Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wie woont er ook in NY ?

Discussie gestart

Kinneret

Elke plaats heeft zo zijn eigen wetten en regels. Zo mogen in het plaatsje Zion (vlak bij ons) geen katten buiten lopen. Hier in Highland Park mag dat bijvoorbeeld weer wel.

Hier mag je echt niet fietsen in de buurt van de winkels. Je ziet ook bijna nooit fietsers hier, helaas... Wij hebben onze moutain bikes ook meegenomen vanuit Nederland, maar we hebben er niet veel aan, tenzij we op speciaal hiervoor aanelegde fietspaden blijven. Maar die gaan niet daarheen, naar waar wij heen willen.


Nu ter sprake! Kun je daar wel lekker fietsen? Ik snap natuurlijk wel dat het niet zon groot fietsland is ten opzichte van Nederland maar is er evengoed nog lekker een rondje te fietsen? Lijkt me saai om in een bus te zitten met lekker weer naar school. Kan ik het me ook zo voorstellen dat er zo weinig word gefietst?
#31 - 31-05-2005, 17:50 uur

Chiefram

Je ziet hier (bijna) nooit fietsen rijden. Nu het eindelijk zomer is geworden zie je soms wel eens een wielrenner voorbij krossen en heel, maar dan echt heel af en toe een vader met een kind, beiden met help op en op de stoep. Zeker NIET op de openbare weg!

Er is een fietspas in Highland Park, waar je wel mag fietsen, maar daar kom je natuurlijk niet aan waar je zelf naar toe wilt. Dit is een vastgelegde fietsroute.

Echt verboden is fietsen natuurlijk niet in Highland Park (scooters en brommers zijn wel degelijk verboden in heel HP), maar je mag niet overal met de fiets komen.

Ouders sturen hun kinderen niet lopend of per fiets naar school. Dit is niet alleen gevaarlijk qua verkeer, maar er lopen voldoende gekken rond die kinderen 'stelen'. Dus de schoolbus is een veilige manier van vervoeren en anders brengen de ouders hun kroost wel naar school.

Hier fietsen met boodschappen tassen aan je stuur is dus echt ondenkbaar. Je rijdt hier dan echt voor schut, hahaha...
#32 - 31-05-2005, 19:15 uur

Loek

Dat zal wel zo'n vreemde wet uit het verleden zijn waar niemand zich meer iets van aantrekt.  In Denver is er een wet die zegt dat je op zondag niet in een zwarte auto mag rijden, een andere wet zegt dat je je stofzuiger niet mag uitlenen.  Allemaal wetten die ooit in een opwelling zijn ingevoerd, en nu alleen nog voer voor conversatie opleveren op feestje.  

Lees meer over vreemde wetten hier:
http://www.dumblaws.com/
#33 - 31-05-2005, 19:31 uur

Jez

Hahaha, geweldig, die wetten! Te bedenken dat iemand hier serieus over na heeft gedacht en er een wet van heeft kunnen maken!  ;D ;D ;D ;D

Maar moet nu even weg; moet mijn katten uitleggen dat als we naar Amerika verhuizen en we moeten door omstandigheden eerst bij Cheif inwonen, dat ze dan toch echt beter die lamp om hun nek kunnen hangen!
#34 - 31-05-2005, 21:05 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Haha...

Zo is er ook een wet in Colorado die je veplicht om na aankoop van (hoofd)kussens de waslabels te verwijderen!

Inderdaad Loek, die had ik ook allemaal uit die dumblaws website...
#35 - 31-05-2005, 22:26 uur

Kinneret

haha, lol! vind echt zoiets wat je in Amerika kunt treffen, het is op zich toch ook wel een gek ( maar leuk etc etc. ) land, zulke wetten, hoe kom je erop?

 No vehicle without a driver may exceed 60 miles per hour.

haha nog zon gekke, hoe moet een auto dan bestuurd worden? haha !
#36 - 31-05-2005, 22:45 uur

Jez

Het is alleen jammer dat je de achterliggende gedachte niet kent. WAAROM moet je de labels uit je kussens knippen?

En mijn katten willen ook wel graag weten hoe dat met dat licht zit; tot nu toe geloven ze er geen bal van!
Cheif, als jij nou eens een foto van Danny stuurt, als hij er met z'n lamp op uit gaat, dan zien ze dat het de normaalste zaak van de wereld is..............
 ;D ;D ;D ;D ;D
#37 - 31-05-2005, 23:28 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Waar wij wonen hoeft hij geen lampje om hoor! Dit is in een plaatsje ten noorden van Colorado en wij wonen in het noorden van Illinois.

Danny is vrij van dit soort gekkigheden. Wel hebben wij hem een belletje omgedaan om vogels enzo weg te jagen als hij eraan komt en een naamplaatje met naam, adres en telefoonnummer, zodat iedereen weet dat het 'ding' ergens thuis hoort:


#38 - 01-06-2005, 00:16 uur

Jez

Hebben die chipmunks bij jullie watjes in de oren dan, dat zij Danny niet aan horen komen? Of ze denken, vlak voor Danny ze pakt, wat is dat toch voor belletje? Ijscokar?
 ;D ;D ;D ;D ;D
#39 - 01-06-2005, 00:22 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

PetraVS

Meinthebox, om nog op jouw vraag te antwoorden of je hier lekker fietsen kunt.  JA!  Ik vind een fietstocht in deze omgeving fantastisch!  Voor je het weet ben je helemaal in de natuur en zie je dieren, die in Nederland echt zeldzaam zijn.  Ook door de stad rijden langs alle monumenten is een hele ervaring.  Er zijn hier heel veel fietsroutes en zoals ik al eerder schreef, mensen gebruiken wel degelijk hun fietsen als transport.  Wel lang niet zoveel als in Nederland, want de afstanden zijn zoveel groter, maar het is een heel populaire sport hier (in Virginia, althans).
#40 - 01-06-2005, 02:44 uur

Kinneret

Meinthebox, om nog op jouw vraag te antwoorden of je hier lekker fietsen kunt.  JA!  Ik vind een fietstocht in deze omgeving fantastisch!  Voor je het weet ben je helemaal in de natuur en zie je dieren, die in Nederland echt zeldzaam zijn.  Ook door de stad rijden langs alle monumenten is een hele ervaring.  Er zijn hier heel veel fietsroutes en zoals ik al eerder schreef, mensen gebruiken wel degelijk hun fietsen als transport.  Wel lang niet zoveel als in Nederland, want de afstanden zijn zoveel groter, maar het is een heel populaire sport hier (in Virginia, althans).

Ok bedankt! Weet ik dat ook weer, lijkt me trouwens ook wel een echte mooie omgeving om even een tochtje te maken.

#41 - 01-06-2005, 14:28 uur

PetraVS

De pianoleraar van mijn dochtertje belde gisteravond, of ik haar later kon brengen vandaag, want op mooie dagen fietst hij graag naar zijn werk.  Ik heb hem gelijk ondervraagd, want hij werkt op Capitol Hill hier zo'n 26 km vandaan.  Hij doet er een uur en vijftien minuten tot anderhalf uur over en de hele weg daarheen (bijna) is een trail.
#42 - 02-06-2005, 00:54 uur

enny

wow, Petra, ik ben jaloers op jullie fiets paden. Hier in New Jersey is het maar slecht geregeld. Vnl. waar wij wonen is het ook echt erg heuvelachtig, en best wel zwaar om te fietsen. Maar alleen is je echt een hele goede fietser (in het fiets pak en alles) bent wordt er hier gefietst en dan op de 9W waar auto's 40 mile mogen rijden.
Dus ik fiets op ons doodlopende straatje met mijn dochter, of zijzelf met de buurt kinderen en dat is het wel zo'n beetje. :'(
#43 - 02-06-2005, 19:29 uur

Dusza

Sorry jongens, volledig off topic, maar Enny, waar in New Jersey woon jij ergens?
#44 - 02-06-2005, 21:56 uur

enny

Tenafly, NJ. 10 miles van de George Washington Bridge , een van de bruggen waar over je New York City in kan gaan. :)
#45 - 03-06-2005, 17:53 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15