brommers... Het is zelfs verboden (en dat is echt geen geintje, het staat letterlijk aangegeven in de wet) om met de fiets boodschappen te doen. Je mag helemaal niet eens met de fiets in de buurt van de winkels komen!

HAHAHAHA...

I LOVE AMERICA !!!  ;D
#26 - 31-05-2005, 01:09 uur
« Laatst bewerkt op: 31-05-2005, 04:48 uur door Chiefram »

PetraVS

Die wet is dan wel heel plaatselijk, hoor, Chief  ::).  Bij ons wordt ontzettend veel gefietst, mensen doen boodschappen met de fiets, gaan naar hun werk met de fiets, recreeren op de fiets.  Heerlijk, ik zou het vreselijk vinden als dat niet zou mogen!!! Dat is hoe ik me helemaal een voel met de natuur hier, een lekkere lange fietstochten en herten, chipmunks, vossen en andere dieren op mijn pad.  Ook brommers en scooters mogen hier best.  Behalve op de snelwegen heb ik nog nooit gezien, dat die verboden waren  ???.
#27 - 31-05-2005, 03:40 uur

Chiefram

Elke plaats heeft zo zijn eigen wetten en regels. Zo mogen in het plaatsje Zion (vlak bij ons) geen katten buiten lopen. Hier in Highland Park mag dat bijvoorbeeld weer wel.

Hier mag je echt niet fietsen in de buurt van de winkels. Je ziet ook bijna nooit fietsers hier, helaas... Wij hebben onze moutain bikes ook meegenomen vanuit Nederland, maar we hebben er niet veel aan, tenzij we op speciaal hiervoor aanelegde fietspaden blijven. Maar die gaan niet daarheen, naar waar wij heen willen.
#28 - 31-05-2005, 04:47 uur

Annemiek

Vreemde wet hoor! Dat heb ik ook nog nooit ergens gezien. Hier staan bij veel winkels zelfs fietsrekken bij de deur. Ook brommers en scooters zie je.
#29 - 31-05-2005, 15:07 uur

Chiefram

Het kan nog gekker:

Ik weet dat er een plaatsje is is het noord-oosten van Colorado, waar bijvoorbeeld katten wel 's nachts mogen buitenlopen, maar dan wel voorzien moeten zijn van verlichting!

Dit is geen geintje, het staat echt zo in wet. Dus moet je aan je kat 's nachts een zaklampje vastbinden op zijn rug...
#30 - 31-05-2005, 16:17 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15