Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Winnaars DV2012?

Discussie gestart

Pieter79

Woohoo dat is goed nieuws!!! Hou ons af en toe op de hoogte over je ervaringen, dat is altijd leuk om te lezen!!

Gr. Pieter
#46 - 05-11-2011, 16:47 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

markie

Woohoo dat is goed nieuws!!! Hou ons af en toe op de hoogte over je ervaringen, dat is altijd leuk om te lezen!!

Gr. Pieter

Gaan we zeker doen!
#47 - 05-11-2011, 17:37 uur

Hans B

Gefeliciteerd, ook ik blijf je volgen.
Post it here.
#48 - 06-11-2011, 11:05 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

kathleen.vw

hey,

Ik heb dit forum net ontdekt en kan het zeker gebruiken daar ik ook geselecteerd ben.

Mijn nr is 20273 dus ik hoop uit de grond van mijn hart dat dit laag genoeg is.

Ik blijf het onvoorstelbaar vinden.

Groetjes,

Kathleen
#49 - 11-11-2011, 22:42 uur

Pieter79

Mijn nr is 20273 dus ik hoop uit de grond van mijn hart dat dit laag genoeg is.

Als je aan alle gestelde eisen voldoet dan is dit nummer je ticket naar de States!
Gefeliciteerd!

Gr. Pieter
#50 - 11-11-2011, 23:11 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Johan

hey,

Ik heb dit forum net ontdekt en kan het zeker gebruiken daar ik ook geselecteerd ben.

Mijn nr is 20273 dus ik hoop uit de grond van mijn hart dat dit laag genoeg is.

Ik blijf het onvoorstelbaar vinden.

Groetjes,

Kathleen

Ja dit nummer zou laag genoeg moeten zijn dus zoals Pieter al zegt, als je aan alle eisen voldoet alvast gefeliciteerd ;-)
Als je vragen hebt over het hele proces laat maar horen!
#51 - 12-11-2011, 17:36 uur

Old Faithful

Gefeliciteerd en succes met de rest van de procedure.

Wellicht ten overvloede een link naar het verhaal van Johan.
#52 - 12-11-2011, 18:51 uur
Groet,

Old Faithful

kathleen.vw

ik vroeg me een paar dingen nog af om al die paperassen in orde te kijgen:

  • Moet je op voorhand al een adres kunnen opgeven waar ze je green card naartoe kunnen opsturen?
    De job dat je daar wilt gaan doe moet je invullen, zijn er jobs die mee of minder kans maken?
    weet er iemand hoe lang alles ongeveer in beslag gaat nemen? (jaja, ik zit natuurlijk op hete kolen om asap te vertrekken)
    wat is dat van financiële onafhankelijkheid aantonen?
    als je ondertussen een relatie hebt maar bij de aanvraag nog niet. kan die dan mee?

Mijn vakantie naar de states in februari heeft nu echt een hele andere dimensie gekregen. Plots ga ik al is rondkijken naar een huisje, werk,...

Thanks.
gr, Kathleen
#53 - 13-11-2011, 10:12 uur

Johan

Ja je moet een Amerikaans adres hebben waar ze al je bescheiden naartoe kunnen sturen als je het gesprek hebt gehad! Dit adres moet je al invullen op de eerste papieren die je ontvangt na ingeloot te zijn.

Nee je hoeft geen job in te vullen die je gaat doen, mocht je echter een werkaanbod hebben dan maakt dat je kansen tijdens het gesprek wel hoger. Maar als je voldoende opleidingen en/of werkervaring hebt zoals dit wordt gevraagd dan is dat voldoende. Daarnaast dien je aan te tonen jezelf een bepaalde tijd te kunnen onderhouden!

Als je een relatie hebt met iemand van het ander geslacht dan zou je alvorens je het gesprek op het consulaat hebt, kunnen trouwen en je gegevens aan laten passen. Hiervoor moest je voorheen iig naar het kentucky Consulair Center bellen maar misschien kan dat tegenwoordig online, dat weet ik niet. Trouwen is echter wel een must anders wordt de andere persoon niet als partner erkend. Ook is het niet toegestaan dat dit iemand van hetzelfde geslacht is. Kortom een homo huwelijk wordt niet erkend!

#54 - 14-11-2011, 03:06 uur

kathleen.vw

hoe hebben jullie dat gedaan met dat adres at je moet opgeven? de meeste mensen die ik ken staan er nogal sceptisch tegenover en denken dat ze borg moeten staan voor me. diegene die dat al kennen hebben zelf pas hun adres opgegeven voor iemand van de lotterij en willen dit geen 2 maal na elkaar doen.
Enkel dit krijg ik maar niet in orde om mijn papieren op te sturen. Frustrerend.

gr/Kathleen
#55 - 15-11-2011, 21:04 uur

Johan

Wij hebben gebruik gemaakt van het adres van mensen die wij kennen en die er gelukkig niet sceptisch tegenover stonden!
En nee die mensen staan op die wijze op geen enkele manier borg voor je.

Maar ook ik kan je zonder probleem aan een Amerikaanse adres helpen (das men beroep sinds ik hier ben ;-))
PM me maar als je die hulp nodig hebt!
#56 - 15-11-2011, 22:08 uur

Pieter79

Ik denk dat er hier wel mensen op het forum zijn die je daarmee willen helpen...

Ik vraag me eigenlijk af wat de reden is om een Amerikaans adres op te geven. Wat als je er helemaal nog geen banden hebt? Weet iemand hier meer van en kan dit uitleggen?

Gr. Pieter
#57 - 15-11-2011, 22:59 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Johan

Ik denk dat er hier wel mensen op het forum zijn die je daarmee willen helpen...

Aangezien je dat zegt neem ik dan maar aan dat jij je hulp aan gaat bieden?
Dat zou mooi zijn en erg aardig van je Pieter, dat soort mensen zouden we meer op dit forum moeten hebben.

Dan als antwoord op je vraag:

Als je geen banden in Amerika hebt zul je toch een Amerikaans adres moeten regelen, ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom.
Heb je geen adres in Amerika dan gaat het hele verhaal ook niet door, je wordt zonder pardon afgewezen.

Als voorbeeld, vorig jaar heb ik tientallen mensen wereldwijd aan een adres geholpen om hun visa/greencard bescheiden te kunnen ontvangen!
Voor de goede orde ik doe dat overigens niet belangeloos en gratis maar wel voor een prikkie.
Aangezien dat dit me overigens meer tijd kost dan dat het wat oplevert zou ik graag zien dat iemand zijn/haar adres belangeloos beschikbaar stelt maar anders doe ik het graag.
#58 - 16-11-2011, 04:33 uur

kathleen.vw

hey iedereen,

Even een kleine update.
Ik heb vandaag mijn datum van het interview gekregen: 28 februari om 14h.
en wat wilt nu, ik vertrek 29 februari op vakantie naar de States, dit zal dus gelden voor de grens over te gaan en om mijn groen kaart op te sturen.
Ht gaat echt wel iets te snel voor me nu.
Al een geluk heb ik all nodige papieren al enkel moet ik nog op doktersbezoek gaan.

De bibber staat op mijn lijf nu, nu alles in orde krijgen en regelen.
Ik hoop toch dat er niet veel mis kan gaan op het interview.
#59 - 09-12-2011, 17:38 uur

markie

Correct me if i'm wrong, maar als je 28 februari je interview hebt kun je volgens mij de 29ste niet naar de US. Dit omdat, als je approved bent, je je paspoort moet achterlaten.
Deze krijg je dan na een dag of vijf terug met het tijdelijke visum erin. Zo ging het bij ons in ieder geval,
#60 - 09-12-2011, 19:42 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15