Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Winnaars DV2012?

Discussie gestart

Pieter79

Ik heb vandaag mijn datum van het interview gekregen: 28 februari om 14h.
en wat wilt nu, ik vertrek 29 februari op vakantie naar de States, dit zal dus gelden voor de grens over te gaan en om mijn groen kaart op te sturen.

Dan heb je volgens mij niet op tijd je paspoort terug. Ik heb er ruim een week op moeten wachten (was consulaat Amsterdam). Misschien je reisplannen toch maar even een paar weken uitstellen?

Succes,
Pieter
#61 - 10-12-2011, 17:53 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

kathleen.vw

 :-\ helaas zijn mijn ticketten niet wijzigbaar en ga ik met vrienden, die kan ik dus ook ni alleen laten vertrekken, zullen ze niet echt leuk vinden van me. Ik heb al een mail gestuurd naar de ambassade om het gesprek te vervroegen. (Ik zou het heerlijk vinden om in februari al in de andere rij aan de douane te moeten aanschuiven...) Anders zal het inderdaad voor na deze vakantie zijn.

Hoe lang heeft het bij jullie aan de douane geduurd?
Want mijn vlucht is van Brussel - Chicago - Denver- Idaho Falls.
In chicago zou ik dan alles in orde moeten brengen, maar heb daar maar ietske minder dan 2 uur om over te stappen.

Nu, eerst het antwoord van de ambassade afwachten he. Geduld is een mooie zaak...

groetjes, Kathleen

#62 - 10-12-2011, 20:05 uur

Hans B

Chicago is bij mijn weten het grootste vliegveld van de US.
Twee uur is in principe aan de krappe kant.
Zeker wanneer je van de ene naar de andere terminal moet.

Wij waren dit jaar in Washington, wat een veel kleiner vliegveld is al 2 uur kwijt.
We hadden 3 uur overstaptijd.

Veelal wordt je op een volgende vlucht geboekt.
Echter je hebt nog een 2e overstap naar Idaho Falls en mogelijk dat je die vanuit Denver gaan missen.
Als ik jou was, zou ik eens kijken bij de maatschappij waarmee je vliegt.
Indien je daar je reis per segment ingeeft komen alle vluchttijden naar voren.

Wij zijn enkele malen op Bozeman (Montana) gevlogen, iets noordelijke van Yellowstone.
Wij hebben 1x een aansluiting gemist in Chicago.
We kregen toen een diner, hotel en ontbijt + de eerstvolgende ochtendvlucht.
#63 - 10-12-2011, 21:20 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

kathleen.vw

gdverdegdver

het zou te makkelijk zijn geweest he....
als het interview ervoor is heb ik geen andere keuze dan het te proberen. hoop dat da ambassade snel antwoord, dan kan ik alles wat beter regelen en ben ik gerust dat mijn verlof niet in het gedrang komt.
#64 - 11-12-2011, 16:32 uur

markie

Hallo allemaal,

zoals jullie weten heeft mij vrouw de greencard gewonnen. Nu gaan wij in maart naar Florida om scholen, huizen, en evt. wat bedrijfjes te gaan bekijken. Wat ik mezelf afvroeg is of het nu nodig is om ons op ESTA te registreren.

Groeten,

Mark
#65 - 17-12-2011, 17:06 uur

Johan

Als je het visum in je paspoort hebt en/of je greencard al in bezit hebt hoef je NIET voor esta te registreren!
#66 - 19-12-2011, 04:29 uur

Wishal

Ik heb heb gelukkig gewonnen!!  :D :D maar moet zsm een verblijf adres regelen in New York ergens !!! Someone help?! ASAP. heb in februari mijn visa interview en weet iemand of het mogelijk is om als ik daarzo ben pas een adres te regelen..

dus bedoel als ik mijn visa heb dat ik daarzo de eerste weken tijdelijk in een hotel verblijf en dan de kranten ga afstruinen naar een roommate?? (want ben zelf nog 20 dus een appartement huren/kopen in New York is gewoon weg kansloos op het moment )

*zie ook mijn topic hierzo.*

Wishal
#67 - 08-01-2012, 18:51 uur

Ebelix

Neem een adres bij Johan zolang je zelf nog geen adres hebt. Johan zorgt er wel voor dat eventuele post wordt doorgestuurd. Aan deze constructie zitten wel kosten verbonden. Johan kan je uitleggen hoeveel.
#68 - 14-01-2012, 14:30 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

markie

Hallo allemaal,

zoals jullie weten heeft mij vrouw de greencard gewonnen. Nu gaan wij in maart naar Florida om scholen, huizen, en evt. wat bedrijfjes te gaan bekijken. Wat ik mezelf afvroeg is of het nu nodig is om ons op ESTA te registreren.

Groeten,

Mark

Weet iemand hoe lang het duurt voordat een visum wordt omgezet naar een greencard. En is het mogelijk om met het tijdelijke visum al definitief te vertrekken.
Het zit n.l. zo dat wij van 6 t/m 15 maart in Florida zijn voor scholen, huizen e.d. en dat wij begin mei al definitief willen vertrekken.

Groeten,

Mark
#69 - 18-02-2012, 10:24 uur

kathleen.vw

Op mijn interview zeiden ze dat het 2-3 maanden duurt voor je je greencard krijgt opgestuurd per post.
Ik vertrek ook definitief met mijn tijdelijk visum en dat is allemaal geen probleem.
succes!
#70 - 18-02-2012, 12:13 uur

markie

Weet iemand toevallig hoe het in de VS gaat m.b.t. jezelf inschrijven bij de gemeente. Ik neem aan dat dit anders gaat dan in Nederland.
#71 - 23-04-2012, 20:33 uur

bgroeneveld

Amerika heeft geen burgerlijke stand, je kan je dus niet eens inschrijven bij de gemeente. En je hebt zelfs geen woonvergunning nodig. Alleen een bewijs dat je rechtmatig in de VS bent, da's alles.
#72 - 23-04-2012, 20:46 uur
« Laatst bewerkt op: 23-04-2012, 20:48 uur door bgroeneveld »

Yessica

Weet iemand toevallig hoe het in de VS gaat m.b.t. jezelf inschrijven bij de gemeente. Ik neem aan dat dit anders gaat dan in Nederland.

Niet, dat bestaat daar niet.
#73 - 23-04-2012, 20:46 uur



markie

Weet iemand toevallig hoe het in de VS gaat m.b.t. jezelf inschrijven bij de gemeente. Ik neem aan dat dit anders gaat dan in Nederland.

Niet, dat bestaat daar niet.

dacht ik al, wist het alleen niet zeker.
Dank je voor je reactie.
#74 - 23-04-2012, 21:47 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15